تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819367763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس جمهور در چهاردهمين همايش تجليل از پژوهشگران/2/ پژوهش نيازمند بردباري جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس جمهور در چهاردهمين همايش تجليل از پژوهشگران/2/ پژوهش نيازمند بردباري جامعه است
خلاقيت تنها در سايه آزادي امكان‌پذير خواهد شد و بايد در سايه بردباري و تساهل زمينه را براي شكوفايي انديشمندان و پژوهشگران آماده كنيم. رئيس جمهور در چهاردهمين همايش تجليل از پژوهشگران/2/ پژوهش نيازمند بردباري جامعه است


رئيس‌جمهور نتيجه پژوهش را نيازمند بردباري جامعه دانست و گفت: ممكن است پژوهشگري به نتيجه‌اي برسد كه خوشايند اين و آن نباشد، اما اگر در مسير تحليل به يافته‌اي رسيد آن يافته محصول پژوهش بوده و چون پژوهش مقدس است محصول آن نيز بايد مورد احترام باشد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حسن روحاني در چهاردهمين همايش تجليل از پژوهشگران كشور با اشاره به جايگاه پژوهش گفت: مقصد عالي پژوهش پاسخگويي به مطالبات به حق مردم است نه يك حزب و گروه خاص.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه از اينكه در گوشه‌اي ببينم كه برخي از تحقيقات براي يك گروه خاص انجام مي‌شود، خوشحال نمي‌شوم، اظهار داشت: پژوهش اساس دانش است و توسعه نيز در سايه پژوهش انجام مي‌شود. البته پژوهش نيز در سايه دانش امكان‌پذير خواهد شد و بنابراين پژوهش هم علت و هم معلول است. پژوهش مي‌تواند علم را شكوفا كند و هم مي‌تواند به توسعه علم و حتي آموزش بينجامد.
وي با اشاره به لزوم ايجاد محيط مناسب و مساعد براي پژوهش تصريح كرد: آغاز برقراري اين محيط آزادي آكادميك بوده و سعه صدر مهم‌ترين اصل چنين فضايي است.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه نمي‌توان به پژوهش متقن دست يافت مگر آنكه پژوهشگر خلاق داشته باشيم، خاطرنشان كرد: خلاقيت تنها در سايه آزادي امكان‌پذير خواهد شد و بايد در سايه بردباري و تساهل زمينه را براي شكوفايي انديشمندان و پژوهشگران آماده كنيم.
رئيس‌جمهور نتيجه پژوهش را نيازمند بردباري جامعه دانست و ادامه داد: ممكن است پژوهشگري به نتيجه‌اي برسد كه خوشايند اين و آن نباشد، اما اگر در مسير تحليل به يافته‌اي رسيد آن يافته محصول پژوهش بوده و چون پژوهش مقدس است محصول آن نيز بايد مورد احترام باشد.
روحاني در ادامه افزود: البته اين به معناي آن نيست كه پژوهشگر هرچه به دست آورد وحي منزل است، بلكه امكان دارد در ساليان بعد و در پژوهشي ديگر به نتيجه‌اي مطلوب برسيم.
وي ايجاد محيطي امن، مساعد و آزاد براي پژوهشگران را زمينه پيشرفت كشور دانست و اظهار داشت: اينكه ايران توانست به قله‌هاي پيشرفت دست يابد اين بود كه از انديشه ديگران استفاده كرد، ولي به ترجمه اكتفا نكرده و پس از چند قرن كتاب ايرانيان مورد استفاده ديگران قرار گرفت.
رئيس دولت يازدهم با بيان اينكه افتخار ما اين است كه در كنار دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها نيز برپا باشند، اظهار داشت: افتخار اين است كه‌‌‌‌ همان قدر كه به دروس و واحدهاي درسي اهميت مي‌دهيم به رساله‌ها نيز توجه كنيم و رساله‌هاي كار‌شناسي ارشد و دكترا بايد جايگاه خود را پيدا كنند و آنچه براي تشويق دانشجويان لازم است انجام شود.
رئيس‌جمهور افزود: در بحث پژوهش ‌‌‌‌نهايت مقصد ما چاپ كتاب نيست بلكه پژوهش بايد به بهبود كيفيت علم بينجامد.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن