تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801491465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران:فيزيوتراپي امروزه 50 درصد وابسته به دستگاه‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران:فيزيوتراپي امروزه 50 درصد وابسته به دستگاه‌هاست
رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران گفت: فيزيوتراپي امروزه 50 درصد وابسته به دستگاه‌هاست و 50 درصد وابسته به دست و هنرهاي دستي فيزيوتراپيست‌ها.


اسماعيل ابراهيمي در حاشيه مراسم افتتاحيه چهاردهمين سمينار ملي و اولين سمينار بين‌المللي فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي در گفت‌وگو با فارس به چالش‌هاي پيش رو در فيزيوتراپي اشاره داشت و گفت: يكي از مهمترين چالش‌هاي فيزيوتراپي تعرفه‌هاي آن است كه نه به روز است نه واقعي.

رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران اظهار داشت: فيزيوتراپيست‌ها وابستگي زيادي به خريد دستگاه‌هاي مختلف خارجي و داخلي دارند و به روز نبودن تعرفه‌ها آنها را دچار مشكل كرده است كه به دنبال آن ما از شوراي عالي نظام پزشكي، وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشكي، و بيمه سلامت ايرانيان انتظار داريم كه تعرفه‌ها را به ميزان واقعي آن تبديل كنم چرا كه اين امر هم به نفع مردم است و هم به نفع فيزيوتراپي‌ها.

دبير برد فيزيوتراپي وزارت بهداشت اظهار داشت: اگر تعرفه‌ها به روز باشد مردم سرويس بهتري دريافت مي‌كنند و فيزيوتراپيست‌ها با جان و دل كار كرده و دچار مشكلات اقتصادي مثل حداقل‌ها نمي‌شوند.

ابراهيمي ادامه داد: فيزيوتراپي امروزه 50 درصد وابسته به دستگاه‌هاست و 50 درصد وابسته به دست و هنرهاي دستي فيزيوتراپيست‌ها.

رئيس دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي ايران به مشكل ديگر فيزيوتراپيست‌ها اشاره داشت و گفت: عمده همكاران ما در مقطع كارشناسي هستند و اين دوره كوتاه كارشناسي نمي‌تواند همه نيازهاي علمي و دانش فني فيزيوتراپيست‌ها را تامين كند.

وي افزود: ما بايد مثل همه دنيا از جمله آمريكا و كشورهاي منطقه اقدام به راه‌اندازي دكتراي حرفه‌اي كنيم تا با اين كار به ارتقاي سطح علمي همكاران كمك كنيم.

فيزيوتراپي امروزه 50 درصد وابسته به دستگاه‌هاست و 50 درصد وابسته به دست و هنرهاي دستي فيزيوتراپيست‌ها گفت: از سال 1388 ضرورت اين كار مصوب شد اما هنوز اجرايي نشده و فقط امسال ما در سطح كارشناسي ارشد دكتري حرفه‌اي 10 الي 15 نفر در يك دانشگاه پذيرش داشتيم اما هنوز برنامه آموزشي‌شان در شوراي عالي مصوب نشده است.

ابراهيمي با انتقاد از اينكه دولت‌ها آمدند و رفتند و فقط قول دادند، گفت: متاسفانه هيچ كدام از قول‌هايي كه دادند اجرايي نشد و ما از دولت تدبير و اميد و مقام عالي وزارت بهداشت انتظار داريم كه براي ارتقاء فيزيوتراپيست‌ها به دكتري حرفه‌اي در شوراي عالي ما را مورد عنايت قرار داده و در اجرا و تصويب اين كار مار ا كمك كند.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن