تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819174979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه: مطالبه جدي امت تحول بنيادي در دانشگاه‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه: مطالبه جدي امت تحول بنيادي در دانشگاه‌ها است
پيش‌بيني حكيمانه رهبر عزيزمان مبني بر بي‌اعتمادي به آمريكايي‌ها محقق شد و در همان روزي كه توافقنامه به امضا رسيد، در ابتدا وزير امور خارجه و سپس اوباما قول خود در تفاهمنامه را نقض كردند. حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه: مطالبه جدي امت تحول بنيادي در دانشگاه‌ها است


خطيب موقت نماز جمعه تهران اظهار كرد: مسئله تحول بنيادي در دانشگاه‌ها و خصوصا در علوم اسلامي مطالبه جدي امت از دولت امروز و فرداها و فرداهاي ديگر است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقي خطيب موقت جمعه تهران در خطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته با اشاره به در اربعين حسيني گفت: همانطور كه بني‌اميه خواست با كشتن امام حسين (ع) نور حضرت را خاموش كند و بعدها متوكل عباسي قبر امام حسين (ع) را نيز تخريب و شخم زد و دست و پاي زائرين حضرت را قطع مي‌كرد و پس از وي اسلاف همين قصد را داشتند،اما نور حضرت هيچگاه خاموش نشد.

وي افزود: امروز نيز تروريست‌هاي سلفي مسلح كه از كشورهاي وهابي پول مي‌گيرند با اين كشتارها، مصيبت‌هايي را به بار مي‌آورند اما اين كشتارها نه ‌تنها مانع بوده كه پيش‌بيني مي‌شود امسال حدود 20 ميليون عاشق به سمت كربلا بروند و اعتنايي هم به اين حركات تروريستي ندارند و تروريست‌ها نيز مانند اسلاف خود كر و كور هستند و در نهايت نابود مي‌شوند اما خط و عشق امام حسين و زيارت حضرت باقي خواهد ماند.

صديقي با اشاره به مذاكرات ژنو اظهار داشت: علي‌رغم اينكه هيئت ايراني مورد تاييد رهبري و حمايت مردم هستند و مذاكرات به سمت و سويي رفت كه در دنيا اميدهايي پيدا شد و براي مردم ايران نيز افق جديدي باز شد، اما ديديم كه پيش‌بيني حكيمانه رهبر عزيزمان مبني بر بي‌اعتمادي به آمريكايي‌ها محقق شد و در همان روزي كه توافقنامه به امضا رسيد، در ابتدا وزير امور خارجه آمريكا و سپس اوباما قول خود در تفاهمنامه را نقض كردند و در ادامه نيز با صهيونيست‌ها نشستند و گفتند همه گزينه‌ها حتي گزينه نظامي روي ميز است.

خطيب موقت نماز جمعه خطاب به تيم مذاكره كننده اظهار كرد: به دشمن اعتماد كردن كار عاقل نيست و حكمت اقتضا مي‌كند كه انسان در برابر دشمن با چشمان باز، حواس جمع و بصيرت كامل پيش برود و مطالب مبهم و قابل تفسيرهاي گوناگون مشكلي را حل نمي‌كند، بلكه بايد حقوق حقه ملت ايران يعني در درجه اول حق غني‌سازي و در درجه دوم استمرار پيشرفت علمي براي جوانان، تثبيت شود و نه اينكه سست شود.

وي ادامه داد: علاوه بر اعتمادي كه به تيم مذاكره‌كننده داريم و حمايتي كه تاكنون كرديم و از اين به بعد هم خواهيم كرد، ما و همه ملت توقع داريم كه اين حركت، مقطعي و انفعالي نباشد. چرا كه اين ملت دنيا را متوجه خود كرده و شعار پيروزي خون بر شمشير و هيهات من ذله است و هيچ‌گاه خود را فقير، بيچاره و بدبخت نشان نداده و در اوج گرفتاري‌هاي اقتصادي با كوپن زندگي كرده و روزه گرفته و مشكلات را تحمل كرده است اما در برابر دشمن خم به ابرو نياورده است. 8 سال آتش شرق و غرب را به جان خريده اما يك قدم از آرمان‌ها عقب ننشسته است.

حجت السلام صديقي خاطرنشان كرد: اين ملت در حال حاضر زير بار زور نمي‌روند و اگر شفاف‌سازي هم نشود اولا حق غني‌سازي را و ثانيا حق پيشرفت در اين مسير را حق مسلم خود مي‌داند و شرعاً و وجداناً و اخلاقاً بر هيئت مذاكره‌كننده و بر خود، پايداري و اصرار بر اين امر را لازم مي‌دانيم.

خطيب موقت جمعه تهران با اشاره به بيانات رهبري در ديدار با اعضاي شوراي عالي انقلاب گفت: فرهنگ هويت يك ملت است، بايد از هويت ملي پاسداري، نظارت و ديدباني صورت گيرد. حفظ ثغور دين و مرزهاي ارزش‌هاي اخلاقي بر همگان خصوصا بر حكومت و دولت واجب است و اگر دولت سكوت كند و اشخاص زرنگي با وابستگي‌هاي غربي در قالب نهادهاي مردمي بر مفاسد اخلاقي، فرهنگي و سياسي دامن بزند و تلقي ما اين باشد كه فرهنگ را به خود مردم سپرديم و ما هيچ تكليفي بر نظارت نداريم، اين با آيات قرآن كريم ناسازگار است.

وي ادامه داد: رهبر عزيز نيز كه مهندسي فرهنگي را امروز خداوند متعال به ايشان به امانت سپرده بر اين مساله تاكيد كردند كه حراست از معنويت، اصالت و ديني نبايد فاصله بگيرد و دولت بايد در اين امر سازوكاري داشته باشد تا هم مفاسد موجود را برطرف كند و هم ريشه مفاسد را بزند و براي آينده نيز پيشگيري كند.

وي اظهار داشت: ما يك تمدن غربي را نمي‌خواهيم و گرنه انقلاب نمي‌كرديم ما تمدن اسلامي و قرآني مي‌خواهيم.

خطيب موقت جمعه تهران با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: اين روز به ابتكار امام راحل در روز شهادت آيت‌الله شهيد مفتح فرزند حوزه و دانشگاه، روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاري شد و معني اين روز اين است كه ما دانشگاه غربي نمي‌خواهيم و ما استاد و دانشجوي متدين و مومن مي‌خواهيم. ما براي حاكميت دين خون داده‌ايم و جوانان ما خون خود را مفت از دست ندادند تا عرصه، عرصه ظهور و بروز جريان‌هاي غرب‌گرا و شرق‌گرا باشد. اساس انقلاب ما اسلامي است و رهبري انقلاب نيز يك اسلام‌شناس، فقيه، حكيم و عارف بي‌بديل است كه در اوج معرفت و ديانت، مردم را در مسيري قرار داده كه اين مسير به ظهور امام زمان (عج) و تحقق اجراي كامل احكام اسلامي مي‌انجامد لذا اين وحدت را گرامي مي‌داريم.

صديقي خاطر نشان كرد: مسئله تحول بنيادي در دانشگاه‌ها و خصوصا در علوم اسلامي مطالبه جدي امت از دولت امروز و فرداها و فرداهاي ديگر است البته دولت‌هاي قبلي نيز به نظر ما از اين جهت كوتاه آمدند. 34 سال از انقلاب گذشته است و خيلي دير شده و امروز نيز دانشگاه نبايدتبديل به باشگاه احزاب شود و مردم مومن و بصير اين مورد را نمي‌پذيرند.

وي با تشكر از دولت به خاطر تحويل بودجه سال آينده در موعد قانوني به مجلس گفت: انتظار مي‌رود براي مساله اقتصاد مقاومتي حساب خاصي باز شود و در حالي كه مسئولين با تمام توان در حال كار هستند اما همه مردمي كه حماسه سياسي را آفريدند، از مسئولين انتظار دارند كه گراني‌ها كاهش پيدا كند و علاوه بر آن دل‌ها اميدوار شود كه عزل و نصب‌ها نيز براساس جريان خاصي نيست و همه سهيم و مورد اعتماد هستند و يك انس و الفت عمومي زير يك پرچم به پيش مي‌رود.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن