تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804815426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معراجي‌ها پاسخي به خواست و علاقه مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: معراجي‌ها پاسخي به خواست و علاقه مردم است


ده‌نمكي با يك فيلم جنجالي ديگر به جشنواره مي‌آيد

او كه فيلم سينمايي «معراجي‌ها» را براي حضور در جشنواره امسال آماده مي‌كند، درباره آخرين مراحل توليد اين فيلم - سريال به همشهري مي‌گويد: هر چند حضور در جشنواره دغدغه من نيست، اما در تلاش هستيم تا نسخه سينمايي را براساس توقع و خواست مردم آماده كنيم. ترجيح‌مان اين است كه فعلا يك نسخه سينمايي از اين كار را ارائه كنيم تا پس از اكران سينمايي، سال 93نسخه تلويزيوني آن هم در قالب سريال روي آنتن تلويزيون برود.

خالق سه‌گانه پرفروش «اخراجي‌ها» ارزيابي خود را از داوري و هيأت انتخاب جشنواره فيلم فجر چنين بيان مي‌كند: درباره جشنواره فيلم فجر آن چيزي كه طي اين سال‌ها تجربه نشان داده اين است كه متأسفانه نگاه داوري‌ها و هيأت انتخاب بيشتر سليقه‌اي است تا كارشناسي. يعني هر دوره كه سلايق سياسي در كشور ما تغيير مي‌كند، داوران از همان سلايق انتخاب مي‌شوند. به همين‌خاطر اعمال سليقه داوران هر دوره در هيأت انتخاب جشنواره حرف اول را مي‌زند و نگاه حرفه‌اي در جشنواره حاكم نيست. من فكر مي‌كنم اينكه توقع داشته باشيم انتخاب فيلم‌ها براساس يك كار استاندارد يا فرمولي ثابت باشد، اينطور نيست، كما اينكه از بقيه جشنواره‌ها هم نمي‌توان اين توقع را داشت. به‌نظرم سلايق داوران و مديريت جشنواره حرف اول را در انتخاب فيلم‌ها براي بخش‌هاي مختلف مي‌زند.

ده‌نمكي درباره پيشنهاد خود براي اصلاح روند داوري و هيأت انتخاب و اينكه ادعا مي‌شود در اين دوره همه سلايق حضور دارند، مي‌گويد: به‌نظرم انتخاب داوران و هيأت انتخاب جشنواره بايد تلفيقي از بين كارشناسان، كارگردانان و بازيگران باشد. درباره حضور همه سلايق هم بايد منتظر بود و ديد چه برخوردي با اين سلايق مي‌شود. حداقل من فكر مي‌كنم با توجه به سليقه حاكم در اين دوره برخورد مناسبي با فيلم‌ها نخواهد شد. اما آنچه مهم است اينكه من فيلم معراجي‌ها را براي مردم ساخته‌ام و نگاه آنها برايم مهم‌تر است.

وي درباره تشابه نام فيلم جديد خود با سه‌گانه اخراجي‌ها هم معتقد است: فيلم - سريال معراجي‌ها صرفا در مضمون با اخراجي‌ها مرتبط و به نوعي در ادامه روند كارهاي قبلي من است. در اخراجي‌ها 1، رزمنده‌ها و مردم ديده شدند، در اخراجي‌ها 2آزاده‌ها و مردم و در اخراجي‌ها 3مسائل بعد از جنگ و جانبازان مطرح شد.

به گفته سازنده سريال «دارا و ندار»، فيلم معراجي‌ها هر چند يك موضوع دفاع‌مقدسي را دستمايه داستانش قرار داده و با زباني طنز به آن پرداخته است، اما از منظر اجرايي شخصيت‌هايي خواهد داشت كه كمتر مردم آنها را ديده‌اند. اين فيلم سعي مي‌كند يك نگاه تازه به بخش‌هاي ناگفته دفاع‌مقدس داشته باشد؛ ضمن اينكه كاري است پربازيگر و 40بازيگر شناخته‌شده نقش‌هاي اصلي آن را ايفا مي‌كنند. ده‌نمكي در پايان گفت‌وگوي خود با همشهري توضيح بيشتري درباره فيلم تازه خود نداد اما تأكيد كرد كه آنچه تا امروز درباره موضوع معراجي‌ها در رسانه‌ها منعكس شده، بيشتر در حد حدس و گمان است تا واقعيت. به گفته وي، امكان دارد نسخه‌هاي سينمايي و تلويزيوني اين پروژه هم تفاوت‌هايي با هم داشته باشند كه پس از نمايش هر كدام اين تفاوت‌ها مشخص مي‌شود.

پروژه معراجي‌ها به نويسندگي و كارگرداني مسعود ده‌نمكي و تهيه‌كنندگي سيدمحمود رضوي در حال توليد است. اكبر عبدي كه در سه‌گانه اخراجي‌ها و رسوايي با ده‌نمكي همكاري كرده، براي پنجمين بار مقابل دوربين اين كارگردان رفته و در نسخه سينمايي معراجي‌ها نقش يك رزمنده را بازي مي‌كند. محمدرضا شريفي‌نيا و سيدجواد هاشمي هم ديگر بازيگران اصلي اين فيلم - سريال هستند كه سابقه همكاري با ده‌نمكي را در كارنامه دارند.
حميد لولايي، رضا رويگري، دانيال عبادي، علي صادقي، سيدمهرداد ضيايي، مهران رجبي، نيما شاهرخ‌شاهي، برزو ارجمند، امير نوري، كاوه خداشناس، حسين مهري، غلامحسين لطفي، مجيد شهرياري، اصغر نقي‌زاده، اسماعيل سلطانيان، بهاره افشاري، مريم كاوياني، پوراندخت مهيمن، لاله صبوري، سمانه پاكدل و حديثه تهراني مقابل دوربين معراجي‌ها رفته‌اند.

در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: قرار است تعدادي از شهداي گمنام تفحص‌شده در يكي از دانشگاه‌ها دفن شوند اما گروهي از دانشجويان با تحريك استاد گنجي اقدام به آشوب و جنجال در محيط دانشگاه مي‌كنند. اين آغاز قصه‌اي مي‌شود كه دانشجويان را به سفري ناخواسته مي‌برد.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن