تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802756290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پياده روي 14 كيلومتري عزاداران تهراني در اربعين حسيني/ رهروان اربعين حسيني تا حرم عبدالعظيم حسني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پياده روي 14 كيلومتري عزاداران تهراني در اربعين حسيني/ رهروان اربعين حسيني تا حرم عبدالعظيم حسني
جاماندگان پياده روي از نجف تا كربلا با دلهاي سوخته و با چشماني اشكبار مسير 14 كيلومتري از ميدان امام حسين(ع) تا حرم عبدالعظيم حسني(ع) را طي كردند و به زيارت اربعين پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از چهل روز عزاداري سيد و سالار شهيدان مردم سياه پوش و عزادار تهران از ساعت ابتدايي صبح امروز در سرماي روز دوم زمستان 92 از هر طرف وارد ميدان امام حسين(ع) مي شوند. برخي با خانواده و حتي فرزندان كوچك و خردسال خود آمدند تا حسيني بودن را به آنها بياموزند.

سوگواران حسيني پس از اجتماع در ميدان امام حسين(ع) با قرائت قرآن كريم و مداحي غلامرضا سازگار، مداح اهل بيت(ع)، حركت خود را به سوي ميدان شهدا شروع كردند. سازگار در ابتداي مسير پياده‌روي گفت: حركت پياده روي اربعين در تهران به سوي حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) سنت حسنه‌اي است كه اميدواريم در سالهاي بعد پرشورتر و باشكوه تر برگزار شود.

تجمع عزاداران سياه پوش با پرچم و تصاوير عاشورايي همراه بود و جمعيت با لبيك يا حسين(ع) گويان و با چشمهاي اشك آلود از ميدان امام حسين(ع) به طرف ميدان شهدا حركت كردند. هر چه زمان مي گذشت بر تعداد جمعيت افزوده مي شد.

جمعي از جانبازان دفاع مقدس همراه با خانواده هاي خود جزء اولين نفراتي بودند كه در صف اول حركت به سوي حرم عبدالعظيم(ع) قرار داشتند. همچنين تعدادي از بسيجيان دانش آموز و دانشجو همراه با دوستان و همكلاسي هاي خود با همراه داشتن پرچم لبيك يا حسين(ع)، حبيبي يا حسين(ع)، نور عيني يا حسين(ع)، يا ابوالفضل(ع) و يا زينب(س) در ميان جمعيت مشتاق عزادار قرار داشتند

وقتي جمعيت عزادار پياده به هر منطقه اي مي رسد خانواده هاي ساكن در آن منطقه به پيشواز آنها مي آيند و از آنها پذيرايي مي كنند و برخي از مردم به جمعيت پياده افزوده مي شوند.

برخي از زنان و مردان سالخورده كنار خيابان به جمعيت عزادار التماس دعا مي گويند. آري! اين پيرمردان و پيرزنان حتما آرزو مي كنند كه اي كاش جوانتر بودند و مي توانستند با عاشقان امام حسين(ع) در اين مراسم شركت كنند اما حداقل چند متري را با سختي طي مي كنند و از جمعيت حاضر استقبال و با طي چند قدمي آنها را بدرقه مي كنند. اگرچه خودشان نمي توانند بيايند اما دلشان با جمعيت عزادار پياده است.

شهرداري مناطق مختلف با در نظر گرفتن تمهيدات ترافيكي، اجتماعي و خدمات شهري مسير پيش بيني شده اين حركت معنوي پذيراي عزاداران حسيني بودند. همچنين به منظور تامين امنيت و رفاه حال زائران و عزاداران حسيني تيمهاي كارشناسي و نظارتي از حوزه هاي حمل و نقل و ترافيك و خدمات شهري در مسير حركت اين هيئت مردمي مستقر بودند. ايستگاه هاي صلواتي و فرهنگي در ميادين مختلف مستقر بودند تا به عزاداران و زائران حسيني خدمات ويژه ارائه كنند.

طبق برنامه زمان بندي اعلام شده عزاداران از ساعت 7 از ميدان امام حسين(ع) حركت كردند و ساعت 11:20 به حرم عبدالعظيم حسني(ع) رسيدند.

مردم مؤمن شهر ري و مسئولان آستان حضرت عبدالعظيم حسني(ع) از عزاداران حركت كرده بودند استقبال گرمي نمودند.

با حضور همه عزاداران در حرم عبدالعظيم، همه به زيارت حرم اين امامزاده و ديگر امامزاده هاي مدفون در اين مكان مقدس شتافتند و سپس همگي به خواندن زيارت اربعين پرداختند. نماز جماعت نيز با حضور گسترده مردم برگزار شد.

كد خبر: 2201002

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۱۲:۵۹

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن