تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801491115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگيري چند مظنون حمله به كاركنان شركت ايراني درمنطقه نفت خانه عراق


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: دستگيري چند مظنون حمله به كاركنان شركت ايراني درمنطقه نفت خانه عراق
بغداد / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/9/24

فرمانده نيروي زميني ارتش عراق از دستگيري چند مظنون به دست داشتن در حمله ترورستي به كاروان مهندسان و كارگران ايراني دراستان ديالي خبر داد و گفت: تحققات براي دستگيري و مجازات عاملان اين حمله ادامه دارد.
ژنرال علي قيدان درگفتگوي اختصاصي با خبرنگار واحد مركزي خبر در بغداد تاكيد كرد: نيروهاي عراقي انتقام خون شهداي عزيزحمله روزجمعه را از تروريستها خواهند گرفت.
وي كه به همراه حسن دانايي فر سفير كشورمان در عراق و شماري از فرماندهان ارتش عراق براي بررسي جزئيات اين حمله تروريستي به محل حادثه آمده بود گفت: تروريستها تلاش دارند مانع از اجراي پروژه مهم و جهادي انتقال گاز ايران به عراق شوند . پروژه اي كه به نفع ملت و كشور عراق است.
وي افزود: تروريستها مطمئن باشند كه با اينگونه جنايتها نمي توانند در مسير دوستي و توسعه روابط دوملت برادر و همسايه عراق و ايران خللي وارد كنند.
پنج خودروي حامل كاركنان شركت ايراني طرح انتقال گاز ايران به عراق عصر روزجمعه پس از كار روزانه هنگام بازگشت به مقراقامت شان در منطقه نفت خانه درحدود 170 كيلومتري شمال شرق بغداد هدف تروريستها قرارگرفتند كه پانزده ايراني و دوعراقي شهيد و چهار ايراني ديگ مجروح شدند. پيكر شهدا به بيمارستان مقداديه و مجروحان براي مداوا به يك مركز درماني در كلا از شهرهاي استان ديالي منتقل شده است.
فرمانده نيروي زميني عراق به وجود مشكل و كوتاهي نيروهاي عراقي در حفظ امنيت منطقه اعتراف كرد و گفت: دراين ارتباط رسيدگي و با كساني كه درانجام وظايف شان كوتاهي كرده اند برخورد خواهد شد.
وي از طراحي مكانيزم جديد حفاظتي براي تامين امنيت كاركنان اين پروژه در منطقه خبر داد و گفت: تحقق اين مهم بعهده ارتش عراق گذاشته خواهد شد و پليس نفت تنها مسئول حفاظت ازخطوط انتقال گازخواهد بود.
سفيركشورمان درعراق هم با اشاره به هماهنگي هاي انجام شده با نخست وزير و سرپرستان وزارتخانه هاي دفاع و كشور عراق درخصوص پيگيري اين حمله تروريستي گفت: آقاي نوري المالكي دستور داده است براي شناسايي علل و خاطيان احتمالي اين حمله كميته تحقيق تشكيل شود.
حسن دانايي فر گفت: مقام هاي عالي كشورمان نيز به صورت مداوم اين حادثه را پيگيري كردند .
وي كارمهندسان و كارگران ايراني درپروژه انتقال گاز از نفت شهر به بغداد را يك نهضت خدمت رساني به عراقي ها توصيف وابراز اميدواري كرد پيگيري و برخورد
با مسببان اين حادثه به نحوي باشد كه ديگر شاهد تكرار چنين حوادثي در آينده نباشيم.
وي همچنين تدابير ويژه امنيتي براي حفاظت از كاركنان اين پروژه را خواستارشد وگفت ناامني هايي كه درماههاي گذشته رخ داد وخط لوله، تجهيزات و وسايل فني، پليس و نگهبانان اين پروژه هدف قرا گرفت هشدار دهنده بود.
تصويردارد.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن