تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803247762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديپلمات‌ها فريب لبخندها و دست‌دادن‌ها را نخورند آيت‌الله موحدي‌كرماني در خطبه‌هاي نمازجمعه تهران:


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ديپلمات‌ها فريب لبخندها و دست‌دادن‌ها را نخورند آيت‌الله موحدي‌كرماني در خطبه‌هاي نمازجمعه تهران:
خطيب موقت تهران با بيان اينكه مذاكرات فرصت خوبي است تا آقايان زيبايي‌هاي انقلاب اسلامي را به دنياي غرب نشان دهند، گفت:‌تيم مذاكره كننده بايد به غرب بفهماند ايران هراسي امري غلط است و مبناي حكومت اسلامي رافت و محبت به همه است.ديپلمات‌هاي ما فريب لبخندها و دست‌دادن‌ها را نخورند.


آيت الله محمدعلي موحدي كرماني امام جمعه موقت تهران در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته، با اشاره به ولادت امام كاظم(ع)، شهادت آيت الله دستغيب و شهادت دكتر مفتح تصريح كرد: روز شهادت دكتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاري شده كه اين به دليل حركت ارزنده اين عالم بزرگوار در رها كردن حوزه با وجود برخورداري از جايگاه و آمدن به دانشگاه است.

امام جمعه موقت تهران به ديدار اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و افزود: مقام معظم رهبري فرمودند فرهنگ و ارزش هاي فرهنگي هر ملت بيانگر هويت آن ملت است و در همين زمينه تاكيد داشتند كه اقتصاد و سياست در ذيل و حاشيه و اصل فرهنگ است.

وي با بيان اينكه مسئولان بايد به اهميت فرهنگ توجه ويژه داشته باشند، يادآور شد: همان طور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند بايد براي همه موضوعات فرهنگي اعم از اقتصادي، علمي، سياسي و اجتماعي پيوست فرهنگي ايجاد شود.

آيت الله موحدي كرماني با اشاره به هدايت و نظارت بر مقوله فرهنگ توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: بايد مراقب باشيم كه علف هاي هرزه در فرهنگ رخنه نكند و آسيب نزند. از اين رو مردم و مسئولان بايد ساعي و كوشا باشند.

خطيب موقت تهران با اشاره به تلاش دشمن براي انحراف مسلمانان از فرهنگ اصيل ديني خاطرنشان كرد: ما بايد فضاي كشور خود را از برنامه هاي خوب، ارشاد گونه و تذكر پر كنيم؛ پيشنهاد بنده اين است كه وزارت ارشاد يك سي دي بسيار متين و منطقي را در اختيار مغازه داران و خانواده ها قرار دهد تا فضاي جامعه از اين تذكرات پر شود.

وي ادامه داد: در حال حاضر ممكن است اگر يك نفر متعرض شود اوباش براي او مزاحت ايجاد كنند در حالي كه اگر فضاي جامعه از اين ارشاد و هدايت ها پر شود، خواهيم ديد در فرصتي كوتاه به خواست خدا فرهنگ ما از اين وضعيت بدي كه بدحجاب ها دارند، تغيير مي كند.

آيت الله موحدي كرماني در ادامه با اشاره به مذاكره هيئت ايراني با كشورهاي 1+5 تصريح كرد: البته خود هيئت ايراني انقلابي، متدين و بيدار است اما بنده تذكرات چند نكته را عرض مي كنم.

خطيب موقت تهران بر اين اساس پيشنهاد كرد كه تيم مذاكره كننده ايراني زيبايي هاي انقلاب اسلامي را در كنار مذاكرات به دنياي غرب نشان دهد و به آنها بفهماند ايران هراسي موضوع غلطي است و به آنها نشان دهد مبناي حكومت اسلامي رأفت و مهرباني به همه بخصوص غير مسلمانان است.

وي با تاكيد بر اينكه بايد شگردهاي طرف مقابل را شناخت و فريب لبخندها و دست دادن ها را نخورد، يادآور شد: مشكل اصلي آمريكا با ما هويت اسلامي ماست. از اين رو راه پرپيچ و خمي در پيش روست و بايد عزت، حكمت و مصلحت را در نظر گرفت و درحفظ آرمان ها و منافع حياتي كوشا بود.

آيت الله موحدي كرماني در ادامه با بيان اينكه مبارزه، برنامه هاي متنوعي دارد، تصريح كرد: گاهي يك رزمنده در ميانه جنگ شمشير مي زند و گاهي سر خود را زير سپر مي گيرد از اين رو بايد در هنگام خود نرمش و در موقع مناسب، قهرمانانه عمل كرد.

امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اينكه نبايد از آرمان ها و اصول كوتاه آمد و هر گونه توافق و همكاري نبايد بر سر اين اصول باشد، افزود: اگر امتيازي مي دهيم بايد به طور مساوي امتياز بگيريم و حسن نيت در اين زمينه غلط است چرا كه دشمن، دشمني مي كند و مردم نيز اجازه نمي دهند تاريخ پردرد و رنج ملت ايران فراموش شود.

وي با بيان اينكه ما هر چه بيشتر امتياز دهيم عطش آمريكا و 1+5 نيز بيشتر مي شود و بهانه جديدي براي آنها به وجود مي آيد، گفت: ما ديديم كه هنوز مركب توافق خشك نشده است، زير همه چيز مي زنند و حق غني سازي را انكار مي كنند، حتي با كمال پررويي گفتند همه گزينه ها حتي گزينه نظامي روي ميز است و مي گويند به رئيس جمهور ايران اعتماد نداريم؛ ايراني ها هم به شما بي اعتماد هستند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به آمريكايي ها گفت ادب را مراعات كنيد و بر همين اساس يادآور شد: برخي فكر مي كنند پايبندي به اصول و ارزش ها مانع از رسيدن به توافق است اما هر چه پايبندي ما به اين اصول بيشتر باشد هيبت ايران براي طرف مقابل بيشتر مي شود.

وي ادامه داد: وقتي دشمن اينگونه رفتار مي كند ما بايد در حل مشكلات خود و به ويژه مشكلات اقتصادي به درون توجه كنيم چرا كه ما از نيروي انساني ارزنده، جوانان انقلابي و ظرفيت فراواني برخوردار هستيم.

آيت الله موحدي كرماني با بيان اينكه دشمن مي گويد ما حق غني سازي ايران را قبول نداريم و اين بايد به صفر برسد، تاكيد كرد: اين در حالي است كه حق غني سازي حق مسلم ماست.

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن مي گويد ما از تحريم ها كم نمي كنيم، به درك كه كم نمي كنيد ما خودمان را مجهز مي كنيم و مچ شما دزدان را مي گيريم؛ بلوكه كردن پول ايران دزدي است آيا شما به اين دزدي افتخار مي كنيد؟

«با كمال پررويي مي گويند فعلا از اين پولي كه دزديده ايم، 4 ميليارد دلار آن را آنهم اقساطي نه به صورت نقد به شما مي دهيم. لذا از اين پررويي ها زياد است اما عجيب اين است اوباما از شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل ابراز ناراحتي كرده بود در حالي كه مردم ايران بيدار و باهوش هستند و جنايات 35 ساله آمريكا را فراموش نمي كنند.

وي با اشاره به اين جمله تاريخي امام كه آدم شدن آمريكا محال است، ادامه داد: روح سلطه طلبي با آمريكايي ها عجين شده و تا زماني كه آنها چنين غرور و مواضع غلطي دارند و متكبرانه سخن مي گويند بايد منتظر باشند كه شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل كوبنده تر و رساتر ادامه پيدا كند.

آيت الله موحدي كرماني همچنين با اشاره به حق تقوا اظهار داشت: حق تقوا سه جمله است؛ مطيع خدا بودن، به ياد خدا بودن و شكرگذاري نعمت هاي خدا را به جاي آوردن.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه قرآن كريم انسان هاي ظاهربين را مذمت كرده است، افزود: قرآن نيز ظاهر و باطن دارد، همانطور كه اهل بيت (ع) نيز داراي ظاهر و باطني بودند و در رابطه با باطن همين بس كه ما در زيارت آن بزرگواران مي گوييم اراده خداوند از مسير شما جريان پيدا مي كند.

وي راه حفظ خود از گناه را توجه به باطن گناه دانست و يادآور شد: نبايد حب دنيا كه محل اقامت است، ما را فريب دهد چرا كه ما را آورده اند تا از اين مقطع حيات عبور كرده و سرمايه اي براي زندگي ابدي به دست آوريم.

آيت الله موحدي كرماني با اشاره به برخورداري نماز و عبادات از ظاهر و باطن، تاكيد كرد: شكر اتفاق كربلا توسط حضرت زينب (س) را نيز نبايد فقط در ظاهر ديد چرا كه به دنبال شهادت،عزت،افتخار،نابودي و ذلت دشمن است از اين رو الگوي عبوديت، امام حسين (ع) هستند.(فارس)

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن