تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804231917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعويض كنتورهاي فرسوده با هوشمند در بودجه 93 گنجانده شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تعويض كنتورهاي فرسوده با هوشمند در بودجه 93 گنجانده شد
عضو هيات مديره سنديكاي صنعت برق ايران اعلام كرد: براساس بند 19 قانون بودجه سال 93، اجراي طرح‌هاي كاهش تلفات و نوسازي و تعويض كنتورهاي فرسوده با كنتورهاي هوشمند محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، سيد احمدعلي عاملي، با اعلام اين خبر گفت: به رغم تاكيد قانونگذار موضوع نوسازي كنتورهاي فرسوده طي هشت سال گذشته كاملا مسكوت ماند و با توجه به اينكه توليد حدود 32 ميليون كنتور هوشمند در كشور ظرفيت سازي شده اين هدف هيچ گاه به سرانجام نرسيد.

وي با بيان اينكه يكي از برنامه هاي اصلي وزارت نيرو در دوره جديد نوسازي شبكه توزيع برق است، اظهار داشت: در حال حاضر حدود يك ميليون نقطه طرح اجراي كنتور هوشمند در كشور شناسايي شده و دو طرح عظيم به صورت آزمايشي در سيتي سنتر اصفهان و مجتمع خليج فارس شيراز به اجرا درآمد اما اجراي سراسري اين طرح به دليل عدم تامين منابع مالي در آن مقطع مسكوت ماند.

عاملي، با اشاره به اينكه پيشنهاد دولت قبل مبني بر استفاده از خط اعتباري چين براي نوسازي كنتورهاي برق هيچ وقت به نتيجه نرسيد، اضافه كرد: در ابتدا قرار بود هزينه نوسازي از محل افزايش قبوض برق و يا انتشار اوراق قرضه تامين شود اما دولت در نهايت با آن مخالفت كرد و استفاده از خط اعتباري چين نيز به دليل اينكه طبق توافقات ايران مي توانست از محل درآمد فروش نفت به اين كشور فقط كالا وارد كند، بي نتيجه ماند.

رئيس هيات مديره شركت كنتورسازي ايران ادامه داد: اين شركت بزرگترين خط توليد انواع كنتورهاي برق در خاورميانه را دارا بوده و قادر به توليد سالانه 24 ميليون كنتور برق در سه شيفت كاري است اما به دليل بلاتكليف ماندن اجراي طرح جايگزيني كنتورهاي فرسوده برق سرمايه گذاري هاي اين مجموعه را معطل نگه داشته است.

وي با بيان اينكه طبق برنامه قرار بود نوسازي كنتورهاي برق ظرف پنج سال به اتمام برسد، افزود: با توجه به بلاتكليف ماندن اجراي اين طرح شركت كنتورسازي ايران با هدف حفظ اشتغال داخلي و جلوگيري از تعديل نيرو اقدام به برنامه ريزي براي صادرات كنتور برق كرد كه در حال حاضر نيز به كشورهاي عراق، تاجيكستان، افغانستان و سوريه صادرات انجام مي شود.

عاملي، با اشاره به اشتغال بيش از 1250 نفر در اين مجموعه بيان كرد: در ادامه طرح ها و برنامه هاي اين مجموعه، بزرگترين خط توليد لامپ هاي كم مصرف در اين شركت راه اندازي شده و همچنين خط توليد سلول هاي خورشيدي با هدف دستيابي به انرژي پاك در اين مجموعه در آينده نزديك راه اندازي خواهد شد.

عضو شوراي شهر اصفهان، با اشاره به فراواني روزهاي آفتابي در طول سال متذكر شد: وزارت نيرو بايد در طرح ها و برنامه هاي جديد خود توسعه انرژي هاي تجديدپذير به ويژه ايجاد نيروگاه هاي خورشيدي و بادي را در دستور كار خود قرار دهد تا هم مصرف سوخت هاي فسيلي را كاهش داده و هم حفاظت از محيط زيست را محقق كند.

وي با بيان اينكه وزارت نيرو براي توسعه اين انرژي ها بايد سياست هاي تشويقي در نظر بگيرد، تاكيد كرد: دولت و مجلس نيز بايد راهكارهاي توسعه اين انرژي ها را بررسي و آن را در سراسر كشور به اجرا در آورند.

عاملي تصريح كرد: البته وزير نيرو در دولت تدبير و اميد اقدامات مطلوبي را براي گسترش توليد برق خورشيدي انجام داده اند و طبق دستور وزير، نرخ خريد برق توليد شده از طريق نيروگاه هاي پاك افزايش قابل توجهي داشته است كه انتظار مي رود با ادامه اين روند استفاده از انرژي هاي تجديد پذير جايگاه مناسب خود را پيدا كند.

وي، همچنين متذكر شد: چنانچه بتوانيم جامعه را ترغيب كنيم كه از لامپ‌هاي كم‌مصرف به جاي لامپ‌هاي التهابي استفاده كنند، به ازاي هر 20 ميليون شعله لامپ كم‌مصرفي كه جايگزين لامپ‌هاي التهابي شود، نياز كشور به ساخت يك نيروگاه برق 2500 مگاواتي بر طرف خواهد شد. در واقع فوايد زيست محيطي و ملي اين امر فراتر از تصور خواهد بود.

عاملي با بيان اينكه اين شركت در زمينه كنترل سطح پرتو خروجي UV از لامپ‌هاي كم‌مصرف پيشرو بوده و داراي تنها آزمايشگاه سنجش UV صنعت لامپ در كشور است، اضافه كرد: در مجموع به دليل اينكه استاندارد ملي ايران هيچ الزامي در ميزان تشعشع پرتو ماوراء بنفشUV وضع نكرده، استاندارد لامپ‌هاي كم‌مصرف نياز به تغيير دارد كه شركت صنايع كم‌مصرف پيشنهاد خود را در اين زمينه تدوين و به سازمان استاندارد ارائه خواهد كرد.

وي در پايان از برنامه ريزي براي توليد لامپ‌هايي با تكنولوژي نوين در سال آينده خبر داد و خاطرنشان كرد: تا زماني كه حمايت از صنايعي كه حفظ منابع ملي و توليد محصولات بهينه در حوزه ي مصرف انرژي را در دستور كار دارند، به دغدغه ي تصميم گيران و دولتمردان تبديل نشود، مصرف فاجعه بار انرژي و به ‌ويژه؛ برق به قيمت از بين رفتن سرمايه‌هاي ملي ادامه خواهد داشت.

كد خبر: 2201598

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۳ - ۱۳:۵۹

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن