تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803066402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزيرعلوم: با كساني كه بخواهند فضاي دانشگاه‌ها را برهم بزنند، برخورد خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: وزيرعلوم: با كساني كه بخواهند فضاي دانشگاه‌ها را برهم بزنند، برخورد خواهد شد


وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: با هر فرد و گروهي كه بخواهد در دانشگاه‌ها مسير اختلاف و برهم زدن آرامش را پي بگيرد، حتماً با آنان برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما فرجي‌دانا ديروز در نشست مسئولان دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي سراسر كشور و دبيران هم‌انديشي استادان و نخبگان دانشگاه‌هاي كشور در ابتدا با طرح اين پرسش كه چرا در خارج از كشور دينداري راحت‌تر از داخل است، گفت: من در دوره دانشجويي و سال گذشته كه به مدت يكسال براي فرصت مطالعاتي در كانادا بودم، در آنجا افراد براي تظاهر دينداري نمي‌كنند، بلكه در برخي جاها بايد هزينه هم پرداخت كنند به همين دليل آن‌ها با اعتقاد قلبي مراسم مذهبي را انجام مي‌دهند و كسي هم تظاهر به دينداري نمي‌كند.

دكتر فرجي‌دانا با طرح اين پرسش كه چرا برخي از فرزندان ما كه در بعد از انقلاب به دنيا آمده‌اند نسبت به مباني ديني سست شده‌اند، گفت: ما بايد ببينيم در طول سي و چند سال بعد از انقلاب براي اقامه دين چه كار انجام داده‌ايم و چگونه شده است كه ما به اينجا رسيده‌ايم. وي افزود: متأسفانه بعضي از تبليغات ما به ضد تبليغ تبديل شده است، بنابراين بايد در خصوص مسائلي كه باعث شده است تا جوانان ما به قله‌هاي رفيع نرسند، آسيب‌شناسي كنيم. فرجي‌دانا ادامه داد: اين بدترين روش است كه ما اعتقاد ديني را از مردم بگيريم و كاري كنيم كه آنان بخواهند نسبت به داشتن رفتارهاي ديني تظاهر كنند، ما بايد اين را بدانيم كه فضاي رياكاري و ظاهرسازي اساس دين را از بين مي‌برد. وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري سپس به پاسخ سؤالات شركت‌كنندگان در اين مراسم پرداخت و در خصوص اعزام هيأت‌هاي نظارتي به دانشگاه‌ها گفت: هدف از اعزام اين هيأت‌ها به دانشگاه‌ها مچ‌گيري نيست. افراد، عضو اين هيأت‌ها جهت‌گيري سياسي ندارند و از افراد علمي و با سابقه‌ مديريتي طولاني انتخاب شده‌اند.

وي با اعلام اين كه هدف اين هيأت تغيير رؤساي دانشگاه‌ها نيست، گفت: در برخي از دانشگاه‌ها نظر اين هيأت‌ها ابقا روسا و رفع مشكلات دانشگاه‌ها و در برخي ديگر تغيير است كه آن هم بيشتر به خاطر پايان مأموريت هشت ساله آن‌ها است. فرجي‌دانا با تأكيد بر اين مطلب كه هركسي كه بخواهد در دانشگاه‌ها مسير اختلاف و برهم زدن آرامش را در پي بگيرد، حتماً با آنان برخورد خواهد شد، افزود: شرايط كشور و دانشگاه‌ها به هيچ وجه وجود التهاب را نمي‌پذيرد و ما هم بايد بيش از هر چيز به ايجاد فضاي آرامش در كشور كمك كنيم بنابراين نبايد به هيچ وجه فضاي اختلافي و تنش در دانشگاه‌ها داشته باشيم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه وزارت علوم چه برخوردي با دانشگاه‌ها و مؤسسات غيرانتفاعي و دانشگاه آزاد دارد، گفت: در سال‌هاي گذشته بر اثر كار غيركارشناسي تعداد دانشجويان پيام نور از 450 هزار نفر به بيش از يك ميليون نفر افزايش يافته كه اين باعث شده است تا دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي و دانشگاه آزاد با ورشكستگي مواجه شوند و ما جلوي افزايش كمي دانشگاه‌ها را خواهيم گرفت. فرجي‌دانا اضافه كرد: دومين اولويت ما ارتقاء كيفيت دانشگاه‌ها است، ما در دانشگاه آزاد يا دانشگاه‌هاي ديگر اگر كيفيت وجود داشته باشد، مجوز خواهيم داد، در عين حال تلاش خواهيم كرد تا آن دانشگاه‌ها را تقويت كنيم. وي با تأكيد بر اين كه حفظ و تقويت كيفيت دانشگاه‌ها يكي از اولويت‌هاي اساسي ما است، افزود: برنامه‌ريزي بايد به شكلي باشد كه دانشگاه‌ها و مؤسسات عالي غير انتفاعي و دانشگاه آزاد به خاطر رشد دانشگاه پيام نور تضعيف نشوند.

وزير علوم در خصوص استقلال دانشگاه‌ها هم گفت: براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي هيأت‌هاي امناء دانشگاه‌ها بايد امور تشكيلاتي، اداري و مالي را در كنترل داشته باشند كه متأسفانه در دوره قبل كم كاري شده بود ما قائل به اين هستيم كه هيأت‌هاي امنا در دانشگاه‌ها بايد صاحب اختيار باشند و براي رسيدن به دانشگاه پاسخگو به غير از اين امكان‌پذير نيست و اين با استقلال دانشگاه‌ها متفاوت است. وي افزود: اگر دانشگاه مصلوب‌الاختيار باشد نمي‌تواند برنامه‌ريزي كند. ما نمي‌توانيم در مركز بنشينيم و در مورد رشته‌ها و حتي محتواي آن تصميم‌گيري كنيم.



شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن