تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803094976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نژادحسينيان در نشست خبري:تروئيكاي مجمع مجالس آسيايي ۳بار در سال تشكيل جلسه مي‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نژادحسينيان در نشست خبري:تروئيكاي مجمع مجالس آسيايي ۳بار در سال تشكيل جلسه مي‌دهند
دبيركل مجمع مجالس آسيايي گفت: ترئويكاي مجمع مجالس آسيايي و ساير روساي مجالس علاقه‌مند و شخصيت‌هاي ممتاز آسيايي، از اين پس سه‌بار در سال در مقر دبيرخانه يا در ساير كشورها نشست مشترك برگزار مي‌كنند.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، سيد محمدهادي نژاد حسينيان دبيركل مجمع مجالس آسيايي صبح امروز (سه‌شنبه) در نشستي خبري به ارائه گزارشي از ششمين نشست مجمع مجالس آسيايي در اسلام‌آباد پاكستان پرداخت و اظهار داشت: مجمع مجالس آسيايي نهادي متشكل از 41 پارلمان آسياست كه با هدف هماهنگي فعاليت‌هاي مجالس براي تقويت آزادي و برابري، عدالت و رفاه اجتماعي، امنيت و ثبات، صلح و دوستي و همگرايي در آسيا در 23 آبان 1385 برابر با 14 نوامبر 2006 در تهران تاسيس شد.

وي افزود: وظيفه اصلي اين مجمع تقويت ديپلماسي پارلماني و اعتلاي نقش مجالس در تصميم‌سازي‌هاي عمده در سطح قاره آسيا است كه با توجه به تعدد كشورها و تنوع فرهنگ‌ها واجد اهميت بسياري است تا در اموري كه مبتلابه اكثريت كشورهاي آسيايي است، زمينه‌هاي تصويب قوانين مشترك يا مشابه فراهم شود.

دبيركل مجمع مجالس آسيايي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: رياست مجمع براساس منشور براي 2 سال و از بين پارلمان‌هاي عضو انتخاب مي‌شود و تاكنون جمهوري اسلامي ايران، اندونزي و سوريه در اين مقام منشأ خدماتي بوده‌اند و در 2 سال آينده ميلادي پاكستان رياست مجمع را به عهده خواهد داشت.

وي ادامه داد: در ششمين اجلاس عمومي كه از 17 تا 20 آذرماه 92 در اسلام‌آباد برگزار شد، هيئت‌هايي از 30 پارلمان عضو حضور داشتند كه در نوع خود ركوردي از استقبال مجالس از فعاليت‌هاي مجمع محسوب مي‌شود، در اين نشست رياست مجمع مجالس آسيايي از سوريه براي مدت 2 سال به پاكستان منتقل شد.

نژاد حسينيان بر همين اساس تصريح كرد: در اين نشست سه كميته دائم در امور سياسي-اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي تشكيل شد و مهمترين موضوعات مطرح در كميته‌هاي دائم مجمع مجالس آسيايي مورد بررسي قرار گرفت و نهايتا به تصويب مجمع عمومي رسيد.

وي صلح و دوستي در آسيا، همكاري بين دولت‌ها و پارلمان‌هاي عضو، بحران مالي و آثار آن بر كشورهاي آسيايي، جهاني شدن- آثار و تبعات آن، محيط زيست، انرژي، مبارزه با فساد، مبارزه با فقر، عدالت در سلامت، تنوع فرهنگي، حمايت از حقوق مردم فلسطين، حمايت از كارگران مهاجر، مبارزه با تروريسم، مبارزه با مواد مخدر و همچنين تعامل بين مذاهب و فرهنگ‌ها را از جمله مهمترين موضوعات مطرح و تصويب شده در كميته‌هاي دائم مجمع مجالس آسيايي دانست.

دبيركل مجمع مجالس آسيايي بر همين اساس خاطرنشان كرد: مفاد اين قطعنامه‌ها عموما ناظر بر مسائل و مشكلاتي است كه مبتلابه تمام كشورهاي آسيايي است و به همين جهت زمينه‌هاي همفكري و اتخاذ تصميمات مشترك براي تحقق اهداف مورد نظر فراهم است، البته قطعنامه‌هاي ما توصيه‌اي است و هر كشور طبق قوانين و مقررات داخلي خود براي اجراي آنها اقدام خواهد كرد.

وي افزود: اميدواري بانيان و دست‌اندركاران مجمع مجالس آسيايي اين است كه به تدريج و با ايجاد هماهنگي‌هاي لازم شرايطي فراهم شود كه در مرحله نخست تعدادي از اعضا در موارد خاصي به وضع قوانين مشترك بپردازند و در مراحل بعد ساير اعضا به آنها ملحق شوند، انشاءالله در نهايت و در برخي زمينه‌ها كه جنبه حاكميتي نداشته باشد، بتوانيم در سطح قاره قوانين و مقررات نسبتا همساني داشته باشيم.

نژاد حسينيان همچنين خاطرنشان كرد: با توجه به اهميت روزافزون ديپلماسي پارلماني و افزايش نقش سازنده مجالس در جلوگيري از گسترش دامنه اختلافات سياسي كه مي‌تواند منجر به جنگ و خونريزي شود، بنا به پيشنهاد آقاي ابوترابي‌فرد نايب‌رئيس مجلس، مقرر شد از اين به بعد تروئيكاي مجمع مجالس آسيايي يعني روساي فعلي، قبلي و بعدي و ساير روساي مجالس علاقه‌مند و شخصيت‌هاي ممتاز آسيايي حداقل سه‌بار در سال در مقر دبيرخانه يا در ساير كشورها نشست مشترك داشته باشند، در اين نشست‌ها اوضاع سياسي منطقه بررسي و در پايان هر نشست گزارش جامعي تهيه و براي اطلاع و اظهارنظر تماي مجالس عضو ارسال خواهد شد.

نژاد حسينيان بر همين اساس تاكيد كرد: بدون ترديد اين اقدام زمينه بسيار مساعدي براي تحقق اهداف اوليه مجمع و ايجاد هماهنگي و تقويت اشتراكات بين كشورهاي آسيايي فراهم مي‌كند و در بلندمدت تاثير شگرفي در نهادينه شدن ديپلماسي پارلماني در اين قاره خواهد شد.

دبيركل مجمع مجالس آسيايي همچنين متذكر شد: تصميم مهم ديگري كه در اين اجلاس اتخاذ شد به گسترش همكاري بين مجمع مجالس آسيايي و كنفرانس بين‌المللي احزاب سياسي آسيا مربوط مي‌شود. ICAPP متشكل از بيش از 250 حزب سياسي اعم از احزاب حاكم يا مخالف در تماي كشورهاي آسيايي است و به نوعي مكمل APA كه مجموعه‌اي از پارلمان‌هاي آسيايي است، محسوب مي‌شود.

نژاد حسينيان خاطرنشان كرد: مقرر شد از اين پس حداقل سالي يك‌بار مقامات دو سازمان در كنار نشست شوراي اجرايي APA جلسه مشتركي داشته باشند، تصميمات اين نشست مي‌تواند فرصت‌هاي اجرايي شدن قطعنامه‌هاي APA را بيشتر و در عمل، دولت‌ها را با پارلمان‌هايشان هماهنگ‌تر كند.

وي در پايان تاكيد كرد: اجلاس بعدي مجمع مجالس آسيايي ماه دسامبر سال آينده يعني آذرماه سال 93 در پاكستان برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن