تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818999310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اداي احترام دبيركل ايراني ABU به «نلسون ماندلا»


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اداي احترام دبيركل ايراني ABU به «نلسون ماندلا»
«جواد متقي» در بيانيه‌اي با اداي احترام به «نلسون ماندلا»، رييس جمهور فقيد آفريقاي جنوبي‌ را «چهره‌اي مقدس» خواند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، «جواد متقي»، دبيركل اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي آسيا و اقيانوسيه (ABU) به نيابت از اين نهاد بيانيه‌اي را براي تجليل از شخصيت نلسون ماندلا، رهبر سياسي آفريقاي جنوبي كه هفته‌ پيش درگذشت‌، منتشر كرد.

در اين متن آمده است: نلسون ماندلا كسي بود كه شبكه SABC را به تلويزيون دولتي آفريقاي جنوبي بدل كرد. او نماينده‌ تمام مردم آفريقاي جنوبي بود.

متقي در ادامه عنوان كرد: اگرچه اين چهره مقدس ديگر در ميان ما نيست‌، اما تواضع،‌ بخشايش، صبر و پيروزي‌اش بر مصائب الهام‌بخش نسل‌هاي آينده خواهد بود. او به معناي واقعي كلمه يك بزرگ مهربان است. زندگي ماندلا نماد پيروزي روح انسان بر ناملايمات بزرگ است.

"ماديبا" آنگونه كه مردمش با مهرباني او را صدا مي‌زنند،‌ 27 سال سخت را در زندان سپري كرد، اما هرگز از سركوبگران انتقام نگرفت.

دبيركل «ABU» ادامه داد: ماندلا شجاعت و تواضع اخلاقي را در بالاترين حد تركيب كرد و كشورش را از شر آپارتايد نجات داد و همزيستي مسالمت‌آميز برايشان به ارمغان آورد. ماندلا با برگزيدن پسر دوست نزديكش به مدير كلي SABC به عنوان اولين سياهپوستي كه به چنين مقامي رسيد،‌ اين شبكه را متحول كرد. SABC كه ماشين تبليغاتي دولتي ستمگر بود، به شبكه‌ دولتي دموكراتيك بدل شد كه سياهان‌، سفيدها و رنگين پوست‌ها را در برمي‌گرفت و براي اولين‌بار شامل اقليت‌هاي آفريقاي‌جنوبي شد.

متقي در پايان گفت: آقاي ماندلا ملتي رنگين كماني را خلق كرد و شبكه‌اي رنگين كماني را به عنوان نمونه‌اي براي تحول در آفريقاي بنيان نهاد.

انتهاي پيام

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن