تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802513505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قزوه: خانه شاعران ايران را بايد از دست فتنه‌سازان خارج كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قزوه: خانه شاعران ايران را بايد از دست فتنه‌سازان خارج كرد
عليرضا قزوه، شاعر و مدير مركز آفرينش‌هاي حوزه هنري گفت: خانه شعر اين روزها خانه ضد شعر و فتنه‌ساز شده و فكر مي‌كنم ديگر چاره‌اي نداريم؛ جز اينكه اين خانه كه از اموال بيت‌المال است را از دست اين چهار ـ پنج نفر حاضر در آن خارج كنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گراميداشت نخستين سالگرد درگذشت خليل عمراني شاعر پيشكسوت انقلاب اسلامي عصر روز يكشنبه سي‌ام آذر در تالار مهر حوزه هنري برگزار شد.

در اين مراسم، عليرضا قزوه مدير مركز آفرينش‌هاي حوزه هنري در سخناني با اشاره به اينكه عمراني را مي‌شود از باباهاي شعر فارسي دانست، گفت: شخصيتي مانند عمراني بايد در كتب درسي ما حضور داشته باشد، اما امروزه اينگونه نيست. ما مي‌بينيم كه برخي ديگر هستند كه به جاي او خودشان را مطرح مي‌كنند و مي‌اندازند در سياست. آنها دولتي‌ترين شاعران هستند و ديگران را متهم مي‌كنند. حالا بايد بپرسم شما كه بيشترين پول را گرفتيد و كمترين شاعران را پوشش داديد، دولتي هستيد يا ما؟

وي افزود: خانه‌اي كه يك ميليارد تومان پول گرفته و كمتر خروجي داده، دولتي است يا ما كه با دست خالي دو هزار شاعر جوان را تنها در يك سايت اينترنتي پوشش داده‌ايم و از جايي هم كمكي به ما نمي‌شود؟ ما دولتي هستيم يا شماها كه در فضاهاي سياسي وارد شده‌ايد و فرزنداني فتنه‌ساز ايجاد كرده‌ايد؛ از شوراي شهر سالي 100 ميليون تومان به طور متوسط بودجه مي‌گيريد و ديگران را متهم مي‌كنيد؛ در حالي كه شاعراني مانند خليل عمراني خانه‌شان را حسينيه شعر مي‌كنند.

قزوه افزود: اولين بار بودجه 500 ميليون توماني اين دوستان را كه به واسطه يكي از نمايندگان مجلس لو رفته بود از سازمان مديريت و برنامه‌ريزي درآورديم و به جايش به آنها گفتيم كه مشكل فلان شاعر را حل كنيد، اما پول را گرفتند و پاسخ دادند ما NGO هستيم و نمي‌توانيم كاري كنيم. تازگي‌ها هم در ايام قبل از انتخابات زميني در منطقه 22 تهران به تشكلي كه اين افراد در آنها بودند، داده شده و ديديم كه چگونه آن را به نام خودشان زدند و بعد از آن به ديگران تهمت هم مي‌زنند و خودشان را شاعر آزاده مي‌نامند. من آماده‌ام با اينها دور يك ميز بنشينم و حرف بزنم كه آزاده كيست، آنها يا امثال خليل عمراني كه ساده زندگي مي‌كردند و هميشه در خط انقلاب باقي ماندند؟

مدير مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري در ادامه با اشاره به بزرگداشت سلمان هراتي كه چندي پيش در تنكابن برگزار شد، گفت: فرزند 28 ساله شاعري كه در 27 سالگي فوت كرده است را خانه شعر طوري پرورش داده كه آنچنان رفتاري را در آن مراسم از خودش نشان داد. به پسرش مي‌گوييم بيا و به احترام شاعراني كه هزاران كيلومتر دور از شهر شما هستند و تنها به خاطر احترام پدرت به اينجا آمده‌اند، در مراسم بزرگداشت پدرت حاضر شو، اما او مي‌گويد شما دولتي هستيد و بعد بروشوري مي‌نويسد و توزيع مي‌كند كه در آن نوشته است پدرم رواني بوده و حرف‌هايي از اين دست.

وي ادامه داد: من تعجب مي‌كنم در روزگاري كه مردم براي پدرانشان اصل و نسب مي‌سازند، چرا اين رفتار از آنها سر مي‌زند؟ و كسي نيست به آنها بگويد كه اگر بزرگي دارند، از شعر پدرشان است. در همان مراسم دختر اين شاعر از انتهاي سالن فرياد مي‌زند كه پدر من شعر عاشقانه هم داشت. من مي‌گويم 95 درصد شعر سلمان، انقلابي بود و اگر بنا باشد او را به شعر عاشقانه بشناسيم، تا وقتي كه شاملو، منزوي و امثال آنها هستند كه نوبت به پدر تو نمي‌رسد.

قزوه گفت: خانه شعر اين روزها خانه ضد شعر و فتنه‌ساز شده و فكر مي‌كنم ديگر چاره‌اي نداريم جز اينكه اين خانه كه از اموال بيت‌المال است را از دست اين چهار ـ پنج نفر حاضر در آن خارج كنيم؛ خانه‌اي كه وابسته به حزب منحله مشاركت است و سالانه چند صد ميليون تومان از اموال بيت المال پول مي‌گيرد.

مدير مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري تاكيد كرد: ما شاعر دولتي نيستيم، شاعر دولتي آنهايي هستند كه با پول بيت‌المال خانه‌هايشان را عوض كرده‌اند. آنهايي هستند كه با پول مملكت كارهاي ديگري مي‌كنند و ما هم وظيفه داريم در مقابل آنها بايستيم.

كد خبر: 2200223

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۱ - ۰۹:۵۶

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن