تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802696213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سينماگراني كه شب يلدا را با مردم گذراندند/ اسطوره‌ها را از ياد نبريم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سينماگراني كه شب يلدا را با مردم گذراندند/ اسطوره‌ها را از ياد نبريم
محمد هادي كريمي، هنگامه قاضياني و خاطره اسدي از چهره‌هاي سينما شب يلداي خود را در كنار علاقه‌مندان به سينما سپري كردند و از اسطوره‌هاي ايراني و لزوم حفظ آنها سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز گذشته 30 آذر ماه مصادف با شب يلدا محمد هادي كريمي كارگردان، هنگامه قاضياني و خاطره اسدي بازيگران سينما مراسم شب يلداي خود را در كنار سينمادوستان و در شهر كتاب مركزي برگزار كردند.

اين مراسم كه در سالن اصلي شهركتاب مركزي برگزار شد، با استقبال بسياري از سوي علاقه مندان به سينما همراه شد. اين سه سينماگر در حالي به جمع مخاطبان علاقه مند به سينما پيوستند كه دكور جالبي از تنقلات شب يلدا توسط برگزاركنندگان اين مراسم تهيه شده بود.

در ابتداي مراسم شب يلدا، هنگامه قاضياني خطاب به حاضران در مراسم گفت: به خاطر شما است كه من براي دومين سال پياپي در اين مراسم شركت مي كنم. اين مراسم سبب شد تا من 2 شب يلداي متفاوت را در زندگي خود تجربه كنم و اميدوارم در اين شب اتفاقات خوبي را با هم تجربه كنيم و عشق، محبت و اميد در قلب هاي شما شكوفا شود.

"ساكن طبقه وسط" فرزند عزيز هادي ميركريمي است

وي در پاسخ به اين پرسش كه در سال جاري فعاليت او در سينما چگونه بوده است، توضيح داد: "بشارت به يك شهروند هزاره سوم" به كارگرداني محمد هادي كريمي و با حضور من در سال جاري در سينماهاي كشور اكران شد. البته در سي و دومين جشنواره بين المللي فيلم فجر نيز تعدادي فيلم دارم كه به گفته برخي از رسانه ها در اين دوره از جشنواره به عنوان پركارترين بازيگر سال معرفي شده ام. از جمله فيلم هايي كه در اين دوره از جشنواره با بازي من به نمايش درخواهد آمد "زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو" به كارگرداني روح الله حجازي كه در دوره قبلي جشنواره، توقيف شد، فيلم سينمايي "با ديگران" به كارگرداني ناصر ضميري، "ساكن طبقه وسط" به كارگرداني شهاب حسيني، "به تهران خوش آمديد" به كارگرداني رضا سبحاني است.

قاضياني درباره بازي خود در فيلم سينمايي "ساكن طبقه وسط" بيان كرد: من در اين فيلم سينمايي كه اولين تجربه كارگرداني شهاب حسيني است نقش كوتاهي دارم، اما مطمئن هستم كه اين اين فيلم سينمايي يكي از جنجالي ترين فيلم هاي جشنواره خواهد بود. فيلمنامه اين فيلم سينمايي را محمد هادي كريمي نوشته و آن را عزيزترين بچه خود مي داند اما با تمام علاقه اي كه به اين فيلمنامه داشت، ساخت آن را به شهاب حسيني سپرد.

وي از ديگر فعاليت هاي خود در عرصه هنر اينگونه گفت: به زودي و در بهمن ماه آلبوم شعري از اشعار محمد هادي كريمي با همخواني من و شهاب حسيني وارد بازار خواهد شد.

محمدهادي كريمي كارگردان و فيلمنامه‌نويس در ادامه اين مراسم افزود: يكي از اتفاقات خوبي كه قرار است امسال و همزمان با برگزاري جشنواره فيلم فجر براي من رخ دهد، انتشار كتاب شعرم با نام "برف روي شيرواني داغ" است. البته تعدادي از اشعار من در فيلمي به همين نام خوانده شد اما امسال كتاب شعرم با همين نام نيز منتشر مي شود. امشب نيز به پيشنهاد دوستان قرارست چند شعر از سروده هاي خود را براي شما بخوانم.

خاطره اسدي فيلمساز مي شود

خاطره اسدي كه در اين مراسم ساكت ترين مهمان برنامه بود، در خصوص فعاليت هاي سال جاري خود گفت: امسال تنها دو فيلم از من در سينماهاي كشور اكران شد، اولين فيلم "بشارت به يك شهروند هزاره سوم" و ديگري "سربه مهر" به كارگرداني هادي مقدم دوست است.

كريمي در ادامه صحبت هاي اسدي گفت: البته خاطره اسدي قرار است پايش را از حوزه بازيگري فراتر گذشته و تجربيات ديگري نيز در سينما داشته باشد. او قرار است به زودي يك فيلم بلند سينمايي را كارگرداني كند.

خاطره اسدي در پاسخ به اينكه به يادماندني ترين خاطره او در شب يلدا چيست، بيان كرد: به يادماندني ترين خاطره من در شب يلدا مربوط به آخرين شب يلدايي است كه پدربزرگم براي من فال حافظ گرفت.

هنگامه قاضياني نيز توضيح داد: با توجه به اينكه من 6 سال براي گرفتن مدرك كارشناسي ارشدم در آمريكا زندگي كرده ام، مي دانم برگزاري مراسم شب يلدا آن هم تنها و به دور از خانواده چقدر سخت است، به همين دليل آرزو مي‌كنم تمام ايرانيان خارج از كشور، شب يلداي خوبي را تجربه كنند. نبايد فراموش كرد كه اجراي آيين اسطوره به وجود مي آورد و با اسطوره سازي مي توانيم زندگي بهتري داشته باشيم.

آرش كمانگير اسطوره محبوب هنگامه قاضياني

وي در پاسخ به اين سوال كه كدام يك از اسطوره هاي تاريخ ايران براي او جذاب تر است، بيان كرد: اسطوره من در زندگي "آرش كمانگير" است. به خاطر دارم كه در كلاس پنجم دبستان، شعري چند صفحه اي از "آرش كمانگير" را بايد حفظ مي كرديم، همين مسئله سبب شد تا من علاقه خاصي به اين شخصيت اسطوره اي پيدا كنم. او با آخرين تيري كه رها كرد توانست مرزهاي ايران را مشخص كند. او مرد بزرگي بود و من هميشه از روح بزرگ او در زندگي كمك مي گيرم.

محمدهادي كريمي نيز در ادامه صحبت هاي قاضياني گفت: انسان فطرتا به كمال گرايش دارد و به دنبال كمال است، ابر انسان و اسطوره كدهاي ايده آلي هستند كه يك قوم و ملت در خاطره هاي خود از آن نگهداري كرده و آن را به نسل هاي ديگر منتقل مي كند. انسان از طريق اسطوره سازي تمامي آرزوها و اهدافي را كه هيچ گاه به آن نرسيده است، بيان مي كند. شب يلدا شب تولد ميترا و يك هديه بزرگ براي آريايي هاست.

وي ادامه داد: تمام اين اسطوره ها بايد در وجود ما تجلي پيدا كند تا اميد و شادماني در وجود ما شكل گيرد. تمام آيين هاي ما ريشه در حكمت دارد و اگر بدون فلسفه اجرا شود، نمي تواند تاثير مناسب را داشته باشد. نبايد يلدا را در خوردن آجيل و هندوانه محدود كرد، بلكه بايد آنچه را كه مي خواهد به ما آموزش دهد ياد بگيريم. اسطوره به ما ياد مي دهد كاري كنيم تا گذشتگان و آيندگان به ما ببالند، همان كاري را كه اسطوره هايي چون آرش كمانگير، آريو برزن و يا سورنا انجام دادند.

او در ادامه مراسم، چند شعر از اشعار خود را كه در خصوص اسطوره بود، براي مردم خواند.

مگر مي شود اهل فال حافظ نبود

خاطره اسدي نيز در سخناني گفت: اسطوره شدن به اين معنا است كه تبديل به شخصيتي تاثيرگذار شد، البته اين فلسفه زندگي من است كه تبديل به يك انسان تاثيرگذار باشم تا يك انسان تاثيرپذير، البته براي اين كار نيازمند سماجت و صبوري هستيم.

وي در رابطه با گرفتن فال حافظ در شب يلدا و در طول زندگي توضيح داد: من خيلي به فال حافظ اعتقاد دارم و با فال حافظ هميشه اميد به دست مي آوردم.

كريمي نيز بيان كرد: فال گرفتن با حافظ را از زماني كه از كودكان كار فال حافظ مي خريدم، ياد گرفتم. البته نبايد فراموش كرد كه فال به اين معنا است كه آرزوي بهترين ها و خير را داشته باشيم. من فال گرفتن قبل از انجام يك كار را دوست ندارم و ترجيح مي دهم زماني فال بگيرم كه ببينم در مسير درست قرار گرفته ام يا خير.

قاضياني نيز در پايان گفت: مگر مي شود اهل فال حافظ نبود، من شخصا به فال حافظ اعتقاد دارم و معمولا فال حافظ مي گيرم. البته هيچ گاه نشده براي انتخاب يك فيلم فال حافظ بگيرم، چرا كه در كار براي من كارگردان و فيلمنامه از هرچيزي مهمتر است، وقتي اين دو مسئله درست باشد از نظر من ديگر نيازي به گرفتن فال نيست.

در پايان مراسم نيز محمد هادي كريمي به نمايندگي از جمع حاضر در مراسم، يك فال حافظ گرفت.

كد خبر: 2200373

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۱ - ۱۰:۰۹

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن