تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803249710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يادداشت «جيمي كارتر» در واشنگتن‌پستمردم سوريه بايد در يك «انتخابات آزاد» سرنوشت خود را تعيين كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يادداشت «جيمي كارتر» در واشنگتن‌پستمردم سوريه بايد در يك «انتخابات آزاد» سرنوشت خود را تعيين كنند
رئيس‌‌جمهور اسبق آمريكا در يادداشتي كه در روزنامه «واشنگتن‌پست» منتشر كرده، تنها راه پايان دادن به جنگ سوريه را برگزاري يك انتخابات آزاد و عادلانه تحت نظارت جامعه بين‌الملل دانسته است.


به گزارش خبرگزاري فارس، «جيمي كارتر» رئيس‌جمهور آمريكا بين سال‌هاي 1977 تا 1981، در يادداشت مشتركي كه به همراه «رابرت پاستور» مشاور مركز حل مناقشه كارتر در روزنامه «واشنگتن‌پست» منتشر كرده، تنها راه پايان دادن به بحران سوريه را برگزاري انتخاباتي آزاد و تحت نظر جامعه بين‌الملل دانسته است.

وي در ابتداي اين يادداشت با اشاره به پيش‌شرط‌هاي موجود طرفين درگير در سوريه براي حضور در نشست صلح موسوم به «ژنو 2»، نوشته است همين پيش‌شرط‌ها است كه موجب شده بحران در سوريه همچنان ادامه داشته باشد.

وي در مورد پيش‌شرط‌هايي كه براي حضور در ژنو 2 مطرح شده، نوشته است: اين پيش‌شرط‌ها نه به منظور رسيدن به يك صلح نصفه و نيمه، بلكه با هدف پيروزي در جنگي كه پيروز شدن در آن ناممكن است، آن هم در روندي كه حقوق مردم سوريه براي انتخاب كردن ناديده گرفته مي‌شود، مطرح شده‌اند.

رئيس‌جمهور اسبق آمريكا مي‌افزايد: مجموعه‌اي از پيش‌شرط‌هاي جايگزين وجود دارد كه پذيرش آن‌ها از سوي طرفين دشوار است، اما مي‌تواند به دموكراسي و سازش منجر شود. تحقق اين امر، منوط به اين است كه قدرت‌هاي جهاني و منطقه‌اي گام اول را برداشته و متحدان خود در سوريه را به برداشتن گام‌هاي بعدي تشويق كنند.

كارتر در ادامه آورده است: بازيگران صحنه سوريه اگر مي‌خواهند اين جنگ تمام شود، بايد امتيازات دشواري بدهند. اگر آن‌ها زير بار اين گام‌هاي دشوار نروند، جنگ ممكن است حتي براي يك دهه ديگر ادامه يابد و پهنه گسترده‌تري از تخريب و خونريزي ايجاد كند.

وي در مورد پيشنهاد خود براي پايان دادن به بحران سوريه هم نوشته است: ما سه اصل را براي بحث در ژنو، پيشنهاد مي‌كنيم:

- حق تعيين سرنوشت: مردم سوريه بايد در روند يك انتخابات آزاد تحت نظارت نامحدود جامعه بين‌الملل و نهادهاي غيردولتي مسئول، در مورد دولت آينده خود تصميم‌گيري كنند و اگر آزادي و عادلانه بودن انتخابات تائيد شد، نتايج آن نيز مورد پذيرش قرار گيرد.

- احترام: برندگان اين انتخابات بايد از احترام به حقوق تمام اقليت‌هاي قومي و مذهبي اطمينان يافته و نسبت به آن ضمانت دهند.

- نيروهاي حافظ صلح: براي كسب اطمينان از تحقق دو هدف اول، جامعه بين‌الملل بايد تقويت نيروهاي حافظ صلح را تضمين كند.

كارتر در مورد شركت‌كنندگان در نشست صلح «ژنو 2» هم نوشته است: بايد از حضور هر بازيگر محلي، منطقه‌اي و جهاني كه اين پيش‌شرط‌ها را پذيرفته، در مذاكرات ژنو استقبال كرد.

وي در پايان نوشته است: هيچ‌كس نمي‌تواند در اين جنگ پيروز شود. مشخص است كه همه طرف‌ها تصور مي‌كنند كه نبايد شكست بخورند چراكه نگرانند اين شكست به نابودي و حذف كامل آن‌ها منجر شود، و اين دقيقا دليلي است كه موجب مي‌شود جنگ در صورت عدم ارائه جايگزين‌هاي مناسب از سوي جامعه بين‌الملل، همچنان ادامه داشته باشد.

يك گام اول مهم در اين راستا ايجاد يك كميسيون انتخاباتي معتبر، مستقل و غيرحزبي است. گام مهم بعدي ايجاد يك مكانيزم امنيتي براي جلوگيري از اقدامات احتمالي هريك از طرفين براي تضعيف روند برگزار انتخابات يا اجراي نتايج آن است. ما نياز داريم كه روسيه و ايالات متحده اين مسير را بپذيرند، ايران و ديگر قدرت‌هاي منطقه‌اي حمايت از نواب خود دست بردارند و سازمان ملل هم اين موضوع را در رأس اولويت‌هاي خود قرار دهد.

اكنون زمان تغيير دستور كار، پيش‌شرط‌ها و راهبرد در مورد سوريه و پايان دادن به جنگ است.

انتهاي پيام/ص

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن