تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803844915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی بر کلاشینکف سعید سهیلی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
نگاهی بر "کلاشینکف" سعید سهیلی
هنوز غبار جنجال‌های گشت ارشاد فرو ننشسته بود که سهیلی، خشمگین از توقف نمایش آن فیلم، اعلام کرد فیلم بعدی‌اش را به زودی با نام کلاشینکف خواهد ساخت.


به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران،‌ یه شهر شلوغ ... یه مرد تنها ... و هزار کوچه بن‌بست. یه اسلحه کلاشینکف ... یه خشاب خالی ... و هزار بغض فروخورده. اسد: آدم بدبخت، آدم ناشکره. عادل: کدوم ناشکری؟ ما از اوناییم که به دنیا اومدیم ولی دنیا به ما نیومد.»
 هنوز غبار جنجال‌های گشت ارشاد فرو ننشسته بود که سهیلی، خشمگین از توقف نمایش آن فیلم، اعلام کرد فیلم بعدی‌اش را به زودی با نام کلاشینکف خواهد ساخت. او در توضیح شکل‌گیری ایده فیلم به تاثیر جنجال‌های نوروز 91 هم اشاره می‌کند: «خط تصمیم قطعی شد. شاید اگر آن اتفاق‌ها نمی‌افتاد، من هم فیلم ملایم‌تری می‌ساختم.»
 
او در توضیح تاثیر حاشیه‌ها در انتخاب نام فیلم هم توضیح جالبی می‌دهد؛ عنوانی که نوعی تهاجم و خشونت درآن وجود دارد: « از ابتدا تا انتها یک کلاشینکف وجود دارد. نام فیلم هم بر همین اساس انتخاب شد. کلاشینکف برای من سلاح نوستالژیکی‌ست ولی اینکه چرا این نام را برای فیلم انتخاب کردم، باز به همان ماجرای سال 91 برمی‌گردد. می‌توانستم نام فیلم را "عادل" بگذارم که نام شخصیت اصلی آن است. ولی تعمدا کلاشینکف را انتخاب کردم... شرایط سینما در دوره قبل طوری بود که دیگر حرف هم شنیده نمی‌شد و باید شلیک می‌کردی. ما هم نام فیلم را گذاشتیم کلاشینکف!»
 
پروانه ساخت این فیلم، اواخر دوران مدیریت سینمایی دولت پیش صادر شد: «متاسفانه مدیران پیشین با شخص من به مشکل خورده بودند و به همین دلیل صدور پروانه ساخت خیلی طول کشید.».

در نهایت پروانه ساخت صادر شد و سهیلی به گفته خود یکی از سخت‌ترینفیلمهایش را کلید زد: « این اولین فیلم من بود که بالای شصت جلسهفیلم‌برداری داشت.» کلاشینکف یکی از فیلم‌های پرلوکیشن سهیلی هم بود. لوکیشن‌هایی که انتخاب‌شان شرایط تولید را هم دشوار کرده بود: «ما از میدان شوش بالاتر نیامدیم. همه لوکیشن‌ها در حاشیه تهران بود. از جاده خاوران تا ورامین و جاده خراسان. در تهران فقط برج میلاد را داشتیم وبقیه‌اش را در همانمنطقه‌هایحاشیه‌ای گرفتیم. برای رسیدن به هر یک از این لوکیشن‌ها سه یا چهار ساعت در راه بودیم.»
 
حضور رضا عطاران در این فیلم، کنجاوی‌هایی ایجاد کرده است.آیا کلاشینکف کمدی‌ست یا او پس از دهلیز یک نقش جدی دیگر را هم به کارنامه‌اش اضافه می‌کند؟ «این نقش شیرینی‌هایی دارد ولی نمی‌توان آن را یک نقش کمیک دانست. عطاران این جا جدی‌ست ولی نه به اندازه دهلیز.» تدوین فیلم از نیمه گذشته و سهیلی از آنراضی‌ست: «تا این جا راضی‌ام ولی رضایت اصلی بعد از دیدن فیلم در اکران ایجاد می‌شود.»

منبع: ماهنامه فیلم

انتهای پیام/ص







تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن