تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804024905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش براي از بين بردن نگاه منفي به عكاسي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تلاش براي از بين بردن نگاه منفي به عكاسي
رييس انجمن صنفي عكاسان مطبوعات ايران گفت: نگاه منفي به عكاسي در ايران به دليل نبود شناخت درست از اين هنر است، كه اميدواريم با تعامل انجمن‌هاي عكاسي در كشور تغيير كند.

به گزارش خبرنگار بخش تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نخستين نشست مشترك انجمن عكاسان ايران و انجمن صنفي عكاسان مطبوعات با هدف از بين بردن موانع و مشكلات عكاسي و عكاسان حوزه‌هاي مختلف در ايران و همچنين تلاش براي تعامل بين انجمن‌هاي فعال عكاسي در ايران برگزار شد.

ساعد نيك‌ذات، رييس انجمن عكاسان ايران درباره‌ي هدف برگزاري اين نشست به خبرنگار ايسنا گفت: انجمن عكاسان ايران كه فراگيرترين انجمن فعال مربوط به هنر عكاسي در ايران است تصميم داشت كه با انجمن‌هاي تخصصي عكاسي سمينارهايي را براي رفع مشكلات عكاسي و عكاسان برگزار كند. در همين حين انجمن صنفي عكاسان مطبوعات درخواست برگزاري نشست مشتركي را با انجمن ما مطرح كرد.

او افزود: در اين نشست مسائل و مشكلاتي كه انجمن‌هاي عكاسي در رابطه با خدمات، حمايت و امنيت عكاسان در اجتماع با آن مواجه هستند، مطرح شد. پس از آن قرار شد اين نشست‌ها ادامه داشته باشد و از انجمن‌هاي ديگر هم براي حضور در سمينارها دعوت كنيم. يكي از پيشنهادات مطرح شده، راه‌اندازي يك نوع فدراسيون عكاسي است كه در آن از همه‌ي عكاسان فعال در حوزه‌هاي مختلف حمايت و مشكلات‌شان رفع شود.

نيك‌ذات همچنين عنوان كرد: مهم‌ترين مسائلي كه در اولين نشست مشترك انجمن صنفي عكاسان مطبوعاتي و انجمن عكاسان ايران مطرح شد، مسئله‌ي حمايت و امنيت عكاسان بود. به دليل وجود مشكلات خاصي كه عكاسي در ايران با آن مواجه است، قرار شد همه‌ي انجمن‌هايي كه از سوي وزارت ارشاد يا ساير مراكز، مجوز دارند و از لحاظ ساختاري با هم فرق دارند با هم تعامل داشته باشند و درباره تقسيم و تخصيص امكانات داده شده به عكاسي به نتيجه برسند.

كاووس صادقلو، رييس انجمن صنفي عكاسان مطبوعات نيز در اين باره اظهار كرد: نشستي كه بين انجمن صنفي عكاسان مطبوعات و انجمن عكاسان ايران برگزار شد، از طرف انجمن عكاسان مطبوعات پيشنهاد شده بود. با توجه به نقاط مشترك بين اين دو انجمن، نوع و جنسيت كاري كه داريم، فكر كرديم كه با هم‌فكري، كاري براي جامعه عكاسي ايران انجام دهيم و جايگاه عكس و عكاسان را در جامعه ارتقاء ببخشيم. نقاط مشتركي چون مسائل آموزشي، اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي عكس را به صورت كلي در نشست مطرح كرديم و قرار شد در جلسات بعدي به جرئيات بپردازيم.

او افزود: يكي ديگر از اهداف تعامل بين اين دو انجمن، برداشتن موانع و مشكلات پيش روي عكاسان و عكاسي كردن در ايران است. در كشور ما خيلي از افراد عادي به دليل عدم آشنايي‌شان با عكاسي، به خودشان اجازه مي‌دهند با عكاساني كه از طبيعت و اجتماع عكاسي مي‌كنند، برخورد داشته باشند. دليل آن هم وجود تعريف نادرست از عكاسي در ايران است و وظيفه انجمن‌هاست كه اين مباحث را باز و رسانه‌اي كنند و براي مردم فلسفه وجودي عكس را بيان كنند.

صادقلو همچنين اظهار كرد: نگاه به عكس و عكاسي در جامعه ما منفي است. بيشتر مردم وقتي كسي را دوربين به دست در خيابان يا پارك‌ها مي‌بينند، به خودشان اجازه مي‌دهند از او بپرسند كه چرا عكاسي مي‌كند. هدف ما اين است كه اين فضا را تلطيف و در نهايت تغيير بدهيم. نبايد اين نوع برخوردها را به اسم دفاع از امنيت بگذاريم. متأسفانه در جامعه ما به افراد مختلف اجازه داده شده كه در مسائلي كه در تخصص آن‌ها نيست دخالت كنند. از بين بردن اين نگاه كار سختي نيست اما نياز به تلاش و حمايت دارد.

رييس انجمن صنفي عكاسان مطبوعات افزود: يكي ديگر از اهداف برگزاري اين نشست، تعامل بين انجمن صنفي عكاسان مطبوعات و انجمن عكاسان ايران و جلوگيري از موازي‌كاري است. وقتي تعامل برقرار شود، خواه ناخواه اين اتفاق مي‌افتد. افرادي هستند كه در انجمن ملي عكاسان عضو هستند و مي‌خواهند در انجمن صنفي عكاسان مطبوعات هم حضور داشته باشند و يا بالعكس كه با برگزاري اين جلسات مي‌خواهيم اين گونه فعاليت‌ها را هموار كنيم تا عكاسان بدون محدوديت و براساس اساسنامه‌هاي موجود در هر دو انجمن عضو باشند.

او خاطر نشان كرد: مباحث ديگري كه مطرح بود، نمايشگاه‌هايي است كه توسط انجمن ملي عكاسان برگزار مي‌شود و بخشي از آن‌ها مربوط به عكاسي مطبوعات است كه نياز به نگاه تخصصي دارد و بايد در انجمن صنفي عكاسان مطبوعات قرار بگيرد. يكي از بركات اين نشست‌ها اين است كه هر دو انجمن از هم‌فكري، پيشنهادات و كمك‌هاي فكري يكديگر استفاده مي‌كنند و در صورت مشكل، به يكديگر مراجعه مي‌كنند.

انتهاي پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن