تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803644459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آذر منصوري: فضاي حاكم بر دانشگاه‌ها در حال تغيير است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آذر منصوري: فضاي حاكم بر دانشگاه‌ها در حال تغيير است
يك عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب با اشاره به برگزاري مراسم 16 آذر در دانشگاه‌هاي مختلف در كشور و حضور روحاني به اين مناسبت در دانشگاه شهيد بهشتي، گفت: اولين 16 آذر بعد از استقرار دولت يازدهم با حضور رييس جمهور برگزار شد و در واقع مي‌توان آن را آغاز حركت جديد رو به جلوي جنبش دانشجويي ايران قلمداد كرد.

آذر منصوري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب،افزود: بعد از چندين سال رييس دولت در جمع كثيري از دانشجويان با رويكردي متفاوت و فضايي آزادانه حضور پيدا كرد و از سوي ديگر دانشگاه‌ها و تشكل‌هاي مختلف دانشجويي در سراسر كشور تلاش داشتند كه با حضور چهره‌هاي دانشگاهي و فعالان قبلي جنبش دانشجويي 16 آذري متفاوت براي طرح مطالبات و خواسته‌هايشان برگزار كنند و اين نشان مي‌دهد كه فضاي حاكم بر دانشگاه‌ها در حال تغيير است.

وي با بيان اين‌كه چنين فضايي را مي‌توان به كل كشور تعميم داد، گفت: وجه بارز جنبش دانشجويي بايد عدم وابستگي به دولت‌ها و استقلال آنها باشد و در چنين فضايي است كه حركت‌هاي واقعي جنبش دانشجويي شكل مي‌گيرد.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اين‌كه وقتي كه تشكل‌هاي دانشجويي وابسته به دولت و نهادهاي قدرت باشند، نمي‌توانند مطالبات و نيازهاي دانشجويان را پيگيري كنند، گفت: بخش عمده‌اي از تمركز جنبش دانشجويي بايد بر روي رصد كردن، پيگيري و دقت در مسائل و تحولات كشور باشد.

منصوري با بيان اين‌كه در چنين فضايي جنبش دانشجويي بايد مراقبت كند كه فضا به سمت راديكاليسم و تندروي جهت پيدا نكند، چرا كه چنين فضايي مي‌تواند آسيب جدي براي حركت‌ها و جنبش‌هاي اجتماعي چه در قالب تشكل‌هاي دانشجويي و احزاب و نهادهاي مدني باشد، گفت: در مقطع فعلي با توجه به اتفاق بزرگ 24 خرداد بايستي از فضايي كه وجود دارد به درستي استفاده و از سوي ديگر حفاظت و حراست شود تا حركت‌هاي مدني، اجتماعي و سياسي بتواند شكلي متشكل و سازمان يافته به خود بگيرد و از سوي ديگر نقش آفريني خود را در بزنگاه‌هاي مهم بجاي بگذارند.

وي همچنين به اهميت آگاهي‌رساني به جامعه از سوي احزاب و رسانه‌ها اشاره كرد و گفت: اين آگاهي‌بخشي منجر به پرورش و شكل‌گيري جامعه مسئول و هدفمند و آشنا به حقوق و مسئوليت هاي خواهد شد.

منصوري با بيان اين‌كه در حال حاضر فعالان سياسي بايد از فرصت به وجود آمده استفاده كنند تا در ساختار حقيقي كشور و جامعه تاثيرگذار باشند،اظهاركرد:آنها بايد بتوانند در شكل‌گيري نهادهاي مختلف دموكراتيك در راستاي تقويت وفاق ملي تاثيرگذار باشند و مطالبات مردم را نمايندگي كنند، متاسفانه طي سال‌هاي گذشته ساختاري كه در اين ارتباط وجود داشت آسيب ديده و يا به انزوا رفته و بايد اين ساختار تقويت و بازسازي شود.

اين عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب با اشاره به تحولات مثبتي كه در عرصه وزارت علوم ايجاد شده است، گفت: در حال حاضر بهترين فرصت براي تشكل‌هاي دانشجويي مستقل ايجاد شده كه بتوانند خود را در اين فضا احيا كنند و يا مبادرت به ايجاد ساختارها و مجموعه‌هايي كنند كه جدا از منابع قدرت و دولت است.

وي با بيان اين‌كه در حال حاضر يك ظرفيت قابل توجهي در دانشگاه‌ها براي ايجاد فضاي نقد و تضارب آراء وجود دارد و آن نشريات دانشجويي است،‌ گفت: اين نشريات مي‌توانند به صورت مطلوب مجددا احيا شوند و در اين راستا نقش موثري را ايفا كنند.

منصوري با اشاره به موقعيتي كه براي گفت‌وگو ، نقد و تضارب آرا در دانشگاه‌ها در زمان اصلاحات بود و با بيان اين‌كه بايد از فرصت به وجود آمده در جهت احياي چنين فضايي استفاده كرد ،تصريح كرد: جنبش دانشجويي بايد به نقد و آسيب شناسي عملكرد خود در فضاي سياسي حاكم بپردازد، وجود چنين فضايي در گسترش مشاركت آگاهانه دانشجويان نيز در فضاي دانشگاه تاثيرگذار است گرچه در كنار اين مسائل جنبش دانشجويي بايد دقت كند كه مسئله تضارب وگفت و گوها و نقد به سمت تندروي حركت نكند.

اين عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب همچنين با اشاره به فضاي موجود در دانشگاه‌ها و جامعه و وجود ديدگاه‌هاي مختلف سياسي در كشور،‌ گفت: در راستاي ايجاد فضاي تضارب آراء داشتن سعه صدر و تحمل نظرات مخالف جزو مولفه‌هاي مهم و تاثيرگذار در اين شرايط است.

وي همچنين با تاكيد بر اين‌كه تضارب آراء و ديدگاه‌هاي مختلف بايد در فضاي همدلانه و با توجه به حفظ مصالح و منافع و وفاق ملي باشد، گفت: توجه به مقوله مصالح و منافع كشور در راستاي همگرايي بين دانشجويان و همچنين در كل جامعه بسيار تاثيرگذار است و اين خود مي‌تواند از فضاي تندروي در جامعه كاسته و برتقويت گفت و گو نيز منتهي شود .

انتهاي پيام

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن