تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820231227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس كانون سراسري پيمانكاران عمراني: نقدينگي پيمانكاران صفر شد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: رئيس كانون سراسري پيمانكاران عمراني: نقدينگي پيمانكاران صفر شد
رئيس كانون سراسري پيمانكاران عمراني با اشاره به اين‌كه شاخص تعديل قيمت‌ سه ماه اول و دوم سال تا شنبه اعلام مي‌شود،گفت:‌نقدينگي پيمانكاران به صفر رسيده است و براي اين‌كه شركت‌ها به سمت نابودي نروند بايد تمهيداتي انديشيده شود.
حسن سعادتمند در گفت‌وگو با تسنيم، اظهار كرد: اسناد و مدارك طلب هايمان را تحويل دولت داده‌ايم و مشكلي بابت پرداخت مطالبات نداريم. در جلسه ديروز معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهوري با نهاد تعاون بنده نيز حضور داشتيم و يك سري مسائل را پيشنهاد داديم كه مورد توجه قرار گرفت و اميدواريم نتيجه درستي از آن بگيريم. وي تصريح كرد: در اين جلسه بحث مطالبات معوقه پيمانكاران نيز مطرح شد كه نوبخت معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهوري اعلام كرد فكر مي‌كنيم دولت حدود 10 هزار ميليارد تومان به پيمانكاران بدهكاراست ولي ارقام ديگري نيز اعلام شده كه فعلا بر اساس آنچه كه اسناد داريم، پرداخت خواهيم كرد.
رئيس كانون سراسري پيمانكاران عمراني افزود: دژپسند معاون بودجه معاونت برنامه‌‌ريزي و نظارت راهبردي پيش‌تر گفته بود بدهي دولت زير 10 هزار ميليارد تومان است كه ما هم گفتيم قطعا زير 10 هزار ميليارد تومان نيست و بين 10 تا 15 هزار ميليارد تومان و حدود 13 هزار ميليارد تومان است.
با سخنان ديروز نوبخت مشخص شد كه بدهي دولت به پيمانكاران زير 10 هزار ميليارد تومان نيست. سعادتمند در پاسخ به اين پرسش كه اسناد و مدارك طلب پيمانكاران چه زماني به دولت ارائه مي‌شود، گفت: اسناد و مدارك الان وجود دارد و چيزي نيست كه آنها را نزد خودمان نگه داشته باشيم. بايد اسنادي را به دستگاه‌هاي اجرايي اعلام كنيم تا پس از تاييد به ذي‌حساب براي پرداخت برود. يك سري اسناد و مداراك در ذي‌حسابي دستگاه‌هاي اجرايي داريم كه بر اساس آن طلب پيمانكاران حدود 10 هزار ميليارد تومان اعلام شده. مواردي هم وجود دارد كه هنوز محاسبه نشده است، به‌عنوان مثال شاخص‌هاي تعديل سال 92 هنوز اعلام نشده است.
رئيس كانون سراسري پيمانكاران عمراني با بيان اين‌كه شاخص‌هاي تعديل سه ماه اول و سه ماه دوم سال‌جاري تا شنبه آينده اعلام مي‌شود، اظهار كرد: با اين كار مقداري بدهي به بدهي‌هاي دولت اضافه مي‌شود،‌ به عبارت ديگر اسناد و مداركي درباره طلب پيمانكاران از دولت تهيه خواهد شد كه قابل پرداخت نيز است. سعادتمند تصريح كرد: هر چه كه به‌عنوان اسناد مالي نزد دستگاه‌هاي اجرايي و ذي حسابي آنها داريم قابل پرداخت است و اسنادي كه تاكنون ارائه نشده همزمان با اعلام ضرائب تعديل به بدهي دولت اضافه مي‌شود و خيلي مهم نيست چه رقمي اعلام مي‌شود.
وي با تاكيد بر اين‌كه نقدينگي پيمانكاران به صفر رسيده است، گفت: در اين وضعيت نمي‌توانيم پروژه‌ها را ادامه دهيم، اصلي‌ترين بحث ناتوان شدن پيمانكاران در اجراي پروژه‌هاست كه نقدينگي آنها را به صفر رسانده است.
او همچنين درباره پيشنهادهاي پيمانكاران به معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهوري، گفت: يكي از پيشنهادات اين بود كه با توجه به نبود منابع مالي در دولت، پروژه‌هاي عمراني خوابيده و شركت‌هاي فعال الان با بيكاري و ركود مواجه هستند. براي اين‌كه اين شركت‌ها به سمت اضمحلال و نابودي نروند بايد تمهيدات انديشيده شود تا بتوانيم با حداقل‌ها اين شركت‌ها را سر پا نگهداريم.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن