تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804000929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اداي احترام ستاره‌هاي پاپ به جانبازان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اداي احترام ستاره‌هاي پاپ به جانبازان
روز گذشته جمعي از خوانندگان نام‌آشناي پاپ همراه با معاون هنري وزير ارشاد به ديدار جانبازان آسايشگاه ثارالله رفتند و با تقديم شاخه‌هاي گل مهمان سفره پر عشق آنها بودند.


به گزارش جام جم، صبح روز گذشته آسايشگاه جانبازان ثارالله تهران شور و نشاط خاصي به خود گرفته بود و خوانندگان مطرح موسيقي پاپ كشورمان يكي پس از ديگري به اين آسايشگاه مي آمدند تا با جانبازاني كه در آن بستري هستند ديدار كنند.

در اين دعوت علي مرادخاني معاون هنري، علي ترابي مديرعامل انجمن موسيقي ايران، عباس عظيمي رئيس موسسه هنرمندان پيشكسوت، عليرضا پاشايي مدير دفتر موسيقي وزارت ارشاد و چهره هايي از جمله احسان خواجه اميري، خشايار اعتمادي، محسن يگانه، رضا يزداني، امير تاجيك، شهرام شكوهي و سعيد شهروز حضور داشتند.

در ابتداي ورود به آسايشگاه، عظيمي، مسئول بخش فرهنگي اين آسايشگاه به حاضران توضيح داد كه جانبازان اين مركز افرادي هستند كه در جنگ تحميلي قطع نخاع كمري و گردني شده اند. او همچنين توضيح داد كه اين مجموعه از سال 1360 داير شده و هم اكنون 32 جانباز دارد و تاكنون جانبازان زيادي هم در آن به شهادت رسيده اند.

پس از صحبت هاي او مهمانان پله ها را يكي يكي بالا رفتند تا با شاخه هاي گل رز با جانبازان ديدار كنند.

بالاي تخت يكي از جانبازان پر بود از عكس هاي مرحوم ناصر حجازي و كنار آنها هم كاغذي كه رويش به خط درشت نوشته شده بود:

من به جرم باوفايي اين چنين تنها شدم

چون ندارم همدمي بازيچه دل ها شدم

آن طرف تر يكي از جانبازان دست يكي از خوانندگان پاپ را گرفته بود و از مشكلاتشان در آسايشگاه مي گفت و در پايان همه درددل هايش كمي مكث كرد و گفت: نمي خواهم اوضاع براي من بهتر شود. بيا از اين حرف ها بگذريم. من دلم فقط براي مردمم مي تپد. از ما كه گذشت، اما دوست دارم ببينم مردم شاد هستند و مي خندند. حالا مردم تنها بهانه شادي ما هستند.

يك جانباز ديگر سعيد شهروز را كناري كشيده بود و در گوش هم آرام آرام نجوا مي كردند و حرف مي زدند. گاهي هم با لبخند يكديگر را نگاه مي كردند. جانباز آخر حرفش خنديد و به شهروز گفت: فقط خط شكن باش. ما خط شكن بوديم و خط ها را شكستيم. هر روز و روزگاري هم خط هاي خودش را دارد.

محسن يگانه از در وارد شد. شانه هاي جانبازان را بوسيد و به آنها شاخه هاي گل اهدا كرد. بعد نگاهش به آلبوم هاي دوستان خواننده اش افتاد و گفت: حيف شد، يادم رفت برايتان سي دي بياورم.

يكي از جانبازان با لبخند مي گويد: نمي داني اگر پسرم اينجا بود و تو را مي ديد چقدر خوشحال مي شد. بگو و بخندهايشان ادامه پيدا مي كند، با هم عكس يادگاري مي گيرند و حرف مي زنند.

مازيار فلاحي با آرامش و مهرباني با جانبازان حرف مي زد و دردهايشان را مي شنيد. خشايار اعتمادي يك طرف ديگر در حال گفت و شنود بود و ديگر خوانندگان هم هريك مشغول گفت وگو با جانبازان بودند.

ديدار با سرفصل همه خوبي ها

مرادخاني در اين مراسم اهالي رسانه و هنرمندان حاضر را دور هم جمع كرد و گفت: بهتر است بيشتر هنرمندان درباره اين اقدامشان صحبت كنند. اما خوشحالم اين فرصت فراهم شد تا به زيارت عزيزاني بياييم كه سرفصل همه خوبي ها در كشورمان هستند و آينده كشور را تضمين كرده اند.

او افزود: خوشحالم كه توانستيم در روزهايي كه بين اربعين و 28 صفر است فرصت اين ديدار را داشته باشيم و اين موضوع جاي شكر دارد، چرا كه اين ايام، ايام ذكر است.

معاون هنري ارشاد تاكيد كرد: جانبازان عزيز جاودانه هستند و هيچ كس فراموش نخواهد كرد كه آنها چه سختي هايي را تحمل كرده و مي كنند تا ما امروز بتوانيم با آسايش زندگي كنيم. اميدوارم خدا اين توفيق را به ما بدهد كه باز هم بتوانيم به ديدارتان بياييم.

مرادخاني اين اقدام خوانندگان پاپ را ستود و اظهار كرد: اين اقدام نشان مي دهد خوانندگان موسيقي پاپ دغدغه هاي ارزشي، ملي و ديني دارند و خواسته شان سرفرازي ايران اسلامي است.

در ادامه امير تاجيك، خواننده موسيقي پاپ كشورمان ايجاد فرصت ديدار با جانبازان آسايشگاه ثارالله را نشانه آغاز تغييرات در فضاي معاونت هنري دانست و گفت: خوشحالم از اين كه آقاي مرادخاني ما را هم براي اين ديدار خبر كردند و اين فرصت زيبا را در اختيارمان گذاشتند.

در ادامه خشايار اعتمادي گفت: وقتي آدم بتواند با اعتقاد و در اعتقاداتش زندگي كند، حس خوبي به زندگي خواهد داشت. من امروز اينجا كساني را ديدم كه با باورها و اعتقاداتشان زندگي مي كنند و اين برايم بيش از هر چيزي ارزش داشت.او ادامه داد: امروز براي من تلنگر بزرگي بود؛ اين كه جانبازان عزيز از ما سوال كردند چرا در برنامه ها و كنسرت هايمان دعوتشان نمي كنيم؟ اگر ما امروز شاد هستيم و لبخند مي زنيم بايد به خاطر بياوريم كه چه كساني اين لبخندها را روي لب هاي ما كاشته اند و قدردان آنها باشيم. بنابراين فكر مي كنم شاد كردن اين عزيزان وظيفه ماست. ايليا منفرد، خواننده موسيقي پاپ كه بتازگي پدرش بعد از سال ها جانبازي به شهادت رسيده است، ديگر خواننده اي بود كه در اين جمع سخن گفت. او اظهار كرد: حس نمي كنم به آسايشگاه آمده ام. فكر مي كنم اينجا خانه من است و چشمم با تصاويري كه اينجا مي بيند آشناست. چون پدرم را سال ها روي ويلچر ديده ام و حالا هم حس مي كنم آمده ام به عموهايم سر بزنم.

منفرد خطاب به جانبازان ادامه داد: اسلحه شما فلزي بود و امروز اسلحه ما قلم و صداي ماست، اميدوارم بتوانيم گوشه اي از زحمت هاي شما را جبران كنيم و جواب بزرگواري هايتان را بدهيم.

احسان خواجه اميري هم حضور در جمع جانبازان را سعادتي بزرگ دانست و گفت: از همه جانبازان و ايثارگراني كه از جانشان گذشتند، تشكر مي كنم.

او با قدرداني از معاونت هنري وزارت ارشاد براي دعوت از هنرمندان موسيقي پاپ و ديدار از جانبازان آسايشگاه ثارالله گفت: كاري كه ما خوانندگان پاپ در حوزه توليد آثاري با مضمون دفاع مقدس انجام داديم، كار بسيار كوچكي در مقابل كار بزرگ شما جانبازان عزيز است و من به سهم خود از جانبازاني كه از جسم خود گذشتند تا ما امروز با آسايش در خدمت مردم باشيم، صميمانه تشكر مي كنم.

شهرام شكوهي، خواننده بعدي بود كه صحبت كرد. او گفت: من متولد دهه 50 هستم و هنوز موشك هايي را كه زمان جنگ تحميلي از روي سرمان مي گذشت، فراموش نكرده ام. ما جنگ را با همه وجودمان حس كرديم. دوستاني داشتيم كه خانواده شان و حتي خودشان رفتند و برنگشتند. رفتند و اسير يا جانباز شدند. ما تا ابد مديون همه كساني هستيم كه در جنگ حضور داشتند.

محسن يگانه هم گفت: اين كه ما با خيال راحت زندگي مي كنيم، مديون شما هستيم و راحتي و آسايش و لبخند روي لبمان همه از بركت وجود شماست. جاي آنها كه روزي بين شما بودند و حالا نيستند خالي.

در ادامه رضا يزداني گفت: اگر ما خوانندگان خودمان بخواهيم دور هم جمع شويم، آن قدر گرفتاريم كه نمي توانيم، اما وقتي قرار شد به اينجا بياييم، همه با شور و علاقه آمديم. امروز همت معاونت هنري ارشاد باعث شد ما به خاطر جانبازان عزيز همه كارهايمان را رها كنيم و به اينجا بياييم.

مازيار فلاحي هم گفت: ما عاشقانه از حضور جانبازان عزيز در كنسرت هايمان استقبال مي كنيم و از آنها خواهش مي كنيم بيايند تا ما حس كنيم پشتمان گرم است.

مهدي يراحي افزود: پدرم جانباز بود و مشكلات اين عزيزان را از نزديك لمس كرده ام. خوشحالم كه اينجا هستم و اميدوارم بتوانم به اين عزيزان اداي دين كنم. او قطعه اي كوتاه را خواند و تقديم كرد به جانبازان آسايشگاه ثارالله.

در پايان اين ديدار صميمانه هم خوانندگان و جانبازان عكس دسته جمعي گرفتند و در حالي كه چشم هاي برخي حاضران خيس اشك بود، آرام آرام آسايشگاه را ترك كردند.

زينب مرتضايي فرد / گروه فرهنگ و هنر

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن