تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805702897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واگذاري راه‌هاي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: واگذاري راه‌هاي كشور
تا الان همچين با آب و تاب به ما اطمينان خاطر مي‌دادند و مي‌گفتند: «تو پاي به راه در نه و هيچ مپرس»، كه به ضرس قاطع خيال مي‌كرديم واقعا هيچ مشكلي در راه نيست و فقط كافي است كه پاي مبارك را در راه نهيم و راه بيفتيم؛ د برو كه‌رفتي!... غافل از اين كه اين فرمايش متين، تعبيرات انتزاعي و عرفاني جدايي دارد و در راه‌هاي آسفالته عالم واقع، در واقع از اين خبرها نيست.


خواب ديديد، خير باشد. هر وجبش نياز به شناخت و هزينه و نگهداري دارد. اگر نداشت كه اداره راه اختراع نمي شد. حالا ترابري اش به كنار!

خبر اول: «معاون وزير راه و شهرسازي گفت: نگهداري از راه هاي كشور، نيازمند 6000 ميليارد تومان اعتبار است؛ در صورتي كه اعتبار پيش بيني شده براي حفاظت از راه ها، نياز اين بخش را رفع نمي كند.»ــ به نقل از جرايد سر براه

خب جناب معاون وزير حق دارند عزا بگيرند كه با اين بودجه اعتباري كم، چگونه از راه ها نگهداري كنند كه بقيه عزا نگيرند.

آنهايي كه در طول سال، در راه ها و جاده هاي كشور دچار سانحه مي شوند و خودشان يا در صورت نبود، اطرافيانشان عزا مي گيرند. و حق دارند جناب معاون وزير كه سخت مشغول رايزني و برگزاري جلسه و نشست با مسئولان و سازمان هاي مختلف باشند تا مگر اعتبارات اين بخش را افزايش دهند.

اما دست نگهداريد!... توجه شما را به يك خبر اميدبخش كه هم اكنون يواشكي به دست ما رسيد، جلب مي كنيم. لطفا به خبر زير جلب شويد:

خبر دوم: «سخنگوي كميسيون اصل نود مجلس، با بيان اين مطلب كه بابك زنجاني ميلياردر تهراني، بدهي دو ميليارد و 60 ميليون يورويي خود را به وزارت نفت پرداخت كرده است؛ اعلام كرد كه ايشان فقط يك چك 17 هزار ميليارد توماني براي انجام قراردادي از سازمان تأمين اجتماعي گرفته كه چون اجرايي نشده، بايد آن را برگرداند.»ــ به نقل از همان جرايد

بسته پيشنهادي: از كنار هم قرار دادن دو خبر فوق، باور بفرماييد هيچ مقصود و منظور بدي نداريم، بلكه صرفا اين بسته پيشنهادي در ذهن ما جرقه زد كه شايد الان در ذهن شما نيز زده باشد. كدام پيشنهاد؟... عرض مي كنيم:

1ـ نشست زودبازده: جناب معاون وزير راه، به عوض اين همه نشست و جلسه با اين سازمان و آن مسئول، يك نشست فوري با همين شخص مايه دار فوق الذكر برگزار كند بلكه بتواند از آن رقم 17 هزار ميليارد تومان ــ كه ما در خواب شبمان هم نمي توانيم آن را ببينيم ــ فقط 6000 ميليارد تومانش را براي نگهداري از كل راه هاي مواصلاتي كشور، قرض بگيرد. البته بااجازه سازمان تأمين اجتماعي دست و دلباز!

2ـ توصيه برادرانه: جناب معاون وزير راه اگر خواستند سري تا سازمان تأمين اجتماعي بزنند، حتما به مسئولان اين سازمان مايه دار و ايضا به ديگر مسئولان اقتصادي كشور، دلسوزانه و برادرانه اين توصيه زيرگوشي را داشته باشند كه سخت مواظب باشند تا از رهگذر دخالت دادن اشخاص در معاملات كلان اقتصادي و جهاني كار راه انداز، كار شخص سرمايه دار به آنجا نكشد و چنان مايه اي به هم نزند كه برود يك زميني بخرد، كل «ايران زمين» بيفتد وسطش!...

3ـ جذب مشاركت مردمي: اگر وزارت راه و شهرسازي براي تأمين هزينه هاي نگهداري از جاده هاي كشور، نه موفق به بالابردن ميزان اعتبارات تخصيصي شد و نه به مصلحت ديد كه با سازمان ها و اشخاص مايه دار وارد معامله بشود؛ پس بناچار دريك اعلام همگاني، نگهداري از راه ها را به مزايده يا مناقصه بگذارد. هر شهروندي، مسئوليت نگهداري چند متر از راه هاي كشور را عهده دار شود. راه دوري نمي رود. حيف كه امثال بابك زنجاني ها هزار و يك كار و گرفتاري و بدهي به اينجا و آنجا دارند؛ وگرنه از هيچ گونه كمكي در اين راه دريغ نمي كردند.

رضا رفيع

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن