تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802981374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجليل سينماگران از رئيس سازمان سينمايي؛ عبور ايوبي از ميدان مين


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: تجليل سينماگران از رئيس سازمان سينمايي؛ عبور ايوبي از ميدان مين
مراسم رونمايي از كتاب 1970روز در شماره شش ژان بارت نوشته حجت الله ايوبي در حالي پنج شنبه در نشر ثالث برگزار شد كه بيشتر سخنرانان بر اهميت مسئوليت رايزنان فرهنگي تاكيد داشتند.
به گزارش ايلنا‏ حجت الله ايوبي(رئيس سازمان سينمايي) در مراسم رونمايي كتاب 1970روز در شماره شش ژان بارت كه شب پنج شنبه در نشر ثالث برگزار شد، با اشاره به حضور خود در فرانسه به عنوان رايزن فرهنگي گفت: زماني كه به عنوان رايزن فرهنگي ايران در پاريس خدمت مي‌كردم به اين نتيجه رسيدم كه فرهنگ و هنر و ادب ايراني جايگاه ويژه‌اي در فرانسه پيدا كرده است و اين سحر من نيست، بلكه جادوي حافظ و مولانا و ادب ايراني است كه باعث شده، تمدن فارسي در پايتخت فرهنگي جهان جايگاه شايسته‌اي داشته باشد.وي ادامه داد: حدود دو ماه در برابر نشر ثالث مقاومت كردم اما با اصرار آقاي محمدعلي جعفريه، مديرمسئول نشر ثالث، بالاخره قبول كردم براي اين كتاب مراسم رونمايي بگذاريم. ضمن اينكه در لابلاي سطور اين كتاب چيزهايي وجود دارد كه نمي‌توانستم آن‌ها را بنويسم.رضا ميركريمي نيز گفت: مدتي براي اكران فيلم «كودك و سرباز» در پاريس به سر مي‌بردم و‌‌ همان وقت بود كه از رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي با من تماس گرفتند. وقتي پيش آقاي ايوبي رفتم، ايشان از من پرسيد در اين بازه زماني كه به فرانسه آمده‌ام چه كارهايي مي‌توانيم با هم انجام دهيم و دو ساعت بعد فكسي دريافت كردم كه برنامه مدوني براي سفر من ريخته شده بود. بدون شك اين پربار‌ترين سفر كاري من بود.
ميركريمي ادامه داد: در اين اثر، هر چند جمله كه مي‌خوانيم يك بار نام ايران به چشم مي‌خورد و اين موضوع نشان دهنده عرق ملي و مسئوليت و تعهد نويسنده نسبت به موطنش است. خوشحالم كه چنين شخصيتي با عبور از ميدان ميني كه معاونان سينمايي سابق ساخته است امروز فعاليت مي‌كند
وي ادامه داد: ايوبي محصول يك مكتب فرهنگي است. مكتبي كه اسلام اعتدالي، عقلاني و اخلاقي را ترويج كرد. آشتي دادن ديانت و دنياي جديد و ايجاد پل ارتباط ميان سياست و فرهنگ و مفاهيم ديني، عملكرد ايوبي بود كه بسياري از رايزنان فرهنگي ما اين عملكرد را نداشتند
وي ادامه داد: 15 سال است كه بحث ديپلماسي عمومي در ايران ناديده گرفته شده است و حالا كمي به آن توجه مي‌شود. البته تا رسيدن به بلوغ در اين حوزه راه درازي داريم و بايد اين را هم بگويم كه رايزنان فرهنگي، نقش مهمتري از سفيران در معرفي فرهنگ يك كشور به دنيا دارند. ما در فرانسه موقعيت‌هاي فرهنگي خوبي داشتيم كه با سهل‌انگاري رايزنان ديگر از دست رفت و متاسفانه ساختمان رايزني فرهنگي ايران در پاريس به يك مخروبه تبديل شد. اين كتاب بيانگر عملكرد بهترين رايزني فرهنگي ايران در فرانسه از لحاظ تنوع كاري است و مي‌تواند الگوي سينماگران باشد.
رخشان بني‌اعتماد نيز گفت: متاسفانه پيش از آشنايي با ايوبي، تصوير مثبتي از رايزنان فرهنگي در ذهنم نداشتم، چرا كه اكثر رايزنان فرهنگي‌شناختي از حوزه فعاليتشان نداشتند و فقط مانند يك بازرس فعاليت‌هاي فرهنگي را زير نظر مي‌گرفتند و ما بايد پاسخ‌گوي نگاه عيب‌جوي آن‌ها مي‌شديم! و هميشه سئوالات ابتدايي از ما مي‌پرسيدند كه آشنا نبودنشان با مقوله فرهنگ را اثبات مي‌كرد.
وي افزود: وقتي از سوي ايوبي به سفارت ايران دعوت شدم، ابتدا ترديد داشتم اما با حضورم در سفارت افرادي را ديدم كه باور نمي‌كردم چنين شخصيت‌هايي به عنوان مه‌مان رايزن فرهنگي در سفارت ايران حاضر باشند. من براي اولين بار در آن ضيافت به عنوان يك فيلمساز ايراني قد كشيدم و به خودم افتخار كردم.
بني‌اعتماد درباره محتواي كتاب توضيح داد: گزارش‌نويسي در دنياي امروز اهميت زيادي دارد اما متاسفانه هنوز اين مقوله در كشور ما جا نيفتاده است. خوشبختانه ايوبي شهامت انتشار يادداشت‌هايش را داشت و اين كتاب به نظر من اثر جريان‌سازي است و ايوبي آن‌را زماني نوشت كه بسياري از مديران دولتي به بازگرداندن بودجه به خزانه دولت افتخار مي‌كنند، در حالي كه اين به معناي كم‌كاري و بي‌برنامگي يك مدير تلقي مي‌شود.
يونس شكرخواه نيز گفت: پيش از آشنايي با ايوبي، تصوير مثبتي از رايزنان فرهنگي در ذهنم نداشتم، چرا كه اكثر رايزنان فرهنگي‌شناختي از حوزه فعاليتشان نداشتند و فقط مانند يك بازرس فعاليت‌هاي ما را زير نظر مي‌گرفتند و ما بايد پاسخ‌گوي نگاه عيب‌جوي آن‌ها مي‌شديم! و هميشه سوالات ابتدايي از ما مي‌پرسيدند كه آشنا نبودنشان با مقوله فرهنگ را اثبات مي‌كرد
وي ادامه داد: در نگاه اول با اثر روان و خوش‌ساختي روبروايم و اين نثر مديون سابقه ژورناليستي ايوبي است. 1970 روز در شماره شش ژان بارت مانند يك فيلم كه همه فلش‌بك‌ها و فلش‌فوروارد‌هايش در جاي درستشان به كار رفته‌اند، خلق شده است.
وي افزود: ضمن اينكه معلوم نيست چطور در كشوري كه پايتخت فرهنگي اروپا به شمار مي‌آيد، فرهنگ ايراني خريدار دارد. در صفحه 27 به اتفاقات تاريخي گريزي زده شده و ماجراي حضور ميرزا صالح در پاريس و حمايت عباس‌ميرزا وليعهد فتحعلي شاه قاجار از وي براي خريد دستگاه‌هاي چاپ، تبيين شده است. در ادامه هم از سه دهه مهاجرت روشنفكران به اروپا، صحبت به ميان آمده است.شكرخواه با بيان اينكه، كتاب ايوبي متكي به افراد و پر از اسم است، ادامه داد: هيچ چيزي جز در سايه ارتباط با ديگران به دست نمي‌آيد و ايوبي هم كوشيده اين اصل را به خوبي رعايت كند. خوشبختانه در اين كتاب، سكانس به سكانس با افراد مجموعه آشنا مي‌شويم. متاسفانه هنوز ارتباط فرهنگي در ايران معناي خود را پيدا نكرده است و حضور ما هم در اينجا براي ارتباط شخصيمان با ايوبي است نه ارتباط فرهنگي!
حسام‌الدين آشنا(مشاور رئيس‌جمهوري در امور فرهنگي) با بيان اينكه نگارش اين كتاب به تمجيد نياز دارد، اضافه كرد: اين كتاب بر سه جنبه رايزنانه، سياستمدارانه و روشنفكرانه مبتني است. بهترين تعريف يك رايزن فرهنگي، معرفي وي به عنوان يك رابط بين فرهنگ‌هاست كه با تعاريف ديگر كمي متفاوت است.
عضو هيات علمي دانشگاه امام صادق (ع) افزود: يك رايزن فرهنگي بايد از فرهنگ مبدا و فرهنگ مقصد شناخت كافي داشته باشد. اگر كسي با نفرت از فرهنگ مقصد وظيفه رايزني را برعهده بگيرد، به هيچ وجه موفق نمي‌شود و نمي‌تواند پيوند زننده دو فرهنگ لقب بگيرد.
وي با اشاره به سابقه حضور ايوبي در دانشگاه امام صادق (ع) اضافه كرد: او فارغ التحصيل دانشگاه اما صادق (ع) و رئيس دانشكده علوم سياسي‌‌ همان دانشگاه است و محصول يك مكتب فرهنگي است. مكتبي كه اسلام اعتدالي، عقلاني و اخلاقي را ترويج كرد. آشتي دادن ديانت و دنياي جديد و ايجاد پل ارتباط ميان سياسيت و فرهنگ و مفاهيم ديني، عملكرد ايوبي بود كه بسياري
معاون امور هنري وزارت ارشاد درباره انتشار كتاب خودش هم بيان كرد: اگر من روزي بخواهم 14 سال مسئوليتم در دفتر امور موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را بنويسم، شك نكنيد كتاب من پرفروش‌ترين كتاب سال خواهد شد اما هنوز وقتي براي اين كار پيدا نكرده‌ام. نوشتن كنار ديگر مشغله‌ها از ويژگي‌هاي خوب ايوبي است كه علاوه بر خوش سخن بودن، خوش قلم هم هست.

ارسال نظر

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن