تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802703829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه نيمه كاره‌اي كه اعتراض مردم داغدار را برانگيخت/ درخواست براي اتمام دوبانده كردن جاده


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پروژه نيمه كاره‌اي كه اعتراض مردم داغدار را برانگيخت/ درخواست براي اتمام دوبانده كردن جاده
اهواز - خبرگزاري مهر: جوانان صالح شهر كه اغلب از خانواده هاي كشته شدگان حادثه تصادف اخير بودند ضمن درخواست اتمام پروژه دوبانده كردن جاده، همگي در كنار اتوبان شوشتر – دزفول تجمع كردند و راه را براي رفت و آمد خوردروها محدود كردند

به گزارش خبرنگار مهر، در اين تجمع رفقاي دانشجويان كشته شده هم، عكس هاي دوستانشان را در ابعاد بزرگ چاپ و در وسط جاده نصب كردند. لحظاتي غمبار و آميخته به احساس.

معترضان مي گويند مسئولان سال هاست كه طرح دو بانده كردن اين جاده را در دستور كار قرار داده اند ولي تا حالا حتي 10 درصد آن را پيش نبرده اند. تنها خواسته اين اهالي امنيت در راه ها است.

درصد بالايي از مرگ و ميرهاي ناخواسته امروزي را حوادث ناشي از رانندگي شامل مي شود كه به عنوان سانحه زيست محيطي به شمار مي آيند و سبب به وجود آمدن تلفات جاني و خسارت مالي بسيار زياد و قابل توجهي شده اند و افسردگي شديد روحي، اتلاف وقت و صرف نيروهاي انساني و به هدر رفتن سرمايه هاي ملي را به دنبال خواهد داشت.

مهمترين عامل از دست رفتن عمر

در كشور حوادث و سوانح مختلفي روي مي دهد كه در اين ميان، حوادث رانندگي يكي از بيشترين ميزان مرگ و مير را به خود اختصاص داده و مهمترين عامل از دست رفتن عمر در كشورمان نيز به حساب مي آيد. به طوري كه سالهاست ايران حائز رتبه هاي نخستين سوانح جاده اي است كه نه تنها افتخاري ندارد بلكه مايه تاسف و حتي شرمندگي است.

آمار بيانگر آن است كه به طور متوسط هر 20 دقيقه يك انسان جان خود را در حوادث جاده اي از دست مي دهد يا به عبارتي ديگر، صرفنظر از تعداد مجروحان و آسيب ديدگان تصادفات رانندگي، به طور متوسط روزانه قريب به 70 نفر در جاده هاي كشور كشته مي شوند.

آخرين آمار مربوط به حوادث جاده اي سالهاي گذشته مشخص مي سازد كه 26 هزار و 888 نفر در تصادفات جاده اي كشته و 12 هزار نفر مجروح شده اند.

ظرفيت كم

مشكل ظرفيت جاده ها يكي از مشكلاتي است كه مدتهاست استان خوزستان با آن دست و پنجه نرم مي كند. به طوري كه حتي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور در اين باره اظهار نگراني مي كند.

سردار اسكندر مومني رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور اظهار كرد: تعداد خودروها به طور روز افزون افزايش مي يابد در حالي كه افزايش ظرفيت جاده هاي كشور به دليل زمان بر بودن پروژه هاي عمراني متناسب با افزايش تعداد خودروها نيست. اتوبان روبروي شهر صالح شهر نيز با همين مشكل دست و پنجه نرم مي كند.

دو نفر همچنان در كما

رئيس شوراي شهر صالح شهر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تعدادي از جوانان كه بيشترشان از خانواده‌هاي كشته شدگان تصادف اخير هستند نسبت به وضعيت نامناسب راه ها تجمع كردند.

محمد رضا بنيادزاده افزود: هم اكنون در حال آرام كردن جو هستيم ولي مردم خواستار همت مسئولان براي جلوگيري از تكرار حوادث خونبار در اين محور پر تردد هستند.

وي با اشاره به خواسته معترضان توضيح داد: تجمع كنندگان خواستار رسيدگي به وضعيت جاده ها هستند و مي گويند كه اين اتوبان بايد دو بانده شود.

رئيس شوراي شهر صالح شهر ياد آور شد: از سال 1388 پروژه دو بانده كردن اتوبان مقابل شهر صالح شهر آغاز شد و قرار بود كه در مدت شش ماه تكميل شود اما تاكنون به صورت نيمه تمام به حال خود رها شده است.

بنياد زاده همچنين با اشاره به حادثه اخيري كه در محور شوشتر – دزفول اتفاق افتاد، گفت: هنوز دو نفر از حادثه ديدگان در بيمارستان گنجويان دزفول به حالت كما هستند. همچنين حال تعدادي ديگر مناسب نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، در چند روز گذشته اهالي شهر صالح شهر، جاده اصلي شوشتر – دزفول را مسدود كردند و جلوي تردد خودروها را گرفتند.

اين افراد از عدم پاسخگويي مسئولان شهري و عكس العمل دير هنگام اورژانس نيز گله داشتند و مي‌گفتند كه در روز تصادف برخي حادثه ديدگان با وانت به بيمارستان منقل شدند.

در حادثه اخير در محور شوشتر – دزفول 11 نفر كشته شدند كه 9 نفر از آنها دانشجو بودند. هم اكنون نيز دو نفر از حادثه ديدگان در كما به سر مي برند. همه كشته شدگان از اهالي صالح شهر از توابع شهرستان گتوند هستند.

امام جمعه گتوند نيز با اشاره به حادثه تصادف صالح شهر كه در آن 11 نفر جان خود را از دست دادند كه غالبا دانشجو بوده اند، از همه مردم خواست تا براي سلامتي بازماندگان آن حادثه دعا كنند.

حسين علوي اصل گفت: ما از جاده هاي استان راضي نيستيم چرا كه استان خوزستان يك استان زرخيز است و برازنده نيست چنين جاده هايي داشته باشد.

وي همچنين افزود: متاسفانه مسئولان وعده هاي زيادي داده اند كه عملي نشده است و مجددا هم خواسته هاي خود را تكرار مي كنيم كه هم وزارت راه و شهرسازي به جد پيگير موضوع حل مشكل جاده دزفول – شوشتر باشند.

از ديگر سو، نماينده مردم گتوند و شوشتر در مجلس شوراي اسلامي نيز ضمن ابراز نگراني اظهار كرد: بايد در زمينه جاده هاي خوزستان برخورد جدي صورت گيرد.

سيد محمد سادات ابراهيمي در گفتگو با مهر توضيح داد: در چند روز گذشته جلسه مجمع نمايندگان استان تشكيل شد و مسئله تلفات تصادفات اخير رخ داده در جاده هاي استان مطرح و گفته شد كه جاده هاي استان نا امن ترين جاده هاي كشور هستند.

وي تصريح كرد: بايد در زمينه جاده هاي استان خوزستان يك پيگيري و برخورد جدي صورت گيرد كه در پايان جلسه در جمع بندي به اين نتيجه رسيديم كه هم تذكر كتبي به وزير داده شده شود و هم از وزير سوال شود كه چند نفر از نمايندگان مجلس اين تذكر را امضاء كردند.

نماينده مردم گتوند و شوشتر در مجلس در ادامه گفت: تذكر نمايندگان خوزستان به وزير راه و شهرسازي در بلندگوي مجلس قرائت شد و 11 نفر از نمايندگان استان خوزستان كتبا از وزير سوال كردند كه در نهايت موفق به كسب مجوز هيئت رئيسه شديم و آن را به كميسيون عمران مجلس ارسال كرديم.

سادات ابراهيمي تاكيد كرد: سوال هاي مطرح شده از وزير راه و شهرسازي در دو سطح مطرح شد. در سطح كلان كشوري كه چرا تعداد كشته ها به اين اندازه زياد است و ديگري در سطح استان خوزستان بود.

به گفته وي، نمايندگان در خصوص اين كه چرا اين وزارتخانه نسبت به اين همه تلفات جاده اي در استان خوزستان احساس تكليف نمي كند و هيچگونه عكس العملي از خود نشان نمي دهد از وزير سوال كردند.

همه در راهند

سه عامل انسان، راه و وسيله نقليه در رانندگي و بروز تصادفات به عنوان عوامل سه گانه ترافيك شناخته شده اند. هر سه لازم و ملزوم يكديگرند و اگر يكي از آنها نباشد مثلث ايمني و آسايش شكل نمي گيرد.

با آنكه همه ما با ترافيك (آمد و رفت) سر و كار داريم اما كمترين اهتمام را به قوانين ترافيكي اعمال مي كنيم. در يك نگاه دقيق مي توان دريافت كه اگر در بحث ترافيك راه، محور ترافيك در نظر گرفته شود مي تواند امنيت را به همراه آورد و لازمه اين نگاه آن است كه از ساير پتانسيلهاي موجود بيشتر استفاده شود. اما تا زماني كه شرايط براي رعايت قانون ايجاد نشده باشد نمي توان از اهتمام به آن در ميان مردم انتظار داشت.

گزارش: قاسم منصور آل كثير

كد خبر: 2202031

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۱:۰۸

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن