محبوبترینها
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1803289824
نقدی بر « آوای باران»؛ بینوایان با ویرایش ایرانی
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تاریخ انتشار: 22 دی 1392 ساعت 07:57 | شماره خبر: 1342359435335077399
سریال « آوای باران» که از شبکه سه در حال پخش است، مانند دیگر سریالهای چند سال اخیر حسین سهیلی زاده توانسته مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. این کارگردان در سریال آوای باران معضل تکدیگری، کودکان کار و خیابان را در فضایی رمانتیک و عاشقانه به نمایش گذاشته است. همین فضای رمانتیک باعث شده تا مردم تماشای سریال آوای باران را در برنامه های شبانه و یا روزانه خود بگذارند.در اصل آنها دوست دارند دریابند که آیا فرید موفق میشود، باران واقعی را پیدا کند و میزان عشق و علاقه اش را به او ثابت کند یا نه. در میان این طلب وعشق، کودکان کار و مافیای تکدی گری هم بررسی میشود. در واقع سهیلی زاده و نویسندگان این سریال با چاشنی عشق و عاشقی یک مشکل اجتماعی را که روز به روز دامنه آن وسیعتر و پیچیدهتر میشود، به نمایش میگذارند.
این روش کار را میتوان کلاسیکترین و شناخته شدهترین روش سریال سازی و فیلم سازی دانست. از دیرباز تا کنون فضای رمانتیک و عاشقانه ظرف خوب و مناسبی برای روایت مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی بوده است و حالا سهیلی زاده بعد از ساخته سه گانه ترانه مادری، دلنوازان و فاصله ها کاملاً به این موضوع اشراف پیدا کرده است که فضای عاشقانه بهترین روش برای جلب مخاطب و نشاندن او پای سریال است.
عشق، اصل ماجرا
در سریال آوای باران عشق فرید به باران اصل ماجرا شده است. ماجرایی پر از تعلیق و کشمکش و همین برای مخاطب جذاب است. باران و فرید تا یک قدمی هم پیش میروند، اما اتفاقاتی آنها را از هم دور میکند. باران حالا میداند که فرید برای پیدا کردن او خود را به آب و آتش میزند، اما فرید نمیداند که دختر گستاخ و پرخاشگری که با اراذل و اوباش میچرخد و با آنها دم خور است، همان باران معصوم است که سالهای کودکی آنها در کنار هم گذشته است. برای فرید، باران دختری دست نیافتنی است. همین عشق دست نیافتنی آوای باران را برای عموم مردم جذاب کرده است. حالا در کنار این جذابیت کلیشه ای و نخ نما اما همه کس پسند، سهیلی زاده از مردانی مانند شکیب سخن میگوید که کودکان را میخرند و از آنها دستفروش و گدا میسازند. مردم در لابلای ماجراهای طاها، نادر، زیور و فرید که متعلق به قشر مرفه هستند و چالشها و زیاده خواهی ها و درگیری های خاص خود را دارند؛ در بخش هایی از سریال به جنوب شهر پرتاب میشوند و به بیغولهای وارد میشوند که شکیب بچههای بیسرپرست را در آنجا نگه میدارد و مانند یک برده دار آنها را استثمار میکند.
برداشتی از «الیور تویست»
آوای باران با داشتن چنین فضایی توانسته به یکی از پرمخاطبترین آثار تلویزیون تبدیل شود. درباره کودکان خیابانی و کار تاجبخش فنائیان هم سریالی به نام همه بچههای ما ساخت که از شبکه دو پخش شد، اما آن سریال به دلیل نداشتن قصه جذاب و گیرا نتوانست مخاطب را جذب کند و روی او تاثیر بگذارد، اما آوای باران حساب شده و دقیق مخاطب را به تور خود انداخته است. از همان تیتراژ اول که تصاویر رقت انگیزی از بچههای دستفروش نشان میدهد تا تیتراژ پایانی که شعر زیبا و عاشقانهای دارد و احسان خواجه امیری آن را به زیبایی اجرا کرده است؛ به همه اینها باید به این نکته هم اشاره کرد که سهیلی زاده و نویسندگان سریال الگوی جهانی برای ساخت سریال آوای باران داشتهاند. این سریال دقیقا از روی رمان الیورتویست برگرفته شده است، اما در اینجا به جای الیور، باران نقش بچه گدا را بازی میکند.شکیب (مهران احمدی) هم همان فاگین است که ایرانیزه شده است.
مهران احمدی تلاش کرده نقش شکیب را متفاوت بازی کند، اما صداسازی او و اینکه خواسته مانند دوبلورهای معروف صحبت کند، بازی او را تحت شعاع قرار داده و از کیفیت کار او کاسته است. مخاطبان حرفه ای تلویزیون در ذهن خود فاگین را با شکیب مقایسه میکنند و به احمدی امتیاز میدهند. او هر چند توانسته به عنوان یک شخصیت منفی بیننده را از خود متنفر کند، اما حتی اگر بازی احمدی را با دیگر کارهای خود او هم مقایسه کنیم، او برای بازی در نقش شکیب امتیاز زیادی کسب نمیکند.
سهیلی زاده در آوای باران شخصیتهای متضاد را مقابل و یا روبه روی هم قرار داده است و از این کنتراست بیننده را به این نتیجه میرساند که آدمها میتوانند سفید و یا سیاه باشند. زیور، بیتا و نادر شخصیتهای سیاه هستند که از ابتدا فقط در طیف شر قرار گرفتهاند و شخصیتهایی مانند فرید، باران و حتی کیانوش هم شخصیتهای مثبتی هستند که دو نفر آخری بنا به مقتضیات زمانه و شرایط تربیتی و پرورشی برخی اوقات دست به کارهای خطایی هم میزنند.
البته همه نوجوانان، کودکان و زنانی که زیر سایه شکیب قرار دارند، به نوعی خوب و سفید هستند، چون شرایطی که شکیب برای آنها فراهم کرده از آنها بزهکار ساخته است وحتی بیننده به جاوید هم که معتاد است،حق میدهد؛ شرایط باعث اعتیاد او شده است.
تسلیم پدران مقابل فرزندان
سهیلی زاده در سریال آوای باران آهسته و نه گل درشت به شهرداری اشاره میکند که یکی از وظایفش جمع آوری و سرپناه دادن به زنان و کودکان خیابانی است.
اما سهیلی زاده در سریال آوای باران دچار یک اشتباه بزرگ شده است و آن منفعل نشان دادن پدرها در مقابل فرزندانشان است.نادر نمی تواند از پس دختر گستاخش بیتا برآید. او با فرید هم مشکل دارد، فرید از خانواده اش جدا شده و مستقل زندگی میکند، چون با پدرش مخالف است.
بعد از بازگشت طاها از زندان ترکیه، نادر و زیور، بیتا دختر خودشان را جای باران واقعی به طاها معرفی میکنند، اما طاها هم در هیبت و قامت پدر هیچ حرفی مقابل گستاخی های بیتا ندارد و تسلیم او میشود.آیا با دیدن سریال آوای باران باید به این نتیجه برسیم که پدران امروزی دیگر توان روبه رو شدن با فرزندان خود را ندارند و نمی توانند آنها را هدایت و کنترل کنند؟ باران باستانی/ قدس آنلاین
22 دی 1392 ساعت 07:57 | شماره خبر: 1342359435335077399
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]
صفحات پیشنهادی
بررسی کپیسازی و الگوگیری در سریالهای ایرانی، به بهانه پخش «آوای باران»
تاریخ انتشار 20 دی 1392 ساعت 14 36 | شماره خبر 1340236539580375224 شبکه آی فیلم این روزها سریال یادآوری را پخش میکند که با استفاده از تجربه سریالهای به اصطلاح ماورایی و بهره بردن از نمونههای مشابه خارجی داستانی جالب و نو در مقیاس تلویزیون ایران را روایت میکند این&عکس بازیگر نقش زیور در سریال آوای باران در کنار همسر واقعی اش!
عکس بازیگر نقش زیور در سریال آوای باران در کنار همسر واقعی اش بازیگر نقش زیور در سریال آوای باران کنار همسر واقعیش الهام چرخنده و فرشید نوابیبازیگر نقش زیور در سریال آوای باران کنار همسر واقعیشالهام چرخنده و فرشید نوابیدر گفتوگو با فارسدژاكام: «آواي باران» داستان روز جامعه بدون پيازداغ اضافه است
در گفتوگو با فارسدژاكام آواي باران داستان روز جامعه بدون پيازداغ اضافه است بازيگر نقش حاج مرتضي در سريال آواي باران گفت قصه اين سريال بيان كننده مشكلات و معضلاتي است كه در جامعه وجود دارد بدون اين كه بخواهيم پياز داغ آن را از طريق هنر نمايش زياد كنيم امير دژاكام بازيگرنگاهي به مجموعه تلويزيوني در حال پخش آواي باران
نگاهي به مجموعه تلويزيوني در حال پخش آواي باران مجموعه تلويزيوني آواي باران كه اين روزها از شبكه سه سيما در حال پخش است كاري از گروه اجتماعي اين شبكه است كه به تهيه كنندگي محمد هاشمي اصل و كارگرداني حسين سهيلي زاده تهيه و توليد شده است به گزارش حوزه راديو و تلويزيون باشگاهانباشت3 ماه يارانه نقدي 76 ميليون ايراني با وصول بدهي زنجاني
انباشت3 ماه يارانه نقدي 76 ميليون ايراني با وصول بدهي زنجاني بابك زنجاني سرانجام پس از كشمكشهاي فراوان بدهي 2 6 ميليارد يورويي خود به وزارت نفت را در روز شنبه هفته جاري پرداخت كرد كه اين پول معادل 3 ماه اعتبار يارانه نقدي حدود 76 ميليون ايراني را شامل ميشود سه شنبه 26 آذر 1392عکس های متفاوت مهران رنجبر ( کیانوش ) در سریال آوای باران
عکس های متفاوت مهران رنجبر کیانوش در سریال آوای باران عکس های متفاوت مهران رنجبر کیانوش در سریال آوای باران عکس های متفاوت مهران رنجبر کیانوش در سریال آوای باران سریال آوای باران سریال آوای باران سریال آوای باران سریال آوای باران سریال آوای باران دوپوشش بازیگر زن سریال «آوای باران» در آمریکا/ عکس
تاریخ انتشار 16 دی 1392 ساعت 08 58 | شماره خبر 1335022356899295791 سپیده خداوردی بازیگری را با مجموعه بچه های خیابان” همایون اسعدیان آغاز کرد وی در فیلم ها و سریال های متعددی مانند ایستگاه بهشت” به کارگردانی نادر مقدس قهوه اسپرسو” به کارگردانی رضا بسام درخشانی: برخی ها مثل « نادر» سریال «آوای باران» همیشه طلبکار هستند
تاریخ انتشار 15 دی 1392 ساعت 23 18 | شماره خبر 1334528723751844925 اگرچه اکثر نقشهایی که ایفای آنها را بر عهده داشته است در دسته نقشهای جدی قرار میگیرند اما نوع بازی او سبب شده تا این نقشها دلنشین به نظر برسند و همواره با شوخیها و رگه&zwپرونده هفته نامه «سروش» برای سریال آوای باران
تاریخ انتشار 15 دی 1392 ساعت 23 08 | شماره خبر 1334520995176837983 پرونده سریال تلویزیونی آوای باران با حضور بازیگران و عوامل این سریال در شماره ۱۵۸۵ مجله سروش مورد بررسی قرار گرفته است به گزارش روابط عمومی انتشارات سروش بخش رادیو تلویزیون مجله سروش در این شماره در گفتگوچرا ايراني ها از كارهاي سخت گريزان شده اند؟ / نتيجه يارانه نقدي واردات چوپان
چرا ايراني ها از كارهاي سخت گريزان شده اند نتيجه يارانه نقدي واردات چوپان محمد صالحي واردات چوب بستني دسته بيل سنگ قبر و كالاهاي ديگر از اين قبيل به كشور در زمان دولت دهم اتفاق افتاد واردات اين قبيل كالاها در ليست كالاهاي وارداتي به گمرك كشور چنان مورد توجه بود كه بخشي ازبازیگر نقش زیور در سریال آوای باران در کنار همسرش +عکس
بازیگر نقش زیور در سریال آوای باران در کنار همسرش عکس الهام چرخنده و فرشید نوابی بازیگر نقش زیور در سریال آوای باران در کنار همسرش چهارشنبه 18 دی 1392تصاویر نیلوفر پارسا و مهران رنجبر بازیگران آوای باران در برنامه ویتامین 3 +بیوگرافی
تصاویر نیلوفر پارسا و مهران رنجبر بازیگران آوای باران در برنامه ویتامین 3 بیوگرافی مهران رنجبر و نیلوفر پارسا نیلوفر پارسا بازیگر نقش بیتا در آوای باران متولد دهه 60 مجرد و دارای مدرک کاردانی می باشد مهران رنجبر متولد ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۶۱ است وی فارغ التحصیل ادبیات دراماتیگفتگو با اميردژاكام به بهانه ي بازي در سريال«آواي باران»
گفتگو با اميردژاكام به بهانه ي بازي در سريال آواي باران امير دژاكام متولد بيستوششم ارديبهشت سال 1341 در كرمان است او در بازيگري كارگرداني تدريس و نويسندگي تخصص دارد او كارشناسي كارگرداني از هنرهاي زيباي دانشگاه تهران و كارشناسي ارشد كارگرداني از دانشگاه تربيت مدرس را اخذ كرد-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها