تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819174590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار در باره ورود نسل چهارم مواد مخدر صنعتي


واضح آرشیو وب فارسی:الف: هشدار در باره ورود نسل چهارم مواد مخدر صنعتي
معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور در باره ورود نسل چهارم مواد مخدرصنعتي بعنوان روانگردان هاي با منشاء گياهي به كشور و تبليغ اين مواد با عناوين نشاط آور هشدار داد.


بابك دين پرست در گفت و گو با ايرنا با اشاره به سخنان وزير كشور در باره ورود نسل چهارم مواد مخدر صنعتي به چرخه اعتياد گفت: يكي از ويژگي هاي مخدرهاي صنعتي، سهولت دسترسي آن است و الزام آشنايي خانواده ها با اين مواد از مهمترين نكات در كاهش آسيب هاي اين مواد است.

وي از تغيير الگوي مصرف مواد مخدر بعنوان يك هشدار جدي براي جامعه و مسوولان ياد كرد و افزود:اين معضل از مباحث مهم مبارزه با مواد مخدر است، چرا كه در هر مبارزه، نسل ديگري از مواد جايگزين مي شود و اينك فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر با نسل چهارم اين مواد مواجهند.

دين پرست با بيان اينكه لازم است عرصه مقابله با مواد مخدر به موضوعي اجتماعي تبديل شود، اضافه كرد: در صورت تحقق اين مهم، مقابله با مافياي مواد مخدر و كاهش آسيب هاي آن در كشور آسان تر مي شود.

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه دنيا هم اكنون درگير نسل چهارم مواد مخدر شده است، گفت: اين مواد هنوز وارد ايران نشده و گزارشي مبني بر ورود اين مواد به كشور اعلام نشده است، ولي بايد آمادگي لازم را براي مقابله با اين مخدرهاي روانگردان داشته باشيم زيرا ممكن است افرادي به اين نوع مواد گرفتار شوند.

وي، مشكل اصلي در حوزه فرهنگي و پيشگيري از مواد مخدر را شناخت ناكافي از اين پديده عنوان كرد و افزود: مردم نيز نسبت به عواقب اعتياد آگاهي دارند ولي باور ندارند.

اين مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه اعتياد به مواد مخدر پس از تصادفات رانندگي، دومين عامل مرگ و مير را در كشور به خود اختصاص داده است، افزود: در موضوع آگاهي بخشي به مردم، مضرات مواد مخدر بدرستي تبيين نشده و در موضوع درمان نيز برخي با تبليغات نادرست و مغرضانه، مبارزه با اين بلاي خانمانسوز را با مشكل مواجه مي كنند.

دين پرست با بيان برخي مصاديق نادرست تبليغات ترك اعتياد در كشور نظير ترك اعتياد در پنج روز اضافه كرد: اين افراد درمان اين بيماري را نيز به سخره مي گيرند و جوان نيز با خود مي گويد، من كه مي توانم در پنج روز از شر اعتياد راحت شوم، پس فعلا به دنبال لذت هاي آن مي روم ولي نمي داند در چه منجلابي گرفتار مي شود.

وي ادامه داد:بر اساس آمار سازمان پزشكي قانوني كشور، در هفت ماه سال گذشته سه هزار و 56 نفر بدليل استعمال يا مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند و بايد اعتراف كنيم كه در حوزه اطلاع رساني دقيق به مردم كم كاري شده است و لازم است آگاهي عمومي مردم به باور عمومي تبديل شود.

به گزارش ايرنا، ˈعبدالرضا رحماني فضليˈ وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، آذرماه جاري در نشست خبري خود در تشريح عملكرد يكصد روزه ستاد مبارزه با مواد مخدر، از نسل چهارم مخدرهاي صنعتي سخن گفته بود.

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور به منظور بررسي روند اجراي طرحهاي مقابله با مواد مخدر در چهارمحال وبختياري و حضور در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اين استان به شهركرد سفر كرده بود.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن