تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802521183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور عجيب و بي‌پرده اشرار در فيس‌بوك با تصاوير متفاوت!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حضور عجيب و بي‌پرده اشرار در فيس‌بوك با تصاوير متفاوت!
آنچه بيش از كامنت‌هاي تمجيد از اين اشرار، حساسيت‌برانگيز است،‌‌ همان تصاوير اشرار است كه برخي از ايشان با سلاح‌هايي چون كلت يا كلاشينكف ژست گرفته‌‌ و برخي ديگر نيز قمه به دست حاضر شده‌اند...
در رخدادي منحصر‌به‌فرد، صفحه‌اي كه با نام «شرارت» در شبكه اجتماعي «فيس‌بوك» راه‌اندازي شد، در مدت زماني كوتاه، سي هزار پيگيري كننده يافت؛ صفحه‌اي كه شايد بتوان گفت، از معدود صفحات در مجموعه اين وب‌سايت داراي يك ميليارد و چندصدميليون كاربر باشد كه مجرمين خطرناك و جنايتكاران در آن معرفي و تحسين مي‌شوند و البته هنوز گروهي از اهالي مرتبط، براي بسته شدن، اقدام به گزارشش نكرده‌اند!

به گزارش «تابناك»، «ايوب پيچ گوشتي»، «مهدي سياه»، «داود خالدار»، «رضا غول»، «حميد زردك»، «حسين قاتل»، «مهدي فيل»، «كامبير پلنگ»، «سجاد كوسه»، «محمود گراز» و صد‌ها لقب عجيب ديگر در صدر و ذيل نام گروهي از اشخاص نقش بسته كه ظاهراً خلافكاران باسابقه‌اي هستند و هر يك به خوديِ خود مي‌توانند منشأ جرايم عجيبي باشند، اما اكنون تصوير، عناوين و سوابقشان در صفحه‌اي در فيس بوك قرار گرفته و روز به روز مشهور‌تر مي‌شوند!

«شرارت» صفحه‌اي است كه در تاريخ ۰۵/ ۰۴/ ۲۰۱۳ در فيس‌بوك ايجاد شده و ايجادكننده‌اش درباره اين صفحه تنها نوشته است: «يكيمون حبسي و يكيمون بنگي، يكي‌ فقط يه عكس رو قاب، يكي‌ ديگه رو قبرش خاك!». مشابه همين صفحه در وبلاگي نيز ايجاد شده و اگرچه عنوان شده اين وبلاگ هدفش آشنايي با عاقبت اين اراذل و اوباش است، به‌‌ همان شكل به تمجيد از اين راهزنانِ جان و مال و ناموس مردم پرداخت كه در صفحه مذكور رخ مي‌دهد.

تصاوير مشابه و برخي توضيحات تقريباً كپي شده نيز نشان مي‌دهد احتمالاً اداره كننده يا اداره كنندگان اين وبلاگ‌‌ همان اداره‌كنندگانِ صفحه «اشرار» در فيس بوك هستند. در صفحه فيس بوك «اشرار» كه طبيعتاً آزادي عمل بيشتري وجود دارد و تاكنون بيش از سي هزار كاربر به آن پيوسته‌اند ـ بخشي از اين كاربران اساساً سوابق مجرمانه ندارند و محض تفريح، اين صفحه را لايك كرده‌اند ـ شاهد آغاز به كار اين صفحه با نوشته‌هاي نقل شده از برخي ‌جملات هستيم و در ادامه نيز اشعار رپ و مضامين نزديك به فضاي لات‌ها و عربده كش‌ها قرار داده شده است.

اما آنچه بيش از كامنت‌هاي تمجيد از اين اشرار، حساسيت‌برانگيز است،‌‌ همان تصاوير اشرار است كه برخي از ايشان با سلاح‌هايي چون كلت يا كلاشينكف ژست گرفته‌‌ و برخي ديگر نيز قمه به دست حاضر شده‌اند. جالب‌تر اما تصاويري است كه ظاهراً از داخل محوطه و بندهاي زندان‌ها‌ ‌گرفته شده كه در نوع خود ‌بي‌سابقه‌‌ است، زيرا داشتن موبايل، ثبت تصاوير و خروج اين تصاوير از زندان، شبيه مأموريت غيرممكن است. در زير اين تصاوير درباره محل ثبتشان پرسيده شده كه عده‌اي در اين باره حتي ‌خاطراتشان را نيز گفته‌اند!

چنين تصور مي‌شود كه حضور دهشتناك‌ترين چهره‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي، نيازمند يك حركت جدي است، چرا كه چنين صفحاتي نه تنها وجهه بيروني مناسبي براي كشورمان نخواهد داشت و دير يا زود برخي رسانه‌هاي انگليسي زبان با اشاره به سي هزار لايك اين صفحه كه خود توهيني به ايرانيان در پي خواهد داشت، به سوژه روز خود مبدلش خواهند ساخت ـ كما اينكه به صورت محدود به اين موضوع پرداخته‌اند ـ بلكه برچسب‌هاي بدي را متوجه ايرانيان حاضر در اين شبكه خواهند كرد.

شايد بهترين راهكار در اين زمينه، علاوه بر پيگيري منشأ وبلاگ و صفحه مذكور توسط مسئولان امر، ريپورت چنين صفحاتي به صورت هميشگي به فيس بوك است تا اين صفحات حذف شوند، چرا كه حقيقتاً شوخي گرفتن چنين صفحاتي و حتي عضويت در آن‌ها به قصد تفريح، چندان با مصالح مردم ايران تطابق ندارد و مي‌تواند هزينه‌هايي ‌براي كل جامعه ايراني ‌داشته باشد كه تسويه‌اش به سادگي ميسر نخواهد بود.

كافي است، يك تحليلگر ضدايراني قصد بهره‌برداري از اين سوژه را داشته باشد و در ‌‌نهايت در ادعايي خام بگويد چنين اشخاصي سي هزار طرفدار دارند يا در تعبيري بد‌تر، همه اين سي هزار كاربر را از جنس اين جماعت شرور بخواند! آيا چنين بي‌آبرويي كمتر از ماجراي توهين به «مسي» و «ليما»، براي ايرانيان تمام خواهد شد و آيا چنان هزينه‌اي در پي خواهد داشت كه اين بار به تعداد بيشتري بازيگر براي اعزام به ساير نقاط جهان نياز خواهيم داشت؟!

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن