تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803061107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچي در برنامه شب آفتابيبه آمريكايي‌ها بدبين هستيم/ واشنگتن حق ندارد مشكلات خود را به هزينه ما حل كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عراقچي در برنامه شب آفتابيبه آمريكايي‌ها بدبين هستيم/ واشنگتن حق ندارد مشكلات خود را به هزينه ما حل كند
عضو ارشد تيم مذاكره كننده هسته‌اي كشورمان با بيان اينكه به آمريكايي‌ها بدبين هستيم، تصريح كرد:‌ آمريكا حق ندارد مشكلات خود را به هزينه ما و يا به هزينه به خطر انداختن توافق ژنو حل كند.


به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، سيدعباس عراقچي معاون امور حقوقي و بين‌المللي وزارت خارجه و عضو ارشد تيم مذاكره كننده هسته‌اي كشورمان شنبه شب در برنامه شب آفتابي شبكه 5 سيما ضمن تشريح توافقنامه ژنو به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

وي در پاسخ به سؤالي درباره عصبانيت ظريف در مذاكرات ژنو 2 و اينكه آيا اين راهبرد سياسي بود و وزير خارجه از كوره در رفت،؟ عنوان كرد: ايشان از كوره در نرفت، اين يك راهبرد بود و ما بايد آن شب اين برخورد را مي‌كرديم و در مورد زياده‌خواهي‌هاي آنها كه مي‌خواستند از توافق حاصل شده امتيازات بيشتري بگيرند،‌ ايستادگي كنيم و مجبور بوديم در مقابل آنها محكم بايستيم و اين برخورد تند را بكنيم.

عراقچي اضافه كرد: در برخي مذاكرات لازم مي‌شد ايشان تند شود و من سعي مي‌كردم مسير را برگردانم و تقسيم نقش به خوبي صورت مي‌گرفت و برخي جاها لازم بود من محكم صحبت كنم.

معاون وزير خارجه در خصوص اظهاراتي كه ظريف در آن زمان بيان كرد نيز ‌گفت: اين عبارات محرمانه نيست، ولي طرح آن به دور از صداقت مذاكرات است و زماني كه برخوردهاي ريز در مذاكرات را اصلاح كنيم طرف مقابل ممكن است در آينده مواضعش عوض شود. هنوز مذاكرات تمام نشده و مذاكرات اصلي هنوز در راه است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه عده‌اي معتقدند اظهارات تند ظريف از اظهارات ملايم آن در تهران ملايم‌تر است، عنوان كرد: ‌اصلا اين گونه نيست. آقاي ظريف برخلاف قيافه خنداني كه دارد در مذاكرات خيلي تند و صريح مواضع اتخاذ مي‌كند و به موقع و به جا عصباني هم مي‌شود. ظاهر خندان زماني است كه در مقابل دوربين‌ها قرار مي‌گيريم و پس از آنكه دوربين‌ها خارج مي‌شوند صورت‌ها تغيير مي‌كند و صحبت‌ها عوض مي‌شود.

عراقچي درباره اينكه گفته مي‌شود ظريف در مذاكرات ژنو 2 سر جان كري داده زده نيز ‌گفت:‌اين خبر تقريبا درست است. در نشست ژنو 2 به توافق خيلي نزديك بوديم ولي به خاطر رفتار يكي از اعضاي 1+5 توافقات حاصل نشد و در جلسه‌اي كه تا 12 شب به طول انجاميد و وزراي خارجه 6 كشور نيز بودند، جلسه پرتنشي بود و آقاي ظريف صريح و تند صحبت كرد و روي صحبت ايشان با همه اعضاي نشست بود، ولي مخاطب اصلي وزير خارجه آمريكا بود.

معاون وزير خارجه اضافه كرد: فكر نمي‌كنم صحبت‌ها و تعابيري كه آقاي ظريف به كار برد، هيچ كسي در تاريخ آمريكا اينقدر محكم و قوي چنين تعابيري را در مورد وزير خارجه آمريكا آن هم در جمع به كار برده باشد.

عراقچي در خصوص واكنش كري به اين اظهارات عنوان كرد: ‌ايشان خيلي خودش را نگه داشت زيرا تقصير به نتيجه نرسيدن مذاكرات بر عهده آن طرف بود و خودشان مي‌دانستند. آقاي كري در پاسخ يكي دو جمله محترمانه به كار برد.

عضو تيم مذاكره كننده هسته‌اي در خصوص اظهارات وزير خارجه آمريكا كه گفته تناقض در رفتار آمريكا را جبران مي‌كند، اظهار داشت: آمريكايي‌ها با موقعيت سختي مقابل كنگره، دوستان در منطقه و رژيم صهيونيستي مواجهند و به خاطر توافق ژنو مورد اعتراض زيادي قرار گرفتند و كنگره به دنبال وضع تحريم‌هاي جديد است تا جايي كه اوباما مجبور شد تهديد كند كه لايحه جديد را وتو مي‌كند.

وي در خصوص اظهارات اوباما كه گفته همه گزينه‌ها روي ميز قرار دارد، خاطرنشان كرد: ما بايد درك كنيم كه در آمريكا با يك واحد يكپارچه مواجه نيستيم و اوباما براي پايبندي به تعهدات ژنو هم در مقابل دوستان در منطقه و هم مقابل كنگره كار سختي دارد و مجبور است براي راضي‌ كردن آنها تعابيري به كار برد كه اين تعابير مورد پسند ما نيست.

عراقچي اضافه كرد:من به صراحت و علني اعلام كردم آمريكا حق ندارد مشكلات خود را به هزينه ما و يا به هزينه به خطر انداختن توافق ژنو حل كند.

وي با اشاره به عباراتي كه شرمن، كري و اوباما به كار بردند، گفت:‌اين اظهارات ظاهرا به خاطر توجيه كنگره يا كاهش تنش در كنگره و ممانعت از تحريم‌ها و راضي كردن دوستان آمريكا در رژيم صهيونيستي و برخي جاهاي ديگر در منطقه است كه تعابير خوبي نيست و در عمل توافق و مذاكره را به خطر انداخته است.

معاون وزير خارجه در اين خصوص به قطع مذاكرات كارشناسي در وين و بازگشت تيم مذاكره كننده ايراني به كشور اشاره كرد و در پاسخ به اين سؤال كه آيا بازگشت اين تيم تصميم شما بوده؟ گفت: اين تصميم را تيم مذاكره كننده اتخاذ و آقاي ظريف تصميم نهايي را گرفت كه اين مذاكرات متوقف شود و تيم مذاكره كننده به كشور بازگردد.

وي بعيدي‌نژاد رئيس هيئت مذاكره كننده ايراني در مذاكرات كارشناسي با 1+5 را مذاكره كننده متبحر در بحث خلع سلاح برشمرد كه در مذاكرات خلع سلاح و نيويورك شركت داشته است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه پالس مثبت و منفي از آمريكا كداميك جدي و كداميك تاكتيكي است؟ گفت:‌ما همه را به صورت كامل رصد و ارزيابي مي‌كنيم؛ اما در داخل كشور هر دو مورد با هم منعكس نمي‌شود و معمولا قسمت‌هاي منفي برجسته‌تر منعكس مي‌شود.

عراقچي اضافه كرد: اينكه اوباما در مقابل كنگره تهديد به وتو كرده امري نادر در سياست داخلي اين كشور است، اوباما و دولتش تلاش مي‌كنند جلوي تحريم‌هاي بيشتر كنگره را بگيرند و از طرف ديگر به اين بهانه در مذاكرات زياده خواهي‌هايي را عنوان مي‌كنند. از جمله در فهرست قرار دادن شركت‌هاي جديد در تحريم‌ها كه ما هر دوي اين موارد را ارزيابي مي‌كنيم و با هم مي‌بينيم.

وي تصريح كرد: ما كاملا به آمريكايي‌ها بدبين هستيم.

عضو ارشد تيم مذاكره كننده ايراني در پاسخ به اين پرسش كه آيا واقعا به آمريكايي‌ها بدبين هستيد حتي بيشتر از فرانسوي‌ها و انگليسي‌ها؟ اظهار داشت:‌ ما قطعا به آمريكايي‌ها بدبين هستيم، همه آنها در يك كمپ قرار دارند و ما همه آنها را در يك كمپ و جبهه مقابل خود مي‌بينيم و به هيچ كدام اعتماد و خوشبيني نداريم و با بدبيني وارد مذاكرات شديم.

معاون وزير خارجه اضافه كرد: يك مذاكره جدي و پيچيده به اين شكل به خاطر بدبيني‌هاي موجود در مذاكرات است و عدم اعتماد باعث مي‌شود مذاكرات سخت و پيچيده شود.

عراقچي در پاسخ به پرسشي درباره حق غني سازي، عنوان كرد: ما نيازهاي زيادي به غني سازي داريم و در مذاكرات اين نيازها را تعريف كرديم.

به روز رساني ...

انتهاي پيام/

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن