تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819020121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمد رحمانیان در تدارک اجرای یک نمایش در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
محمد رحمانیان در تدارک اجرای یک نمایش در ایران

محمد رحمانیان در تدارک اجرای یک نمایش در ایران
محمد رحمانیان هنرمند تئاتر ایران که این روزها در کانادا زندگی می‌کند، اواخر بهمن‌ماه یک اثر نمایشی را در ایران به صحنه می‌برد.

به گزارش نامه نیوز، این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که در سال‌های گذشته در کانادا زندگی می‌کند، نمایش «آرش ساد» را در این کشور به صحنه برد و حال گفته می‌شود اواخر بهمن‌ماه همین نمایش را در تهران نیز اجرا خواهد کرد.


نمایش«آرش ساد» همانطور که از نامش پیداست، تلفیقی است از برخوانی «آرش» اثر بهرام بیضایی و «مارا ساد» پتروایس، البته گفته می‌شود به متن اصلی «آرش»، جز چند جمله چیزی افزوده یا کاسته نشده و تاثیر نمایشنامه‌ی «وایس» بیشتر بر وجه اجرایی اثر است.


رحمانیان همزمان با اجرای این نمایش در کانادا درباره ایده شکل‌گیری این اثر نمایشی به ایسنا گفته بود: « در خبرها خواندیم که نیمه شب 26 دیماه 1391 لودرها، بیمارستان روانی آزادی را تخریب کردند و این در حالی بود که هنوز این آسایشگاه تخلیه نشده بود. تصویر وحشت‌زده‌ی بیماران روانی که نیمه‌های شب، در کوچه‌های اطراف، شب را به صبح رسانده بودند با تصویر همیشگی من از «آرش» بهرام بیضایی پیوند خورد، نمایشی که مفاهیم تازه‌ای از «وطن» و «مرز» را به ادبیات نمایشی معاصر ما هدیه داد.»


جزئیات بیشتر درباره گروه اجرایی و سالن اجرای این نمایش بعدا مشخص می‌شود.


رحمانیان چندی پیش همراه با همسرش مهتاب نصیرپور به ایران آمد و در این سفر، نمایش «ترانه‌های قدیمی» را با بازی نصیرپور، علی عمرانی، افشین هاشمی،حبیب رضایی، سحر دولتشاهی، اشکان خطیبی، معصومه رحمانی و بهاره مشیری در تالار «شمس» موسسه اکو اجرا کرد که این نمایش با استقبال تماشاگران روبرو شد.


به گزارش ایسنا، محمد رحمانیان نمایش‌نامه نویس، کارگردان و مدرس تئاتر است که با نگارش و اجرای نمایش‌هایی همچون «مصاحبه»، «خروس»، «شهادت‌خوانی قدمشاد مطرب در طهران»، «پل»، «اسبها، سال 59 هجری»، «آواز قو»، «مرغ دریایی یا چخوف‌ساد»، «مانیفست چو»، «فنز»، «عشقه»، «پروانه‌ها» و ... یکی از هنرمندان جریان ساز تئاتر ایران به شمار می‌رود.




1392/10/2





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن