تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802710366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخضر ابراهيمي: آمريكا مانع حضور ايران در «ژنو 2» است


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخضر ابراهيمي: آمريكا مانع حضور ايران در «ژنو 2» است
سرويس خارجي: نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه گفت: آمريكا همچنان مانع حضور ايران در نشست ژنو 2 براي حل بحران سوريه است. اخضر ابراهيمي تصريح كرد مقامات ايراني به وي گفته‌اند اگر ايران در نشست ژنو 2 حاضر نباشد پايان جهان نيست و آنها (ايراني‌ها) به همكاري خود با وي ادامه خواهند داد.

نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه گفت درباره حضور عربستان در اين نشست توافق صورت گرفته است. وي افزود: 26 كشور از جمله مصر، عربستان، قطر، الجزاير، عمان، اندونزي، تركيه، آمريكا، فرانسه و روسيه در نشست ژنو 2 حضور دارند. ابراهيمي تاكيد كرد تنها يك نام ديگر در ليست كشورهاي دعوت شده به ژنو 2 مانده تا ليست نهايي شود. نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور سوريه همچنين در تماس تلفني با وزير خارجه ايران وي را در جريان آخرين تحولات مربوط به نشست ژنو ۲ قرار داد. محمد جواد ظريف نيز در اين گفت‌وگوي تلفني بر ضرورت توجه به راهكار سياسي و تمركز بر گفت‌وگوهاي سوري تاكيد كرد.

گفتني است جمهوري اسلامي ايران همواره اعلام كرده در صورت دعوت به نشست ژنو 2 بدون هيچ پيش‌شرطي حاضر به حضور در اين نشست در راستاي راه‌حل سياسي براي سوريه است. اين درحالي است كه سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در يك كنفرانس خبري در خصوص دعوت ايران به كنفرانس بين‌المللي سوريه اعلام كرد گفت‌وگوها براي بررسي حضور ايران در كنفرانس بين‌المللي ژنو ۲ ادامه خواهد داشت. «جن ساكي» گفت موضوع ايران و حضور اين كشور در كنفرانس بين‌المللي در خصوص سوريه هنوز مورد توافق قرار نگرفته است بنابراين گفت‌وگوها ادامه خواهد داشت و فكر مي‌كنم اخضر ابراهيمي نيز در صحبت‌هايش اشاره كرد كه به اين گفت‌وگوها ادامه مي‌دهيم.

وي در خصوص دليل اينكه حضور ايران هنوز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد، تصريح كرد: موضوعي كه به طور مداوم نظر ما بوده اين است كه كه كشورهايي كه در ژنو2 شركت مي‌كنند بايد با ابلاغيه ژنو1 موافقت كنند اما ايران اين كار را نكرده است. ما قصد نداريم بيانيه‌ها را تجزيه و تحليل كنيم و بگويم واجد شرايط هستند يا خير. آنها با ابلاغيه‌ ژنو1 كه موضوع ما براي حضور آنها است، موافقت نكردند. ازسويي معاون وزير امور خارجه روسيه با اشاره به مخالفت آمريكا با حضور ايران در ژنو 2 گفت نياز به تماس‌هاي بيشتري براي حل اين مسئله وجود دارد.

گنادي گاتيلوف تاكيد كرد 30 كشور حاضر در نشست ژنو 2 به جز ايران مورد توافق است و آمريكا حضور ايران در اين نشست را غيرقابل قبول مي‌داند. وي همچنين اظهار داشت: دولت سوريه به تعهداتش براي برگزاري نشست ژنو 2 پايبند بوده و هيات اين كشور به رياست وليد معلم وزير امور خارجه در اين نشست حضور مي‌يابد. دراين حال نخست وزير سوريه گفت حضور ايران در نشست ژنو 2 به ويژه پس از توافق هسته اي خود، يك ضرورت است. وائل الحلقي گفت: ما اصرار داريم ايران در اين نشست حضور داشته باشد، زيرا يك بازيگر اصلي محسوب مي شود و اين كشور توانست در مذاكرات هسته اي كه چندين سال ادامه داشت موفقيت هايي كسب كند بنابراين حضور ايران در حل مشكل سوريه مثمرثمر خواهد بود. وي افزود: در سايه اقدامات عربستان سعودي كه پس از توافق هسته اي ايران دچار جنون شده است، خواست منطقه اي براي برگزاري ژنو2 وجود ندارد. از طرفي رئيس ائتلاف مخالفان سوري از شركت دو هيات كردهاي سوريه به طور جداگانه در كنفرانس ژنو ۲ خبر داد. «احمد الجربا» گفت هيات نخست همسو با معارضان و هيات دوم همسو با نظام حاكم سوريه خواهد بود. در چنين شرايطي رئيس‌جمهوري فرانسه مدعي شد: برگزاري ژنو 2 در صورتي كه به بركناري بشار اسد از قدرت نينجامد بي‌فايده است.

فرانسوا اولاند گفت: اگر در ژنو 2 هدف شركت‌كنندگان تقويت پايه‌هاي قدرت اسد باشد اين نشست نخواهد توانست راهكار سياسي مناسبي براي حل بحران سوريه فراهم كند. اين درحالي است كه وزير امور خارجه روسيه با تاكيد بر اينكه بشار اسد هرگز از مسكو درخواست تضمين‌هاي امنيتي براي ترك قدرت را نكرده گفت: غرب به اين درك رسيده كه ادامه حضور اسد در قدرت به اندازه سلطه تروريست‌ها بر سوريه خطرناك نيست. سرگئي لاوروف افزود: شركاي غربي ما نه فقط در بحث‌هاي خصوصي خود، بلكه در اظهارات علني شان بارها اقرار كرده‌اند اگر گروه‌هاي تروريستي در سوريه به قدرت برسند تنها به اين دليل كه عقايد خاصي را دنبال مي‌كنند بسياري از مردم را به بحران كشانده و اقليت‌ها را قرباني خواهند كرد. نگراني ديپلمات‌هاي غربي روز به روز در حال افزايش است و ‌آنها معتقدند باقي ماندن بشار اسد بهترين گزينه براي سوريه است. از سويي وزير اطلاع رساني سوريه با تاكيد بر اين كه عربستان سعودي مسئوليت مستقيم تروريسم بين المللي را برعهده دارد، گفت: اگر كشورهاي جهان براي جلوگيري از نفوذ تروريستها به خاك سوريه بر عربستان، تركيه و اردن فشار وارد نكنند، بحران سوريه طولاني تر خوهد شد، البته سوريه با حمايت ارتش و مقاومت مردم هرگز سقوط نخواهد كرد.

هشدار روسيه

وزارت امور خارجه روسيه هشدار داد، شورشيان افراطي با هدف خدشه‌دار كردن تلاش‌هاي بين‌المللي براي انهدام تسليحات كشنده سوريه، جنگي در چند متري تاسيسات شيميايي اين كشور به راه انداخته‌اند. وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه‌اي گفت: درگيري‌ ميان نيروهاي دولت سوريه و شبه‌نظاميان جبهه النصرة و گروهي موسوم به "ارتش اسلام" در 100 متري تاسيسات شيميايي در منطقه "سكاري" به راه افتاده است. در اين بيانيه تاكيد شده است: اين تاسيسات در معرض خطر، براي ذخيره گازهاي شيميايي به منظور انتقال و انهدام آن‌ها در خارج از سوريه به عنوان بخشي از برنامه بين‌المللي براي انهدام زرادخانه شيميايي سوريه استفاده مي‌شود. به گفته وزارت امور خارجه روسيه، هيات مشترك سازمان منع گسترش تسليحات شيميايي و سازمان ملل در دمشق در حال حاضر توسط مقامات سوريه از اين رويداد در سكاري مطلع شده‌اند.

در تحولي ديگر دولت انگليس اعلام كرد به انهدام تسليحات شيميايي سوريه در كنار ساير كشورهاي اروپايي كمك مي‌كند. وزارت خارجه انگليس در بيانيه‌اي اعلام كرد اين كشور موافقت كرده ۱۵۰ تن از مواد شيميايي صنعتي متعلق به سوريه را در يك مركز تجاري نابود كند. به گفته وزارت خارجه انگليس اين مواد از طريق كشتي وارد انگليس شده و سپس به محل مورد نظر حمل مي شود. خبر ديگر اينكه وزير امور خارجه تركيه خطاب به نمايندگان اتحاديه اروپا گفت: ‌آنكارا مخالف حضور تمامي‌ گروه‌هاي افراطي در سوريه و موافق انجام هرگونه اقدامي عليه آن‌هاست. احمد داود اوغلو اين اظهارات را در پاسخ به سوالات نمايندگان اتحاديه اروپا راجع به اتهاماتي مبني بر نفوذ افراطگرايان به سوريه از طريق مرز تركيه مطرح كرد.

تسليحات عربستان در راه سوريه

برخي منابع فاش كردند كه عربستان بزودي چند محموله سلاح را براي كمك به تروريست‌هاي تكفيري به منظور جنگ با دولت سوريه ارسال خواهد كرد. اين منابع گفتند: عربستان با هدف كمك به تكفيري‌ها در جنگ با دولت سوريه و حزب الله چندين كشتي سلاح را از طريق بندر عقبه اردن براي آنها مي‌فرستد. سايت شام تايمز به نقل از اين منابع افزود: عربستان و چند كشور ديگر عضو شوراي همكاري خليج فارس، درصدد هستند به زودي چندين محموله بزرگ سلاح را به وسيله كشتي‌هاي باري از طريق بندر عقبه اردن براي گروه‌هاي سلفي سوريه از جمله جبهه النصره ارسال كنند و آن را از طريق مرزهاي اردن و سوريه به دست تروريست‌ها برسانند.

برخي گزارش‌ها حاكي از اقدام عربستان براي خريد سلاح‌هاي سنگين از كشورهاي اروپايي مانند اوكراين، چك و كرواسي است و از جمله سلاح‌هاي خريداري شده براي ارسال به سوريه، مي‌توان به خريد موشك‌هاي پيشرفته براي تروريست‌ها و گروه‌هاي افراطي براي جنگ عليه دولت سوريه و حزب الله اشاره كرد. در اين حال يك سايت معتبر سوييسي در گزارشي اعلام كرد: بندر بن سلطان رئيس سازمان اطلاعات عربستان سعودي بر پروژه خطرناك حمله سركوبگرانه و خونين تروريستها به مسيحيان سوريه نظات مي كند. سايت "اليس شال " بندر بن سلطان را به عنوان بزرگترين تروريست جهان و عامل اجراي پروژه خطرناك و خونين سركوب مسيحيان سوريه دانست. در گزارش اين سايت آمده است: بندر بن سلطان به گروههاي تروريستي تحت فرماندهي خود دستور داده است از هيچگونه اقدام جنايتكارانه عليه مسيحيان فروگذار نكنند. وي حتي زندانيان حبس ابد در عربستان را براي انجام اقدامات تروريستي در سوريه، آزاد كرده است.

بنابراين گزارش، بندر بن سلطان مسئول اصلي ويراني اماكن ديني مسيحيان سوريه در شهرهاي معلولا و صيدنايا و ديگر كشورهاي عربي است. در خبري ديگر جديدترين تصوير منتشر شده در خصوص فعاليت هاي تروريست‌هاي خارجي در سوريه حكايت از دعوت اين افراد از هموطنان خود براي سفر به خاورميانه و پيوستن به گروههاي تروريستي در اين كشور عربي دارد. در نوار ويدئويي كه در اينترنت منتشر شده مردي ماسك دار كه انگليسي حرف مي زند و لهجه بريتانيايي دارد، از هموطنان خود مي خواهد به سوريه رفته و با تروريست هاي حاضر در اين كشور براي برهم زدن امنيت و ثبات و سرنگوني دولت اين كشور همكاري كنند.

خطرناكترين كشور براي خبرنگاران

براساس تازه‌ترين گزارش‌ها سوريه براي دومين سال پياپي، خطرناكترين مكان براي فعاليت خبرنگاران و اصحاب رسانه اعلام شد. مركز مطالعات بين‌المللي "السلامه"، از مراكز مطالعات امور رسانه‌ها اعلام كرد: تعداد خبرنگاران كشته شده در سوريه در سال 2013 نسبت به سال گذشته كاهش يافته اما عمليات ربايش خبرنگاران در سوريه رو به رشد است. مركز مذكور كه سالانه گزارش‌هايي درباره سلامت روزنامه‌نگاارن و خبرنگاران و خطراتي كه امنيت آن‌ها را در مناطق درگير جهان تهديد مي‌كند به عهده دارد، اعلام كرد 19 تن از خبرنگاران در سوريه جان خود را از دست داده‌اند و سرنوشت دستكم 18 خبرنگار خارجي و 20 روزنامه‌نگار سوري پس از ربوده شدن آن‌ها در نواحي مختلف سوريه، نامشخص است.

حمله خمپاره اي القاعده

حمله خمپاره‌اي القاعده به يكي از مناطق دير الزور در شرق سوريه چندين كشته و زخمي برجا گذاشت. عناصر وابسته به گروه تروريستي «امارت اسلامي عراق و شام» وابسته به القاعده يكي از ساختمان‌هاي وابسته به ارتش سوريه در محله «العرفي» در شهر دير الزور را با تعدادي موشك گلوله باران كردند. در جريان اين حمله دست‌كم 15 نفر كشته و ده‌ها نفر زخمي شدند كه در ميان كشته‌ها و زخمي‌ها افراد غير نظامي نيز مشاهده مي‌شدند. از سويي كمين ارتش سوريه در حومه شهر الرقه كشته شدن يك سركرده قفقازي و ده‌ها تروريست وابسته به القاعده را در پي داشت. در جريان اين عمليات يك سركرده قفقازي به نام «ابودجانه قفقازي» كشته شد.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن