تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802184378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصل شايسته سالاري در انتخاب مديران عامل توسعه است/ اتمام پروژه هاي نيمه تمام در اولويت قرار گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اصل شايسته سالاري در انتخاب مديران عامل توسعه است/ اتمام پروژه هاي نيمه تمام در اولويت قرار گيرد
سنندج - خبرگزاري مهر: استاندار كردستان با اشاره به انجام تغييرات مديريتي در اين استان گفت: انتخاب مديران بايد بر اساس شايسته سالاري باشد چرا كه انتخاب مديران توانمند مي تواند منجر به توسعه همه جانبه كردستان شود .

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدي ظهر يكشنبه در جلسه شوراي اداري استان كردستان اظهار داشت: دولتي كه تغيير مي يابد، ديدگاه ها و سياست هاي آن نيز تغيير كرده و بر همين اساس نيز مديران جديدي كه هم سو و هم فكر سياست هاي دولت هستند به روي كار مي آيند.

وي با بيان اينكه اين رويه نبايد به كار مديران لطمه وارد كند و تا زماني كه فردي در پست مديريتي قرار دارد بايد با تمام توان به فعاليتش ادامه دهد، افزود: وقتي بحث توسعه استان در ميان است هيچ فردي نبايد در انجام وظايف و رسالت ها خود كوتاهي كند چرا كه توسعه را مدير توسعه يافته كه داراي قدرت ريسك و تصميم گيري است مي تواند به وجود آورد.

استاندار كردستان با اشاره به اينكه تغيرات مديريتي صورت گرفته در كردستان هدفمند خواهد بود، ادامه داد: بدون شك بخشي از مديران حاضر در اين جلسه در تيم مديريتي آينده كردستان حضور دارند و بخش ديگري از مديران نيز از بين نيروهاي توانمند استان انتخاب مي شوند و به همين دليل اين تغييرات در يك مدار آرام و منظقي دنبال و پيگيري مي شود.

وي با اشاره به اينكه انسان في النفسه داراي كرامت است، ادامه داد: احترام به ارباب رجوع ضروري است و مديران بايد تمام تلاش خود را در راستاي رفع مشكلات و دغدغه هاي مردم در كوتاه ترين زمان ممكن به كار گيرند و تنها با ادب برخورد كردن با مردم را نمي شود تكريم عنوان كرد بلكه تكريم واقعي انجام دادن كار مردم در كوتاهترين زمان ممكن است.

مديران و مسئولان بايد اخلاق مدار باشند

زاهدي با اشاره به اينكه همه مسئولان و مديران در استان كردستان بايد اخلاق مدار باشند، يادآور شد: در مديريت و سياست معتقدم كه اخلاق يك اصل مهم است و فردي كه دين دار است بايد در مديريت و سياست اخلاق را رعايت كند.

وي در ادامه بيان كرد: در بحث مديريتي به دو اصل مهم اعتقاد خاصي دارم كه يكي از آنها پاك دستي است و ديگري پاك چشمي است و در صورتي كه هر كدام از مديران اين دو اصل را نداشته باشند، آنها را عزل كرده و اگر نتوانم آنها را بركنار كنم خودم استعفا مي كنم.

استاندار كردستان در ادامه گفت: مدير اگر سالم نباشد نمي تواند به مردم خدمت صادقانه كند و هر مديري كه انتخاب مي شود در هر پست و مقامي كه باشد بر اساس آن دو اصل مهم منصوب مي شود.

وي با اشاره به خاطره اي از زمان تصدي استانداري خود در يكي از استان هاي كشور عنوان كرد: من در يك استان ديگري كه مشغول به كار بودم يك مدير را به دليل مسئله اي اخلاقي بركنار كردم و خودم تا مرز استعفا پيش رفته ولي حاضر نشدم آن فرد را قبول كنم و به همين دليل در اين حوزه حساسيت خاصي دارم.

زاهدي با بيان اينكه قانون بايد ملاك انتخاب مديران باشد، افزود: وقتي كه خلاف قانون كار كنيم، خلاف عدالت حركت كرده ايم و هر جا كه نتوانستيم بر مبناي قانون پيش رويم از انجام آن بپرهيزيم و با صراحت واقعيت ها را نيز بگوييم.

تغييرات مديريتي در دولت جديد يك امر طبيعي است

وي اظهار داشت: اكنون با تغيير دولت، تعدادي از مديران نيز تغيير پيدا مي كنند و سعي مي شود در انتخاب مديران جديد براي استان كردستان از نيروهاي توانمند استفاده شود كه با سياست ها و نگاه ها دولت آشنايي داشته باشند.

استاندار كردستان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه فعاليت در حوزه اجرا ضروري است، ادامه داد: برنامه ريزي با فكر كردن امكان پذير است چرا كه با تفكر مناسب مي توان زمينه توسعه را فراهم كرد و به همين دليل من به همه مديران استان توصيه مي كنم كه هر روز زمان مناسبي را براي تفكر كردن اختصاص دهند.

زاهدي با بيان اينكه نبايد هيچگاه به مردم وعده اي داد كه پشتوانه نداشته باشد، يادآور شد: دادن وعده هاي الكي به مردم بي اعتمادي به وجود مي آورد و به همين دليل من به مردم هيچ قولي نمي دهم كه فردا نتوانم آن را عملياتي كنم و در همين راستا انتظار دارم كه همه مديران استان نيز در اين مسير حركت كنند.

كلنگ بدون پشتوانه مالي بر زمين نمي زند

وي بيان كرد: در بحث پروژه هاي عمراني نيز تا زماني كه اعتبارات لازم پروژه تخصيص نيابد و پيمانكار مناسب شناسايي نشود، هيچ پروژه اي كلنگ زني نمي شود تا پس از چند سال همچنان ناتمام باقي بماند.

استاندار كردستان با اشاره به اينكه مديران بايد در افتتاح و كلنگ زني ها آگاهانه گام بردارند، گفت: متاسفانه پروژه هاي چند بار افتتاح شده نه تنها در كردستان بلكه در ساير مناطق كشور نيز بسيار زياد است و اين كار نادرستي است.

زاهدي با بيان اينكه تنها گزارش كار مهم نيست بلكه عملكرد مديران مهم است، افزود: نبايد پروژه هاي عمراني را با اعتبارات ناچيز و با رقم هاي كم زخمي كرد چرا كه اين ظلم به مردم است و به همين دليل در كردستان بايد ابتدا تمامي اعتبار مورد نياز تامين شده و بعد از آن مراسم كلنگ زني برگزار شود.

وي در ادامه اظهار داشت: مديران بايد ارتباط با مردم را به صورت جدي پيگيري كنند و با حضور در مساجد، سطح شهرها و سطح روستاهاي استان با مشكلات مردم آشنايي پيدا كنند تا بتوانند در صدد رفع آنها برآيند.

استاندار كردستان ادامه داد: همچنين مديران بايد از عوام فريبي به صورت جدي خودداري كنند چرا كه اين كار ضربات جبران ناپذيري به نظام و استان وارد مي كند.

زاهدي يادآور شد: مردم همواره از مسئولان انتظار دارند كه در راستاي رفع مشكلات آنها گام بردارند و بايد به گونه اي كار كرد كه پس از رفتن، كارنامه اي ارائه دهيم كه هم خود و هم مردم از عملكرد ما راضي باشند.

انتقادپذيري در بين مديران يك اصل ضروري است

وي در خصوص انتقاد پذيري مديران نيز بيان كرد: مديران نبايد از انتقاد بترسند چرا كه يكي از اصول دين و امر به معروف و نهي از منكر، نقد و نقدپذيري است و به همين دليل نيز ما همواره از انتقاد كردن استقبال كرده و مي كنيم.

استاندار كردستان گفت: اگر انتقادي جايز نباشد بايد به طور قاطع و با پشتوانه و سند پاسخ آن را داد و در صورتي كه انتقاد نيز به جا باشد بايد آن را در دستور كار خود قرار داد.

زاهدي به سفرهاي شهرستاني خود نيز اشاره كرد و افزود: در هيچ كدام از اين سفرها نبايد از پلاكاردها و مراسمات و تشريفات استفاده كرد چرا كه اين هزينه ها از محل اعتبارات دولت و بيت المال تامين مي شود كه از نظر شرعي و قانوني اشكال دارد.

وي اظهار داشت: در سفر استاندار به شهرستان ها نيز نيازي به حضور تمامي مديران نيست چرا كه هزينه هاي اياب و ذهاب و استهلاك امكانات و تجهيزات دولتي از يك طرف و هدر رفتن وقت مردم در سيستم هاي اداري از طرف ديگر مشكلاتي را به وجود آورده و قانوني و شرعي نيست.

استاندار كردستان با بيان اينكه بيت المال امانتي در دست مديران است، ادامه داد: با توجه به مشكلاتي كه دولت در بحث بودجه دارد، مديران بايد در هزينه كردن اعتبارات در حوزه هاي مختلف دقت لازم را داشته باشند و تنها در جايي اعتبارات را هزينه كنند كه لازم است.

زاهدي يادآور شد: در سال جاري از مجموع 56 هزار ميليارد تومان اعتبار بخش عمراني كشور تنها شش ميليارد تومان آن تخصيص يافته است كه براي حجم فعاليت هاي عمراني جوابگو نيست و تمامي پروژه هاي نيمه تمام همچنان نيمه تمام باقي ماندند.

اتمام پروژه هاي نيمه تمام در اولويت قرار گيرد

وي بيان كرد: دولت امسال با پيش بيني واقع بينانه و با توجه به امكان بودجه تخصيصي، براي پرداخت اعتبارات استاني برنامه ريزي كرده و توقعات الكي ايجاد نكرده است و به همين دليل نيز بودجه در سال جاري نسبت به سال قبل از آن با كاهش مواجه شده ولي حسن كار اين است كه بودجه امسال به واقعيت نزديك تر است.

استاندار كردستان در بخش ديگري از سخنان خود در جلسه شوراي اداري استان گفت: با توجه به شرايط موجود و اعتباراتي كه براي استان كردستان در برنامه بودجه 93 تعيين شده است، سال آينده سال سختي خواهد بود چرا كه بودجه مورد نظر به صورت منظم و انقباضي بسته شده است.

زاهدي افزود: مديران بايد با توجه به وضعيت اعتبارات موجود، اتمام پروژه هاي نيمه تمام را در اولويت خود قرار دهند و پروژه هايي را به سرانجام برسانند كه نياز مردم را برآورده كند و در همين راستا لازم است كه اولويت بندي هاي لازم در راستاي شناسايي پروژه هاي نيمه تمام و بهره برداري از آنها در سريعترين زمان ممكن در دستور كار قرار گيرد.

وي با بيان اينكه حمايت از سرمايه گذار در استان كردستان ضروري است چرا كه توسعه را به وجود مي آورد، اظهار داشت: در بخش اقتصادي، كشاورزي و صنايع وابسته، صنعت، معدن و ديگر بخش هايي كه توجيه اقتصادي دارند بايد به دقت مورد بررسي قرار گيرند تا زمينه توسعه استان فراهم شود.

استاندار كردستان ادامه داد: متاسفانه شاهد هستيم كه مقررات دست و پاگير و قانون هاي ابتكاري و ديگر كارشكني ها مانع جذب سرمايه گذار در استان شده كه مديران بايد با كنار گذاشتن تنگ نظري ها و ديدگاه هاي خود زمينه را براي حضور سرمايه گذاران فراهم كنند.

زاهدي يادآور شد: بايد زمينه توسعه و گردش سرمايه در كردستان فراهم شود و با رفتار قانوني با سواستفاده گران حوزه سرمايه گذاري و اقتصادي برخورد قاطع شود و در اين راستا همراهي و همكاري تمامي مديران استان در چهارچوب قانون براي رسيدن به شرايط و وضعيت بهتر يكي از انتظارات جدي و اصلي من به شمار مي رود.

وي بيان كرد: امروز دنيا به عنوان يك پيست دو و ميداني شناخته شده است و هيچ كس و هيچ انساني نبايد بايستد يا آرام آرام گام بردارد چرا كه همانگونه در كشور اين رقابت برقرار است در استان كردستان نيز اين رقابت بايد وجود داشته باشد تا ما به توسعه بهتري دست يابيم و بتوانيم در راستاي رسيدن اين استان به شرايط بهتري طي سالهاي آينده برنامه ريزي كنيم.

كد خبر: 2196045

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۵:۰۲

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن