تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803253919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سيدحسن نصرالله: شهادت حسان اللقيس انتقام از پيروزي هاي مقاومت بود/ متن سخنراني(1)


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سيدحسن نصرالله: شهادت حسان اللقيس انتقام از پيروزي هاي مقاومت بود/ متن سخنراني(1)
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/29
00:30:06.00
سيد حسن نصرالله گفت شهادت حاج حسان اللقيس هزينه اي است كه مقاومت به علت پيروزي هايش و پايداري در حفظ توانمنديهايش براي ادامه مقاومت مي پردازد.
به گزارش شبكه تلويزيوني المنار سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان امروز در سخنراني به مناسبت گراميداشت ياد شهيد حاج حسان اللقيس پس از ذكر آياتي از قرآن كريم درباره شهدا و مقدماتي ديگر گفت: در اين مراسم در دو قسمت سخن خواهم گفت كه بخش نخست به شهيد اللقيس و شهادت وي و موضوعات مرتبط با آن و موضوع شهيد اللقيس و اسرائيل و بخش دوم به اوضاع سياسي داخلي لبنان اختصاص خواهد داشت.
سيد حسن نصرالله گفت شهداي مشابه شهيد اللقيس پيش از آن كه به شهادت برسند شناخته شده نيستند و فقط در دايره خانواده و محدوده زندگي خصوصي ، دوستان و اعضاي خانواده و همكاران مستقيم ،او را مي شناسند. ماموريت اين گونه افراد اقتضا مي كند كه قبل از شهادت به مردم معرفي نشوند. موضوع آنها با نمايندگان و وزرا و مسئولان سياسي و مسئولان اجرائي تفاوت دارد. اين برادران كه با جهاد مستقيم ارتباط دارند، اقتضاي شرايط ايجاب مي كند كه معرفي نشوند. به همين علت آنها تا پيش از شهادت ناشناخته باقي مي مانند. وقتي يكي از اين برادران شهيد مي شود عكسهاي او منتشر مي شود و مردم اسامي او را مي شنوند و ممكن است از جايگاهي كه در مقاومت داشته است شگفت زده شوند البته پس از شهادت او نيز نمي توانيم سخن زيادي درباره او بگوئيم و او را به صورت كامل به مردم معرفي كنيم. علت اين مسئله اين است كه زندگي و دستاوردهاي و جزئيات رفتاري آنها با مقاومت ممزوج و تركيب شده است. يعني آنها در خارج از مقاومت زندگي ديگري ندارند و همه زندگي آنهامقاومت است. اين دسته از نيروهاي مقاومت چه به شهادت برسند و چه در قيد حيات باشند جواني شان را تقديم مقاومت كرده اند. به همين علت اكثر آنها زندگي اجتماعي عادي به معناي آنچه ميان مردم متعارف است ندارند. زيرا شب و روز آنها صرف خدمت به مقاومت مي شود. وقتي چنين نيروهايي به شهادت مي رسند سخن گفتن از آنها به معناي سخن گفتن از دستاوردهايشان است و ما نمي توانيم از دستاوردهاي آنها سخن بگوييم.
سيد حسن نصر الله در ادامه گفت: ما هنوز در جنگ هستيم و نمي توانيم بگوئيم كه حاج حسن اللقيس چه اقداماتي كرده و چه ماموريتي و چه توفيقاتي براي مقاومت داشته است. اين نيز خود بخشي از ايثارگري اين افراد و خانواده هايشان است. خانواده هاي اين افراد با شهادت آنها عزيزشان را از دست مي دهند و پس از شهادت نيز زمينه اي كه مردم حقيقت را درباره دستاوردها و عظمت اين شهيدان بدانند فراهم نيست. اين روند ايثارگري ادامه دارد و ما مي خواهيم از طريق شهادت اين شهيدان به سمت پيروزي حركت كنيم و به مقاومت و دفاع از ملت و كشور و امتمان ادامه دهيم. ما اميدواريم كه امروز بتوانيم بخش قابل انتشار از دستاوردهاي اين شهدا و خصوصا فرماندهان و موفقيت ها و شخصيت و ويژگي هايشان را مطرح كنيم.
اين دنيا در هرصورت فانيست و خداوند جزاي وافي به ايشان خواهد داد ...و خداوند نتيجه هر آنچه در مسير مقاومت انجام داده اند به ايشان اعطا كند.
سيد حسن نصر الله گفت: حاج حسن اللقيس از نظر ما و كساني كه به صورت مستقيم با او كار كرده اند فردي مجاهد و ايثارگر است كه از روزهاي نخست در مقاومت حضور داشته و جواني اش را در اين مسير اهدا كرده است. او فردي كوشا ، پركار ، عاشق شهادت ، متخلق به اخلاق حسنه ، دوست داشتني ، خوش مشرب و همچنين خلاق بود. او يكي از مغزهاي درخشان مقاومت بود. دشمن همواره از جنگ مغزها ميان خود و مقاومت لبنان سخن مي گفت. حاج حسان اللقيس يكي از اين مغزها بود.
اين فرمانده در زمان جنگ به صورت شبانه روزي در ميدان و در خط اول و زير آتش بود و در زمان آتش بس به تلاش براي حفظ آماده باش و توسعه توان مي پرداخت زيرا جنگ دشمن هنوز تمام نشده است.
سيد حسن نصرالله گفت از نظر من همانگونه كه افراد بسياري مي دانند او از زماني كه نوجوان بوديم و در بعلبك زندگي مي كرديم برادر و همنشين و دوست و نزديك بود. به هر صورت او خواستار اين عاقبت بخيري بود. اكنون او در زماني مهم در حدفاصل عاشوراي حسيني تا اربعين حسيني به اين افتخار عظيم دست يافته است.
سيد حسن نصر الله درباره نحوه ترور شهيد اللقيس گفت: همه شواهد و قرائن و نشانه هايي كه ما در اختيار داريم حاكي از تائيد همان اتهام اوليه كه مطرح كرديم يعني دست داشتن اسرائيل در اين ترور است.
حاج حسان چندين بار در معرض سوء قصد قرار گرفته بود و دشمن نيز چندين بار از اين موضوع سخن گفته بود، اگر تلاشها براي ترورهاي قبلي را نيز مدنظر بگيريم و اگر خبرها و مطالب و تفسيرهايي كه رسانه هاي اسرائيلي اعم از تلويزيونها و روزنامه ها و تحليلگران اين رژيم طي روزهاي گذشته در اين خصوص منتشر كرده اند در نظر بگيريم مشاهده مي كنيم كه آنها مسئوليت رسمي اين ترور را حس كرده اند.
سيد حسن نصرالله گفت تحقيقات درباره ترور حسان اللقيس ادامه دارد اما اسناد و مدارك فعلي اين اتهام را تائيد مي كند. اين اتهام سياسي نيست بلكه مستند به شواهد و مدارك است.
بخشي از آنچه پس از شهادت حاج حسان گفته شده است بيهوده و بي اساس است و بخشي از آن ،مثلا وقتي گفته مي شود كه اهل سنت در آن دست داشته اند ، با هدف تحريكات مذهبي است.
بخشي از آن نيز با هدف منحرف كردن افكار عمومي است كه احتمالا اسرائيل با اين شيوه مي خواهد شبهه ايجاد كند و اذهان را به مسير ديگري ببرد.
همه آنچه گفته شده است از نظر ما بي ارزش است. قاتل و دشمن ما شناخته شده است. اگر اسرائيل عامل اين ترور نبود ما صراحتا مي گفتيم كه اسرائيل عامل ترور نيست و فلان كشور و فلان طرف در اين ترور دست داشته است.
اما با توجه به اين كه همه مدارك نشان مي دهد اسرائيل اين ترور را انجام داده است ما اتهام را عليه اسرائيل مطرح مي كنيم.
چهارم اين كه ما طي پرداختن به شهادت حاج حسان اللقيس مي خواهيم اوضاع كنوني را كه از سالها پيش تاكنون وجود داشته است تشريح كنيم. من نام اين موضوع را پرداخت هزينه مي گذارم. برادران و خواهران همه ما بايد بدانيم كه سالهاست در اين وضع قرار داريم و تا مشخص شدن نتيجه قطعي اين جنگ در اين وضع باقي خواهيم ماند. اولا ما هزينه پيروزي هايمان را در برابر دشمن مي پردازيم. اين مقاومت در سال 2000 پيروزي تاريخي اي حاصل كرد. دشمن در آن سال مجبور شد بي قيد وشرط و با پذيرش شكست با ذلت و خواري عقب نشيني كند. بسياري از مردم در جهان مي گويند اين حرفها فراموش شده است و بايد فراموش شود .كسي اين موضوع را به خاطر ندارد و همه فراموش شده است اما بايد اين موضوع دائما تكرار شود و به خاطر آورده شود زيرا اين دستاورد ، نتيجه ايثارگري هاي عظيم است. افراد بسياري در اين مسير شهيد شده اند و خونشان ريخته شده است و خانواده هاي بسياري به رنج و گرفتاري افتاده اند و زخمهاي زيادي برجاي مانده است. افراد زيادي اعم از لبناني ها و فلسطيني ها و سوري ها زندان را تحمل كرده اند و همه در دستيابي به پيروزي سال 2000 مشاركت داشته اند. اين پيروزي معادلات بسياري را در منطقه تغيير داد و درهاي بسياري را گشود و موجب وقوع انتفاضه در فلسطين اشغالي شد... تا اين كه به پيروزي سال 2006 رسيد و طرح نو محافظه كاران را در منطقه تحت عنوان خاورميانه جديد در كل منطقه و نه فقط لبنان نابود كرد. آيا كسي باور مي كند كه اين فقط يك شكست براي آنها نبود بلكه شكستي خفت بار و شكست طرح هايشان بود؟آيا آنها براي اين شكست دست مي زنند و تشكر مي كنند يا آنكه به دنبال انتقام هستند؟ آنها مي خواهند طرف مقابل را كه جرأت كرده است در برابرشان بايستد و تا آخرين نفس در برابرشان مقاومت كند و با آنها جنگيده است و جنگ با آنها را اولويت زندگي خود قرار داده است و بر آنها پيروز شده است وادار كنند كه هزينه سنگيني بدهد .
طبيعي است كه آنها اكنون به دنبال تعقيب و انتقام هستند. بنابراين ما در وهله نخست هزينه پيروزي مقاومت را مي پردازيم كه البته ادعا نمي كنيم اين پيروزي متعلق به خودمان است. ما مي گوئيم بخشي از اين مقاومت بوده ايم البته بخشي اساسي و فعال از اين مقاومت بوده ايم. ما به تلاشهايي كه ديگر نيروهاي مقاومت انجام داده اند نيز احترام مي گذاريم و به آن افتخار مي كنيم.
سيد حسن نصرالله گفت هزينه دومي كه پرداخت مي كنيم بابت ادامه مقاومت و پايبندي به آن و تلاش براي آمادگي حقيقي در برابر دشمن است. مردم به دنبال كار خود هستند و هركس به امور خود مشغول است اما همانگونه كه قبلا نيز گفتم حزب الله اعم از اعضا و فرماندهان و جوانان و حتي برادران و خواهران به كار خود مشغولند و كاري به اين كه در اينجا و آنجا مي گذرد ندارند و تنها چيزي كه به آن فكر مي كنند اين است كه اين مقاومت چگونه مي تواند در بهترين شرايط آمادگي براي مقابله بادشمن در صورت وقوع جنگي از جانب اين دشمن است.
آنها شبانه روز درحال بررسي و برنامه ريزي و كار و تلاش براي اين كار هستند و حاج حسان اللقيس يكي از اين افراد بود.
حاج عماد مغنيه نيز يكي از بزرگان آنها بود و ديگران كه البته شناخته شده نيستند و خداوند آنها را مي شناسد.
شايد بسياري از مردم اين مطلب را ندانند اما دشمن اين مطلب را مي داند. در لبنان برخي مي گويند كه حزب الله همه تلاشش براي رويداد 14 مارس بود. من به شما مي گويم كه حزب الله در حوزه هاي بسياري فعاليت دارد و واقعه 14 مارس جزء آخرين اولويتهاي حزب الله بود. ما نمي خواهيم به كسي بي احترامي كنيم اما بايد اولويتهايمان را تنظيم كنيم. تعداد بسياري از اعضاي حزب الله همه هم و غمشان دشمن و مقابله با آن و دفاع از اين كشور و كرامت و حاكميت و ملت و خون اين ملت است. بنابراين ما در حال پرداختن بهاي اين تلاشها هستيم.
ترور حاج حسان در واقع انتقام پيروزي هاي سابق و درچارچوب تلاش براي هدف قرار دادن و زيربناي قدرت مقاومت و آمادگي هاي مقاومت و قدرت تحول مقاومت است.
شهادت حاج عماد مغنيه و ديگر فرماندهان مقاومت مثل غاده عوالي شهيد علي صالح شهيد ابو حسن ديب نيز در همين چارچوب بود. اگر كسي تصور كند كه اين عزيزان در حاشيه يا خارج از ميدان جنگ كشته شده اند و فقط كساني كه در عمليات يا جنگ كشته مي شوند شهيد جنگ هستند در اشتباه است. نه آنها در قلب جنگ كشته شده اند. جنگ به اشكال مختلف ادامه دارد. جنگ ميان ما و دشمن ادامه دارد.

00:50:29.14

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن