تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804605927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابوالحسني بر مسند فرهنگ و هنر ري تكيه زد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ابوالحسني بر مسند فرهنگ و هنر ري تكيه زد
مهدي ابوالحسني طي آئيني با حضور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران به‌عنوان رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ري معرفي شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران، مهدي ابوالحسني سه‌شنبه شب طي مراسمي با حضور برزين ضرغامي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران و جمعي از مسئولان و هنرمندان استان تهران در سالن همايش‌هاي مجتمع ابوالفتوح رازي شهرري به‌عنوان رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ري معرفي شد.

هنرمندان فرهيخته شهرستان ري، شاعران، پيشكسوتان صاحب نام اين شهرستان با اجراي برنامه‌هاي هنري خود ضمن قدرداني از خدمات سيد مهدي مومني، رئيس پيشين اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ري به استقبال مهدي ابوالحسني رئيس جديد اداره مطبوع رفتند.

مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران طي سخناني در اين آيين به جايگاه والاي شهرستان ري و قدمت بالا و ظرفيت‌هاي فرهنگي، مذهبي و تاريخي اين شهرستان اشاره كرد.

برزين ضرغامي فرهنگ را زيرساخت و زمينه تمام امور دانست و تاكيد كرد: سرمنشاء خودباوري، اشتغال، هويت و ... فرهنگ است.

وي در ادامه افزود: مقوله فرهنگ دغدغه اصلي امام و رهبري است.

سيد مهدي مومني نيز طي سخناني در اين مراسم با اشاره به توانمندي هنرمندان شهرستان ري و جايگاه فرهنگ و هنر در اين شهرستان گزارشي از دوران مسئوليتش ارائه داد.

رئيس پيشين اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ري ضمن قدرداني از تلاش مسئولان، مديران و كاركنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و همكاري‌هايي كه در دوران مسئوليتش با ايشان داشتند تقدير و تشكر كرد.

مهدي ابوالحسني، رئيس جديد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ري، كه آخرين سخنران اين آيين بود، خطه ري را قلب فرهنگ ايران اسلامي خواند.

وي در ادامه اولويت‌ها و سرفصل‌هاي برنامه‌هاي خود را تشريح كرد.

استقبال هنرمندان ري از مهدي ابوالحسني

هنرمندان و شاعران فرهيخته شهرستان ري از ديگر افرادي بودند كه در اين آيين نقش آفريني كرده و به اجراي برنامه پرداختند.

عبدالمجيد فرائي، شاعر پيشكسوت، ارزشي، توانمند و نام آشناي شهرستان ري نيز از جمله افرادي بود كه در اين مراسم چند قطعه از اشعار خود را قرائت كرد و حسن ختام سخنان او يك قطعه شعر دوبيتي كه به‌طور في‌البداهه براي مهدي ابوالحسني، رئيس جديد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ري بود.

متن اين شعر به شرح زير است:

امروز نوبت تو شده امتحان شوي

مثل پدر براي همه سايبان شوي

مي‌خواهمت «ابوالحسني» در مسير حق

با كاركرد خوب خودت جاودان شوي

اين گزارش حاكي است، در پايان اين مراسم با اهداي لوح تقدير و هديه‌اي به رسم يادبود از سوي مسئولان آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني (ع)، مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران و معاونت فرهنگي ـ اجتماعي شهرداري منطقه 20 از تلاش‌هاي سيد مهدي مومني در دوران مسئوليتش تقدير و حكم مسئوليت مهدي ابوالحسني (ع) به وي اهداء شد.

گفتني است، سيد مهدي مومني پيش از اين مسئوليت رياست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ري برعهده داشت و مسئوليت‌هايي همچون مديركل آموزش‌هاي ديني و مذهبي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني (ع) از جمله سوابق و مسئوليت‌هاي ايشان است كه در كارنامه كاري وي به چشم مي‌خورد.

مهدي ابوالحسني طي حكمي از سوي برزين ضرغام مديركل فرهنگ و ارشاد استان تهران به عنوان رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ري منصوب شد.

وي دانش‌آموخته كارشناسي ارشد در رشته ادبيات فارسي و پيش از اين مسئوليت‌هاي معاونت آموزشي هنرستان موسيقي پسران دبيري چندين كنگره شعر و مسئول فرهنگي هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ورامين و چندين مسئوليت ديگر در حوزه فرهنگ و هنر را در كارنامه كاري خود به همراه دارد.

مهدي ابوالحسني شاعر، ترانه‌سرا و آهنگساز 37 ساله از خطه قيام 15 خرداد ورامين است كه اقدامات شايسته‌اي را در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تاكنون داشته است و امروز سكاندار فرهنگ و هنر شهرستان ري كه قدمت بيش از شش هزار ساله را به همراه دارد شده است و اميد است با توجه به سبقه فرهنگي و هنري خود بتواند خدمتي شايسته به فرهنگ و هنر ري كه از سوي رهبر معظم انقلاب با عنوان قبله تهران معرفي شده است و اين نام خط و مشي و مسئوليت سنگين مديران اجرايي اين خطه را ترسيم مي‌كند ارائه دهد.

مهدي ابوالحسني چندين اثر موسيقيايي نيز براي ادارات و نهادهاي دولتي از قبيل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سروده و اجرا كرده كه معروف‌ترين آنها «ورامين شهر خوبان» و «مزار شهيد» در راه شهداي گمنام است. هنرمند وراميني به تازگي كتابي با عنوان «دفتر ربايي تا...» شامل سروده‌هاي وي به همراه توصيه مرحوم حسين منزوي را توسط انتشارات امروز و فردا منتشر كرده است.

شايان ذكر است، شهرستان ري يكي از شهرستان‌هاي پايتخت ايران اسلامي با قدمتي ديرينه و وجود بارگاه حضرت عبدالعظيم حسني(ع) و 28 امامزاده واجب‌التعظيم و ده‌ها اثر كهن و باستاني است.

انتهاي پيام/2462/س40

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن