تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804281893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از خواستگاري تا عروسي چند؟


واضح آرشیو وب فارسی:الف: از خواستگاري تا عروسي چند؟
دختران و پسران با گذراندن سنين كودكي و با رسيدن به بلوغ فكري، جسمي و مالي تصميم به ازدواج مي‌گيرند. ازدواج كه يكي از مهمترين و تاثيرگذارترين مراحل زندگي فرد به حساب مي‌آيد، براي خانواده و جوانان هزينه‌هايي در بر دارد.

به گزارش ابتكار، در نگاه اول براي جوانان كه در شرف ازدواج هستند، ازدواج و شروع زندگي مشترك آن چنان هزينه‌اي ندارد اما با گذشت زمان و دست به كار شدن براي تدارك مراسم عروسي و آغاز زندگي مشترك تفاوت ميزان هزينه پرداختي و هزينه پيش بيني شده خودنمايي مي‌كند.

هزينه‌هاي ازدواج براي پسران به جز خريد گل و شيريني مراسم خواستگاري از آنجا شروع مي‌شود كه مراسم بله برون برپا خواهد شد كه در اين مراسم بايد داماد و خانواده داماد هزينه‌هاي آن را متقبل شوند، منظور از نام بردن خانواده داماد به اين دليل است كه بين هزينه‌هاي اكثر جوانان با درآمد آن‌ها تناسب وجود ندارد و خانواده‌ها در اين زمان به كمك داماد و عروس مي‌آيند.

هزينه‌هاي مراسم بله برون به طور ميانگين كه از حلقه نشان به قيمت ۵۰۰ هزار تومان، پارچه به قيمت صد هزار تومان، چادر به قيمت ۶۰ هزار تومان، گل و كيك مراسم به قيمت ۱۵۰ هزار تومان تشكيل شده است در مجموع ۸۱۰ هزار تومان براي تازه داماد تمام مي‌شود.

در مرحله بعد نوبت به مراسم عقدكنان مي‌رسد كه براي برپايي عقدكنان نياز به پيش نيازهايي مانند خريد عقد (خريد عروسي) دارد.

خريد عروسي به طور ميانگين يك ميليون تومان هزينه در بردارد كه از هزينه‌هاي خريد عروسي مي‌توان به لوازم آرايشي، كيف و كفش عروس و چادر اشاره كرد.

در كنار خريد عروسي مي‌توان به خريد آيينه و شمعدان از قيمت ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار توماني و لباس عروسي يك ميليون و ۲۰۰ هزار توماني اشاره كرد كه آيينه و شمعدان نقره در بين جوانان و”پز قيمت" بالاي لباس عروس بسيار مد شده است.

براي مراسم عقدكنان آقاي داماد به طور ميانگين براي ۲۰۰ نفر بايد ۵۰۰ هزار تومان هزينه ميوه و شيريني، يك ميليون تومان آرايشگاه، صد هزار تومان گل دست، ۶۰۰ هزار تومان ماشين و گل ماشين، ۱۵۰ هزار تومان هزينه عاقد، سه ميليون تومان فيلمبرداري و عكاسي، پنج ميليون تومان سرويس طلا و ۵۰۰ هزار تومان اتاق عقد هزينه كند.در اين ميان نبايد از جزء اصلي مراسم عقد كه حلقه ازدواج است چشم پوشي كرد كه براي اين مورد بايد به طور ميانگين ۸۰۰ هزار تومان هزينه بپردازد.

داماد نياز دارد قبل از برگزاري مراسم عروسي محل زندگي آينده خود را مشخص كند كه اگر خانه اجاره و رهن باشد به طور ميانگين مبلغ ۲۰ميليون تومان براي رهن بايد كنار بگذارد.در بحث آماده سازي منزل خرج‌هاي متفرقه وجود دارد كه از آن‌ها گذر مي‌شود اما از لوستر و تلويزيون براي خانه تازه عروس نمي‌توان چشم پوشي كرد كه اين دو كالا در حدود ۳ ميليون تومان هزينه در بر دارد.

براي برگزاري مراسم عروسي براي ۲۰۰ نفر در شرايط فعلي به طور ميانگين همراه با ميوه و شيريني هشت ميليون تومان هزينه لازم است كه در كنار آن ماشين عروس و گل ماشين ۷۵۰ هزار تومان، آرايشگاه عروس و داماد يك ميليون و ۵۰۰ هزا رتومان و فيلمبردار و عكاس ۴ ميليون تومان هزينه در بردارد.

حال مهمانان منتظر هستند تا به مجلس دعوت شوند هزينه دعوت مهمانان(كارت عروسي) براي عروس و داماد با حساب ۲۰۰ نفر به طور ميانگين ۱۲۰ هزار تومان مي‌شود.در روز بعد از عروسي نيز مراسم پاتختي برگزار مي‌شود كه اين مراسم به طور ميانگين ۵۰۰ هزار تومان هزينه در بردارد و از سويي ديگر با نزديكي به شب يلدا تازه داماد بايد در شرف تدارك مراسم شب يلدا براي همسر خود باشد كه آن نيز ۵۰۰ هزار تومان هزينه خواهد داشت.با اين تفاسير ازدواج براي يك داماد بدون هزينه رهن خانه ۳۳ ميليون تومان هزينه در بردارد.

با بررسي آمار و ارقام هزينه برگزاري عروسي و تشكيل زندگي و درآمد يك جوان ۲۰ و چند ساله به اين نتيجه خواهيم رسيد هزينه‌هاي ازدواج بيش از درآمد يك فرد است.در اين رابطه فردي ۳۲ ساله به ايسنا گفت:‌در سال ۸۵، هشت ميليون تومان هزينه ازداوج آن شده است.

او ادامه داد: در آن زمان نيز هشت ميليون تومان مبلغ زيادي بود اما تقريبا با ميزان درآمد در آن زمان متناسب بود.همچنين جوان ۲۳ ساله اي به ايسنا گفت: دو ماه گذشته مراسم عروسي خود را برپا كرده‌ام كه در حدود ۴۰ ميليون تومان هزينه شده است و با توجه به شرايط كسب و كار و درآمد حجم اعظم هزينه‌هاي ايجاد شده را پدرم تقبل كرده است.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن