تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801489912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران:فيزيوتراپي عسلي است كه هر زنبوري به آن مك مي‌زند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران:فيزيوتراپي عسلي است كه هر زنبوري به آن مك مي‌زند
رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران گفت: نمي‌دانم فيزيوتراپي چه عسلي است كه هر زنبوري به آن مك مي‌زنند، از تربيت بدني، توانبخشي، پزشكان عمومي و غيره. در مراجع تصميم گيري نيز پزشكان درباره فيزيوتراپيستها تصميم مي گيرند.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اسماعيل ابراهيمي در مراسم افتتاحيه چهاردهمين سمينار ملي و اولين سمينار بين‌المللي فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي اظهارداشت: DPT يا دكتراي حرفه‌اي فيزيوتراپي يكي از مسائلي است كه انجمن فيزيوتراپي آن را دنبال مي‌كند.

رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران گفت: ما ادعا نكرديم كه مي‌خواهيم پزشك شويم چرا كه در رشته خود آنقدر عميق و هنرمند هستيم كه مي‌توانيم بهترين كارها را در حيطه رشته خود در جامعه و براي مردم ارائه دهيم.

ابراهيمي ادامه داد: متأسفانه جامعه پزشكي به طور اعم و تعدادي به طور اخص حتي با دانستن خدمات و آگاهي فيزيوتراپي‌ها، با خواسته ما مخالفت مي‌كنند.

رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران گفت: يكشنبه در شوراي معين بوديم تا براي DPT تصميم ديگري تعقيب كنيم اما دانشجو گرفته‌اند بدون آنكه برنامه مدون تدوين شده باشد.

ابراهيمي با انتقاد از جلسه شوراي معين گفت: جلسه فحاشانه‌اي بود و از جامعه پزشكي و شوراي معين كه در سطح وزارتخانه بود، بعيد بود.

وي به جلسه 22 ارديبهشت 88 اشاره داشت و گفت: در آن تاريخ ضرورت DPT ( دكتراي فيزيوتراپي) را مصوب كردند اما تاكنون اين برنامه اجرا نشده و عده‌اي دوستان مي‌گويند ما هرچه مي‌كشيم از فتنه 88 است و فتنه را همان روز 88.2.22 مي‌دانند.

رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران گفت: ما در DPT به دنبال ارتقاي علمي و دانش فني همكاران هستيم اما مطمئنيم كه مقام محترم وزارت با ديد بسيار روشن و آگاهي كه دارد ان شاالله با ما مساعدت مي‌كند.

وي به واحدهاي درسي آماده شده براي DPT اشاره داشت و گفت: DPT در سطح يك پزشك عمومي است و پزشك عمومي در برنامه درسي خود 210 واحد دارد و ما 209 واحد را آماده كرده‌ايم.

ابراهيمي انتقاد كرد: ما در جامعه‌اي هستيم كه مي‌دانيم چه هستيم اما نمي‌خواهند بفهمند.

رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران گفت: تك تك همكاران ما در نظام سلامت نشان داده‌اند كه از بهترين‌ها هستند و انجمن ما هم از بهترين‌هاست و برد علمي ما نيز نيروهاي بزرگي دارد و ما با وجود اين همكاران مشكلات علمي نداريم و در منطقه سر هستيم اما كسي كه بايد حق را به ما بدهد، نمي‌دهد.

رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران اظهار اميدواري كرد كه در دولت تدبير و اميد، تعرفه‌ها به روز شود و حق طبيعي و واقعي به فيزيوتراپيست‌ها داده شود و مشكلات چندين ساله و بيماري مزمن اين رشته بهبود يابد.

وي از جلسه آتي شوراي عالي اظهار نگراني كرد و افزود: در اولين شوراي عالي كه با وزير داشتيم من گله كردم كه هيچ جا ما ديده نشديم و در هيچ شورايي فييوتراپها نيستند، نه در شوراي عالي، نه در شوراي معين و نه در شوراي گسترش و سياست‌گذاري وزارت بهداشت.

دبير بورد فيزيوتراپي وزارت بهداشت ادامه داد: بيش از 50 درصد جامعه پزشكي، غير پزشك هستند اما كساني كه در اين شوراها مي‌خواهند راجع به رشته‌هاي غير پزشكي تصميم بگيرند آدم‌هاي پزشك هستند و دندانپزشكان و داروسازان نيز حضور دارند اما از رشته‌هاي توانبخشي و فيزيوتراپي كسي حضور ندارد.

رئيس دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي ايران تصريح كرد: من نگران هستم در مورد تصميمي كه قرار است در مورد ما بگيرند و نگرانم كه آيا تصميمي كه مي‌گيرند مي‌تواند مشكل و دغدغه ما را مرتفع سازد چرا كه تركيب شوراي عالي به نفع فيزيوتراپيستها نيست مگر اينكه وزير بايستد.

رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران به همكاران خود اشاره داشت و گفت: هركسي مي‌تواند حركت كند و ما مسئول سياستگذاري رشته خود براي آينده هستيم، ما بايد برنامه‌ريزي كنيم و نبايد شرايط موجود را حفظ كنيم.

وي به هجمه رشته‌هاي ديگر بر فيزيوتراپي اشاره داشت و انتقاد كرد: نمي‌دانم فيزيوتراپي چه عسلي است كه هر زنبوري به آن مك مي‌زند، از تربيت بدني، توانبخشي، پزشكان عمومي و غيره . ما در چند جبهه مي‌توانيم بجنگيم و از حق و حقوق خود دفاع كنيم.

دبير بورد فيزيوتراپي وزارت بهداشت به رشته جديد توانبخشي و فيزيوتراپي ورزش در دانشگاه علمي كاربردي قم اشاره كرد و گفت: به ما اجازه نمي‌دهند دكتري حرفه‌اي را راه بيندازيم اما رشته‌هاي ديگر در دانشگاه‌هاي ديگر برپا مي‌كنند كه ما به وزارت بهداشت شكايت كرده‌ايم.

رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران گفت: در اردبيل در فدراسيون فدارسيون پزشكي ورزشي، يك فوق ديپلم كار فيزيوتراپي انجام مي‌دهد كه رشته مرتبط او نيست و اين كار خلاف قانون است و اين كار وظيفه وزارت بهداشت و درمان است كه نظارت كند.

رئيس انجمن علمي فيزيوتراپي ايران ادامه داد: ما هيچي نداريم، حداقل فيزيوتراپيست‌ها با هم همكاري داشته باشند تا بتوانند به مردم درست خدمت كنند تا مردم شاكي ما نباشند و بيمه سلامت هم حقوق فيزيوتراپ‌ها را درست و كافي پرداخت كند.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن