تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819183838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال مردم از جمعيت پياده اربعين حسيني/ دلهايي كه همراه جمعيت عزادار همراه مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استقبال مردم از جمعيت پياده اربعين حسيني/ دلهايي كه همراه جمعيت عزادار همراه مي شود
وقتي جمعيت عزادار پياده اربعين حسيني به هر منطقه اي مي رسد خانواده هاي ساكن در آن منطقه به پيشواز آنها مي آيند و از آنها پذيرايي مي كنند و برخي از مردم به جمعيت پياده افزوده مي شوند اما سالخوردگاني هستند كه اگرچه نمي توانند به جمعيت ملحق شوند اما حتما دلهايشان همراه با عزاداران خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه در كربلا نيستيم تا كاروان اسرا را با گريه ها و ناله هاي خويش استقبال كنيم و تسليت گوئيم، اما دلهاي كربلايي مان را به سوي كربلايي در شهر خويش مي كشانيم.

چند سالي است كه سنت حسنه زيارت اربعين حسيني(ع)، سيل مشتاقان و شيعيان حضرتش را از سراسر دنيا با پاي پياده روانه كربلا مي كند و خوشا به حال قطره هايي كه از ايران به اين درياي بيكران در كربلا مي پيوندند. اما چگونه است حال بازماندگان و جاماندگاني كه توفيق همراهي كاروان حضرت اباعبدالله(ع) را نداشته اند؟

چه زيباست خروش سيل عشاق حسيني(ع) در تهران كه «لبيك يا حسين» گويان و اشك ريزان سوي «كربلاي تهران» يعني حرم ملكوتي سيدالكريم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) روانه اند. آري! از جاي جاي شهرمان به قصد همراهي، همنوايي و همگامي با زائران كربلاي حسيني(ع) با پاي پياده به سوي «قبله تهران» يعني حرم حضرت عبدالعظيم حسني رهسپار خواهيم شد.

بعد از چهل روز عزاداري سيد و سالار شهيدان مردم عزادار تهران از ساعت ابتدايي صبح در سرماي روز دوم زمستان 92 از هر طرف وارد ميدان امام حسين(ع) مي شوند. برخي با خانواده و حتي فرزندان كوچك و خردسال خود آمدند تا حسيني بودن را به آنها بياموزند.

صبح امروز تجمع عزاداران سياه پوش با پرچم و تصاوير عاشورايي همراه بود و جمعيت با لبيك يا حسين(ع) گويان و با چشمهاي اشك آلود از ميدان امام حسين(ع) به طرف ميدان شهدا حركت كرد. هر چه زمان مي گذرد بر تعداد جمعيت افزوده مي شود، الان وضعيت به گونه اي است كه كل خيابان مملو از جمعيت است.

جمعي از جانبازان دفاع مقدس همراه با خانواده هاي خود جزء اولين نفراتي بودند كه در صف اول حركت به سوي حرم عبدالعظيم(ع) قرار دارند. همچنين تعدادي از بسيجيان دانش آموز و دانشجو همراه با دوستان و همكلاسي هاي خود با همراه داشتن پرچم لبيك يا حسين(ع)، حبيبي يا حسين(ع)، نور عيني يا حسين(ع)، يا ابوالفضل(ع) و يا زينب(س) در ميان جمعيت مشتاق عزادار قرار دارند.

وقتي جمعيت عزادار پياده به هر منطقه اي مي رسد خانواده هاي ساكن در آن منطقه به پيشواز آنها مي آيند و از آنها پذيرايي مي كنند و برخي از مردم به جمعيت پياده افزوده مي شوند.

برخي از زنان و مردان سالخورده كنار خيابان به جمعيت عزادار التماس دعا مي گويند. آري! اين پيرمردان و پيرزنان حتما آرزو مي كنند كه اي كاش جوانتر بودند و مي توانستند با عاشقان امام حسين(ع) در اين مراسم شركت كنند اما حداقل چند متري را با سختي طي مي كنند و از جمعيت حاضر استقبال و با طي چند قدمي آنها را بدرقه مي كنند. اگرچه خودشان نمي توانند بيايند اما دلشان با جمعيت عزادار پياده است.

طبق برنامه زمان بندي اعلام شده عزاداران ساعت 11 از سه راه ورامين عبور مي كنند و ساعت 11:15 به حرم عبدالعظيم حسني(ع) مي رسند.

قرائت زيارت حضرت اباعبدالله(ع) در ظهر اربعين (دوشنبه دوم دي ماه) در حرم عبدالعظيم حسني(ع) برگزار مي شود.

كد خبر: 2200928

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۱۰:۴۳

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن