تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803892537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست براي تغيير شرايط ضامن انتشار اوراق در بازار سرمايه


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: درخواست براي تغيير شرايط ضامن انتشار اوراق در بازار سرمايه


از ميان 150 كشور در مجمع جهاني اقتصاد در حوزه فضاي كسب و كار رتبه 82 را داريم و به‌لحاظ پيشرفته بودن بازار مالي رتبه 130 را داريم؛ اين آمار پيامي است براي كل تصميم‌گيران كشور كه در اين باره نهادهاي سرمايه‌گذاري را تقويت كنيم.

محسن فاضليان مديرعامل تأمين سرمايه اميد در نخستين همايش بانكداري سرمايه‌گذاري و صنعت اوراق بهادار با اشاره به اينكه بودجه كشور، فرصت‌هاي تأمين مالي بسياري وجود دارد، اظهار كرد: فقط در 10 شركت تأمين سرمايه برتر دنيا تا پايان سال 2012 حدود 4000 ميليارد دلار تأمين مالي صورت گرفته كه حاشيه سود آنها با توجه به ميزان تأمين مالي آنها، رقم قابل توجهي نيست.مدير عامل تأمين سرمايه اميد با بيان اينكه سطح بلوغ فضاي كسب و كار در كشورهاي در حال توسعه و كشورهاي توسعه يافته يكسان نيست، گفت: در ايران به لحاظ تأمين مالي به يك نوع عقب‌ماندگي دچار شده‌ايم.فاضليان تصريح كرد: هم‌اكنون در سطح بين‌المللي طبق آخرين آمارها تا پايان سال 2012 معادل 700 مورد به ارزش 140 ميليارد دلار صكوك منتشر شده كه سهم ايران نسبت به اين عدد بسيار ناچيز است در حالي كه بيشترين حجم صكوك متعلق به كشور مالزي است و 60 درصد را از آن خود كرده است.وي عامل بسيار مهم در حوزه تأمين مالي را عدم ثبات در سياست‌هاي اقتصادي دولت دانست و تصريح كرد: تغيير نرخ‌ها كه به صورت دستوري از سوي دولت انجام مي‌شود، بسيار در حوزه‌هاي اقتصادي اثرگذار است.فاضليان با تأكيد بر اينكه كل توان نقدينگي بانك‌ها و مؤسسات مالي اعتباري هم‌اكنون 550 ميليارد تومان است، گفت: طبق آخرين آمارها از ميزان سپرده و تسهيلات، بانك‌ها در سقف وام‌دهي خود قرار دارند؛ حدود 85 درصد تأمين مالي مربوط به بازار پول است و 10درصد آن به بازار سرمايه اختصاص دارد.

بهروز زارع مديرعامل شركت تأمين سرمايه سپهرهم در اين همايش گفت: قابليت تبديل شدن اوراق مشاركت به سهام در شرايط اقتصاد تورمي ايران، مزيت است.

وي بر نياز اقتصاد ايران به ابزارهاي نوين مالي و لزوم حركت بازار سرمايه ايران به سمت بهره‌گيري از اين ابزارتأكيد و اظهار كرد: اوراق مشاركت ابزاري است كه شايد امروز در اقتصاد ايران همچون گذشته مورد استقبال واقع نشود و دليل آن هم سود نامناسب اين اوارق در مقابل ساير روش‌هاي سرمايه‌گذاري است.

وي افزود: با توجه به ظرفيت رو به اتمام ابزاري با عنوان اوارق مشاركت، بازار سرمايه ايران نيازمند معرفي اوراقي جديد است تا هم مزيت‌هاي اوارق بهاداري چون اوراق مشاركت را حفظ كند و هم با ارائه روشي جديد سودي بيشتر را عايد سرمايه‌گذاران كند. ارائه طرح اوراق مشاركت قابل تبديل به سهم و كسب مجوز آن از سوي سازمان بورس معيد اين نياز بازار سرمايه است.

مدير عامل تأمين سرمايه سپهر ضمن بيان اينكه با توجه به حساسيت‌هاي بازار مالي ايران از طرح ايده تا اجرا، در بازار سرمايه ايران زمان زيادي سپري مي‌شود، گفت: شركت‌هاي تامين سرمايه با توجه به گستردگي حوزه كاري مي‌توانند خدمات متنوعي را به مشتريان خود ارائه دهند؛ اما به نتيجه رسيدن هر يك از ايده‌ها و پروژه‌ها با توجه به وابستگي زياد عملكرد تامين سرمايه‌ها به شرايط اقتصادي كشور، در روزگار ما به كندي و به سختي پيش مي‌رود.

زارع اوراق مشاركت قابل تبديل به سهم را اينطور معرفي كرد: مطابق آيين‌نامه اجرايي اوراق مشاركت در ايران، اوراق مشاركت قابل تبديل به سهام اوراقي است كه توسط شركت‌هاي سهامي عامي منتشر و در سررسيد نهايي يا زمان تحقق افزايش سرمايه به سهام شركت‌هاي موضوع طرح اوراق مشاركت، تبديل مي‌شود.

مديرعامل تأمين سرمايه سپهراوراق مشاركت قابل تبديل به سهام را مربوط به اصلاحيه سال 1347 قانون تجارت دانست و گفت: اوراق مشاركت قابل تبديل به سهام كه با عنوان اوراق دورگه هم شناخته مي‌شوند علاوه بر تبديل شدن آن‌ها به سهام، از ويژگي بدهي هم برخوردار هستند.

وي افزود: هدف از عرضه اوراق قابل تبديل به سهام اين است كه وقتي عده‌اي نسبت به سهامي ترديد دارند با يك دوره مشخصي بتوانند مطالبا‌نشان را تبديل به سهم كنند.



شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن