تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819688684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقدير از حافظان خانه تاريخي انيس الدوله


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تقدير از حافظان خانه تاريخي انيس الدوله


رئيس شوراي شهر روز گذشته مهمان اهالي منطقه 11 بود

رئيس ‌شوراي شهر تهران در نخستين برنامه بازديد خود در سفره‌خانه آذري در خيابان وليعصر، بالاتر از ميدان راه‌آهن حضور يافت. وي در اين بازديد پيشنهاد كرد با توجه به قدمت زياد سفره‌خانه، ‌جشني به مناسبت 100ساله شدن آن برگزار شود. مقصد بعدي مسجدجامعي مقبره شهداي اهل قلم دوران مشروطه بود. پس از آن وي به بيمارستان‌هاي لقمان و بيمارستان رواني روزبه واقع در منطقه 11تهران رفت و علاوه بر ديدار با كاركنان بيمارستان و شنيدن نظرات آنها از بيماران بيمارستان نيز عيادت به عمل آورد.

رئيس‌شوراي شهر تهران در ادامه به كليساي شرق آشوريان رفت و اسقف كليسا راجع به عهدنامه‌اي كه ميان كليساي شرق آشوريان با اميرالمومنين در كوفه به امضا رسيده و هم‌اكنون در موزه چهل‌ستون اصفهان نگهداري مي‌شود با مسجدجامعي سخن گفت. در اين ميان قرار شد كه تصويري از شهيد ارمني رابرت لازار تهيه شده و در ايام كريسمس پيش‌رو از اين تصوير رونمايي شود. همچنين اسقف كليساي شرق آشوريان كتابي از عهد عتيق را به مسجدجامعي تقديم كرد. رئيس شوراي اسلامي شهر تهران پس از آن به پارك رازي رفت و از بازارچه صنايع‌دستي واقع در اين پارك بازديد كرد. حضور در خانه شهيدان علي و مرتضي فرج تبريزي از ديگر برنامه‌هاي ديروز مسجدجامعي بود. رئيس شوراي شهر پيشنهاد كرد تنديسي از اين شهيدان در محله نصب شود. وي همچنين به مسجد پنبه‌چي رفت و از نزديك در جريان وضعيت اين مسجد پس از تخريب قرار گرفت.

وي در اين‌باره عنوان كرد: «با توجه به برنامه‌هاي اعلام‌شده، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري نقشه‌اي را براي ساخت اين مسجد تهيه كرده و مسجد پنبه‌چي در آينده، خيلي مناسب‌تر از پيش احداث مي‌شود.» وي همچنين از منزل انيس‌الدوله كه در اختيار صنف قصاب‌ها قرار دارد، بازديد كرد و با تشكر از اين صنف بابت حفظ خانه تأكيد كرد كه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري نسبت به ثبت ملي و نگهداري از منزل اقدام كند.بازديد از مسجد مشيرالسلطنه (مسجد الاقصي) و بيمارستان بهارلو و عيادت از بيماران اين بيمارستان از ديگر برنامه‌هاي روز گذشته رئيس شوراي شهر تهران بود.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن