تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820354488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مداح تراز اول قم را بيشتر بشناسيم+صوت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مداح تراز اول قم را بيشتر بشناسيم+صوت
ذاكر اهل بيت(ع) از خطه شهيدپرور خوزستان كه دوران كودكي و جواني‌اش را در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه(ع) گذرانده و مدتي دروس ديني را در حوزه علميه گذرانده است تا بتواند آرزوي مادرش را جامه عمل بپوشاند.


به گزارش خبرنگار تكيه خبر خبرگزاري فارس، در اسفند ماه سال 1357 يك ماه بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در يكي از محله‌هاي جنوب شهر اهواز به نام خشايار به دنيا آمد، دوران كودكي‌اش با آغاز جنگ تحميلي و شلوغي خوزستان همراه بود، به همين دليل با خانواده‌اش در اوايل دهه 60 از جنوب كشور به شهر مقدس قم شهر كريمه اهل بيت(ع) هجرت كرد.

پدرش دبير آموزش و پرورش بود و بلافاصله در دبيرستان حكيم نظامي سابق مشغول به تدريس شد، خانواده‌اش در محله‌اي به نام باغ سلطانو زندگي خود را در جوار حرم حضرت معصومه(س) آغاز كردند، دوران ابتدايي را در مدرسه فيض كاشاني همان مدرسه‌اي كه عكس حضرت امام(ره) در يك كلاس درس همراه با دانش آموزان كه سال‌ها در اول كتاب‌هاي درسي ابتدايي خاطره‌ها را زنده مي‌كرد،‌ گذراند.

مدرسه راهنمايي‌اش به نام وفاداران از منزلش دور بود و در همين دوره بود كه فهميد صداي خوبي دارد و خواندن در جلسات مختلف از جلسات خانگي قرآن تا روضه‌هاي زنانه، از مكبري در مسجد تا تك خواني گروه‌هاي سرود مختلف در پايگاه و مدرسه و ... همه و همه نقطه عطفي شد تا همه او را به داشتن صدايي رسا و استعدادي فوق‌العاده تشويق و ترغيب كنند.

در اين شرايط با وارد شدن به دوران دبيرستان به عنوان مداح در اجتماع حضور بيشتري پيدا كرد و نگاهش به مقوله مداحي كمي جدي‌تر شد، در بحبوحه دوران جواني مادرش را از دست داد و اين اتفاق خيلي در روحيه او تأثير گذاشت، در اين زمان وارد حوزه علميه شد تا شايد آرزوي مادر را تحقق بخشد، در حوزه علميه الهادي و سكونت در حجره او را از فضاي خانه بي‌مادري دور شاخت و در فاصله سال 74 تا 80 سطح يك حوزه را با پيش زمينه مداحي و ستايشگري اهل بيت(ع) گذراند.

در اين مدت دست از فعاليت‌هاي اجتماعي بر نداشت، از تشكيل هيئت انصار الشهدا و برپايي نمايشگاه‌هاي كوثر ولايت در قم و جنوب گرفته تا برگزاري جلسات هفتگي در مهديه اسلامي به همراه دوستان طلبه‌اش، از اتفاق جالبي كه در اين دوران برايش افتاد مي‌توان به ورود به مجموعه هيئت خادم الرضا(ع) نام برد كه آغاز رفاقت با محمود كريمي و مهدي سلحشور شد.

به ناگاه در سال 81 درس حوزه را رها كرد و به خدمت سربازي رفت، سه ماه دوره آموزشي در انديمشك و بعد مؤسسه راويان فتح در قم تمام 18 ماه خدمت او را در قم رقم زد، در اين دوران فراموش نشدني قسمتش شد كه در بيست و سومين بهار زندگيش عازم حج ابراهيمي شود و توفيق پوشيدن لباس احرام در صحراي عرفات، مشعر و منا را به‌ دست آورد.

بعد از بازگشت از حج تمتع و اتمام دوره سربازي يك دهه جديد و تأثير گذار در زندگيش شروع شد، دهه‌اي كه مي‌توان به عنوان دهه پيشرفت و كسب تجربه اين مداح جوان كشور نام بود، ورود به عرصه بيمه و حضور در يكي از برترين شركت‌هاي بيمه كشور خيالش را بابت يك شغل بي‌حاشيه و به دور از فضاي مداحي تا حدودي راحت كرد.

آشنايي با جلسات متعدد و بهره‌گيري از مكتب‌هاي مختلف مداحي و شاگردي اساتيد به نام و پيشكسوتي مانند منصور ارضي، علي انساني، حسن خلج، صادق آهنگران و راهيابي به جلسات حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمكران، بيت رهبري، مهديه تهران تجربه‌هاي گرانبهايي را در اختيارش قرار داد.

از محرم سال 82 بود كه بدون آقاي سلحشور هيئت رزمندگان اسلام قم را اداره مي‌كرد، چيزي كه در گذشته جزو آرامان‌هاي اين جوان مداح بود تا كنون نيز ادامه دارد، سال 82 دوره‌اي بود كه محرم او بدون آقاي سلحشور برگزار شد و او در هيئت رزمندگان به تنهايي به مداحي پرداخت، در همين دهه پيشرفت در رمضان 84 جلسه هفتگي و ثابت تحت عنوان زيارت آل ياسين با هدف فرهنگ سازي معنوي در غروب هر جمعه تأسيس كرد كه تا كنون منشاء خيرات و بركات زيادي شده است.

و اينك سيدمهدي ميرداماد 35 ساله؛ هنوز كه هنوز است صداي گرمش صفابخش جلسات عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در قم و ساير شهرهاي كشور است،‌ در ادامه چند صوت مداحي اين ذاكر اهل بيت(ع) در ادامه مي‌آيد:

مرگ تو با عشق گشته همراه(نوحه)

چرا گريه نكنم، چرا سينه نزنم(زمينه)

اي حرمت قبله حاجات ما(تك)

رخصت بده از داغ شقايق بنويسم(واحد)

انتهاي پيام/

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن