تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802903050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوبخت در نمازجمعه تهران: ارائه 4 سبد كالايي در سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: نوبخت در نمازجمعه تهران: ارائه 4 سبد كالايي در سال آينده
معاون برنامه‌ريزي ونظارت راهبردي رييس جمهور با تاكيد بر استفاده از ظرفيت منابع انساني و بهبود معيشت مردم به عنوان اركان اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد: تخصيص بهينه منابع محدود در لايحه بودجه 93 تابعي از اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش ايسنا محمدباقر نوبخت در سخنراني پيش از خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به اين كه استفاده از ظرفيت نيروي انساني همچنين توجه به معيشت مردم دو ركن اساسي اقتصاد مقاومتي است، اظهار كرد: اين در حاليست كه ايران ظرفيت بزرگي از نيروي انساني، منابع طبيعي و مالي دارد كه مي‌تواند با استفاده از آنها در جايگاه نخست منطقه قرار گيرد. طبق آن چيزي كه در سند چشم‌انداز در آن تاكيد شده است.

وي با اشاره به اين كه توجه خاص ، ويژه و واقع‌بينانه به معيشت مردم از ديگر اركان اقتصاد مقاومتي است، افزود: هنگامي كه مردم در مقابل فشارهاي اقتصادي مقاومت مي‌كنند وظيفه دولت و مسوولين است كه در مقابل ايستادگي آنها به طور واقع‌بينانه‌اي از منابع استفاده كرده و در راستاي بهبود اوضاع اقتصادي آنها حركت كنند.

نوبخت با بيان اين كه امكان دستيابي و برخورداري از ظرفيت‌هاي داخلي همچنين بهبود معيشت بدون برنامه‌ريزي غير ممكن است، بيان كرد: برنامه‌اي كه ما بايد در دستور كار خود قرار دهيم ملهم از برنامه‌ي پنجم توسعه است از اين رو برنامه بودجه 93 به گونه‌اي طراحي شده كه بتواند به چگونگي مقدرات كشور از بعد دخل و خرج در سال آينده بپردازد و در راستاي اجراي اين سند مالي حماسه اقتصادي و اقتصاد مقاومتي نيز مورد توجه قرار گيرد.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور با اشاره به كاهش منابع درآمدي كشور با توجه به تحريم‌ها ادامه داد:‌ منابع درآمدي بودجه 93 نسبت به سال جاري 7.3 درصد كاهش يافته از اين رو بودجه سال آينده تا حدودي انقباضي‌تر است.

وي اضافه كرد: اقتصاد مقاومتي بر اين موضوع تاكيد مي‌كند كه بتوان با تخصيص بهينه منابع از منابع مالي محدود بهترين استفاده را انجام داد. از اين رو پيش‌بيني ما در بودجه 93 اين است كه بتوان با برخورداري از ظرفيت موجود نظام با توجه به معيشت مردم در اين راستا حركت كرد.

وي همچنين با اشاره به كاهش 33 درصدي بودجه عمراني در سال آينده تاكيد كرد: بنابراين تدبير ايجاب مي‌كند تا با بهترين برنامه‌ريزي بتوان از اين رقم محدود استفاده قابل قبولي كرد. از اين رو نمايندگان به جاي اين كه با يكديگر اختلاف نظر داشته باشند بايد با تفكر جمعي بهترين راه را انتخاب كنند چرا كه يكي از مهمترين آفت‌ها در هنگام كاهش منابع همين اختلاف نظرهاست.

نوبخت با بيان اين كه دولت تدبير به جاي تقسيم بودجه 37 هزار ميليارد توماني بين دو هزار و 906 طرح تصميم به اولويت‌بندي بر اساس پيشرفت طرح‌هاي عمراني گرفت، ادامه داد: در اين صورت مردم مي‌توانند در پايان سال آينده از 246 طرح بزرگ مانند بيمارستان‌ها، راه‌ها، بزرگراه‌ها، آبرساني و كمك به آبهاي مرزي مشترك استفاده كنند.

وي تصريح كرد: ترديد ندارم كه به كمك مردم و نمايندگان آنها در صورتي كه پيشنهاد دولت در طرح‌هاي عمراني به تصويب برسد اثر بخشي مهمي در پروژه‌هاي عمراني ايجاد خواهد شد.

وي همچنين توانايي‌هاي نظام را بسيار بزرگ و قدرتمند دانست و افزود: ما توانسته‌ايم در كنار 37 هزار ميليارد تومان پروژه‌هاي عمراني، از 20 ميليارد دلار و 10 هزار ميليارد تومان صندوق توسعه ملي نيز در اختيار مردم قرار دهيم تا با قرار گرفتن در چرخه اقتصادي فقط بخش خصوصي و مردم بتوانند از اين منابع استفاده كنند.

وي همچنين با اشاره به 35 ميليارد دلار فاينانسي كه دولت از آنها استفاده خواهد كرد گفت: ما منابع ارزي عظيمي داريم كه به دليل تحريم‌ها در خارج از كشور مانده و نمي‌توانيم به طور مستقيم به داخل آورده و از آن استفاده كنيم. اما ما 35 ميليارد دلار از اين منابع را به عنوان فاينانس خارجي براي به كارگيري در طرح‌هاي عمراني همچنين خارج شدن از ركود و اشتغال استفاده خواهيم كرد.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور در ادامه مهار و كاهش تورم را از ديگر لازمه‌هاي بهبود معيشت مردم عنوان كرد و افزود: اگر قرار باشد حقوق ثابت و تورم افزايش يابد، آنگاه معيشتي وجود ندارد يا اين كه اگر بيكاري افزايش يابد آنگاه نه تنها امكان استفاده از ظرفيت نيروي انساني مهيا نمي‌شود، بلكه جويندگان كار حتي نمي‌توانند به زندگي شخصي خود رسيدگي كنند.

وي تاكيد كرد: با وجود اين كه رشد تورم اندكي مهار شده اما به هيچ عنوان براي ما قابل قبول نيست پس بايد تلاش كرد تا مهار تورم با سرعت بيشتري انجام شود.

نوبخت با اشاره به اين كه دولت بر خود فرض مي‌داند تا حداقل تا پايان سال جاري دو سبد غذايي را تقديم اقشار شريف اما با درآمد محدود كند، ادامه داد: ما در بودجه سال آينده نيز اعتباراتي را تخصيص داده‌ايم تا در هر فصل بتوان سبد كالايي را به گروه‌هاي هدف تقديم كنيم.

وي همچنين با اشاره به اين كه دولت براي تامين ميوه شب عيد اقداماتي را انجام داده است، گفت: تلاش كرديم تا ميوه شب عيد مردم را از هم اكنون در سردخانه‌ها فراهم كنيم، اما نه اينكه برويم و پول‌هاي كشور را به كشاورزان خارجي داده و ميوه‌هاي آنها را وارد كنيم بلكه باغداران داخلي را مورد توجه قرار داده و با تخصيص اعتبار به آنها ميوه‌هايشان را خريداري كرده‌ايم.

نوبخت با اشاره به برخي انتقادها مبني بر اين كه دولت در بودجه سال آينده تفاضل‌هاي منطقه‌اي و برنامه‌هاي توسعه‌يي را مورد توجه قرار نداده است، تصريح كرد: در يك بودجه يكساله آن هم براي دولتي كه تنها چهار ماه است در اداره كشور حضور يافته امكان جبران عقب‌ماندگي چندين ساله استانها را ندارد. بر اين اساس ما براي سال آينده برنامه‌هاي ويژه‌اي داريم.

وي با بيان اين كه دولت بر خود فرض مي‌داند كه به تفاضل منطقه‌اي نيز در برنامه‌هاي خود به ويژه بودجه بپردازد، يادآور شد: ما تدوين برنامه ششم را در سال 93 آغاز خواهيم كرد كه در آن به دنبال توازن منطقه‌اي هستيم تا بتوانيم منابع محدودي را كه به هر استان تخصيص مي‌يابد به گونه‌اي تقسيم كنيم تا عقب ماندگي‌هاي آن به گونه‌اي جبران شود هر چند كه كار بسيار مشكلي است ترديد ندارم كه شدني خواهد بود.

نوبخت با اشاره به اين كه ما طبق قول خود لايحه بودجه را در موعد مقرر 15 آذر به مجلس تقديم كرديم تصريح كرد: بر اين اساس انتظار داريم تا نمايندگان مجلس بدون اختلاف و در فرصتي مشخص لايحه را بررسي و آن را مصوب كنند تا ما بتوانيم با تنظيم آيين‌نامه‌ها در ابتداي سال بعد قانون و آيين‌نامه‌هاي مربوط به آن را در اختيار دستگاه‌ها قرار داده و در زمان مقرر قانون بودجه 93 را اجرايي كنيم.

نظر شما:
------------

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن