تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819185690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه 4 سبد كالايي در سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: ارائه 4 سبد كالايي در سال آينده
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور از آغاز تهيه برنامه ششم توسعه با رويكرد تعادل بخشي در ميان استانها از سال آينده خبر داد و اعلام كرد: در سال جاري دو سبد كالايي و در سال آينده در هر فصل يك سبد كالايي به اقشار هدف داده خواهد شد، ضمن اينكه دولت برنامه ريزي‌هاي لازم را انجام داده است تا قيمت‌ها به خصوص نرخ ميوه شب عيد افزايش نيابد.
مهر: محمدباقر نوبخت در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران گفت: دولت تدبير و اميد قصد دارد در اين برنامه با بررسي و تنظيم شاخص هاي عقب ماندگي و پيشرفت در استان‌هاي مختلف، توازن منطقه اي ايجاد كند، البته در برنامه پنجم توسعه نيز اين شاخص‌ها را به سمت تعادل خواهيم برد.

نوبخت با بيان اينكه صيانت از نظام اسلامي و پاسداري از مواريث ارزشمند شهدا و امام راحل يكي از فرايض و وظايف وفاداران به انقلاب اسلامي است ، افزود: اين صيانت و پاسداري به تناسب زمان در عرصه هاي مختلف سياسي ، نظامي ، فرهنگي ، اقتصادي و اجتماعي تعيين مي شود.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور اظهارداشت: با توجه به شرايط كنوني نظام جمهوري اسلامي ايران كه بدخواهان نظام و دولتهاي زورگو با تحميل تحريم هاي اقتصادي در جهت فشار بر نظام و محدود كردن معيشت مردم هستند، توسعه عرصه هاي اقتصادي از اهميت خاصي برخوردار است.

نوبخت گفت: در عرصه اقتصادي با توجه به شدت تحريم ها ، مقاومت و مقابله با فشارهاي دشمن بسيار پراهميت و ضروري است؛ به همين خاطر مقام معظم رهبري در سياستگذاري راهبردي سال جاري موضوع حماسه سياسي و حماسه اقتصادي را مورد تأكيد قرار دادند.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با اشاره به اينكه حماسه سياسي با درك و آگاهي مردم متدين ايران اسلامي به خوبي در 24 خرداد تحقق يافت، اظهارداشت: در استمرار خلق حماسه سياسي ملت ايران ، دولت برخاسته از اراده مردم در عرصه بين المللي در كمتر از 100 روز موفق شد حقوق حقه ملت ايران را در گام نخست با يك منطق قوي به جهانيان عرضه كند و در توافقنامه ژنو برخورداري كامل از چرخه سوخت هسته اي مورد پذيرش قرار گرفت.

وي تاكيد كرد: خوشبختانه در چند روز اخير نيز پيشنهاد رئيس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد مبني بر اينكه جهاني عاري از خشونت و افراط گرايي مورد توجه جهانيان باشد ، با اجماع تصويب شد.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور افزود: اين در حالي است كه تلاش بدخواهان اسلام بر اين بود كه از اسلام مهربان ، مقدس و دوست داشتني يك تصوير خشن ارائه كنند كه موفق نشدند.

نوبخت گفت: اين امر موفقيتي براي فرزند حوزه و دانشگاه و نظام جمهوري اسلامي ايران است. وي با تأكيد بر اينكه حماسه اقتصادي به دنبال حماسه سياسي مورد انتظار و توجه است ، افزود: حماسه اقتصادي با شكل گيري اقتصاد مقاومتي قابل عرضه و ارائه است.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با بيان اينكه در اقتصاد مقاومتي بايد دو ويژگي مورد توجه قرار گيرد، تصريح كرد: اقتصاد مقاومتي بايد در برابر فشارهاي جهاني و بيروني ، توانمند باشد و شرط برخورداري از آن استفاده از همه ظرفيت هاي داخلي است.

نوبخت گفت: در پهناي ايران بزرگ اسلامي ظرفيت بزرگ انساني ، منابع طبيعي و منابع مالي داريم كه مي توان از آنها در جهت رسيدن به جايگاه نخست اقتصادي منطقه استفاده كرد و در سند چشم انداز 20 ساله كشور مورد تأكيد قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه توجه خاص ، ويژه و واقع بينانه به معيشت مردم ، دومين ويژگي اقتصاد مقاومتي است ، خاطرنشان كرد: وظيفه مسئولان اين است كه براي مردمي كه قرار است در برابر فشارهاي اقتصاد جهاني و دولت هاي بزرگ زورگو مقاوم باشند، برنامه مناسب و اثربخش در معيشت داشته باشد.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه امكان دستيابي به اين دو ويژگي بدون برنامه ريزي امكان ناپذير است، اظهارداشت: برنامه پنجم توسعه كشور در چارچوب سند چشم انداز 20 ساله كشور براي همين منظور تدوين و براي اجرا به دولت ابلاغ شده است.

نوبخت گفت: براي شكل گيري اقتصاد مقاومتي در سال آينده كه سال چهارم اين برنامه است ، برنامه اي يك ساله در قالب لايحه بودجه سال 93 طراحي و تقديم مجلس شد.

وي افزود: لايحه بودجه سال 93 پيش بيني مي كند كه براي شكل گيري اقتصاد مقاومتي و حماسه اقتصادي و برنامه يك ساله حساب دخل و خرج كشور چگونه باشد.

به گفته معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، در سال 93 پيش بيني مي شود منابع درآمدي كشور با توجه به تحريم‌هاي مختلف حداقل هفت و سه دهم درصد كمتر از بودجه سال جاري باشد، يعني بودجه سال 93 نسبت به 92 كمي انقباضي تر است.

نوبخت با تأكيد بر اينكه از ظرفيت توليد و صادرات چهار ميليون بشكه نفت فقط از يك ميليون بشكه آن استفاده مي شود، اظهارداشت: اقتصاد مقاومتي بايد با تخصيص بهينه منابع طوري طراحي شود كه اين مقدار محدود هم استفاده بهينه شود.

وي با بيان اينكه در سال آينده بودجه عمراني حداقل 33 درصد كمتر از بودجه اعلام شده سال 92 خواهد بود، تصريح كرد: براساس اقتصادي مقاومتي از اين رقم بايد به نحو بهينه استفاده كرد.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با اشاره به برخي از نگراني ها در نمايندگان مجلس در خصوص بودجه افزود: به جاي اختلاف با يكديگر و اينكه هر استاني بگويد سهم من از بودجه كمتر از سهم استان ديگري است، بايد وحدت نظر داشته باشيم.

نوبخت گفت: بر اساس لايحه بودجه سال آينده كل كشور، 246 طرح داراي پيشرفت بالاي 80 درصد در بخشهاي مهم مانند بزرگراهها ، آزادراهها ، راه آهن ، بيمارستانها ،‌ مدارس و آبرساني به اتمام خواهد رسيد.

وي افزود: ترديدي نداريم كه با همراهي نمايندگان شريف و مؤمن مجلس شوراي اسلامي خواهيم توانست به عمران و آباداني در كشور كمك كنيم.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور افزود: علاوه بر 37 هزار ميليارد تومان پيش بيني شده براي عمران در لايحه بودجه سال آينده، 20 ميليارد دلار و 10 هزار ميليارد تومان از منابع صندوق توسعه ملي براي كمك به بخش خصوصي اختصاص مي يابد.

نوبخت اظهارداشت: اين رقم فقط براي مردم و بخش خصوصي است تا در جهت عمران و آباداني كشور به كمك دولت بيايند. وي با بيان اينكه بخشي از منابع ارزي كشور به علت تحريم ها در بانك هاي خارجي رسوب كرده است ، افزود: براي استفاده از اين منابع نيز دولت پيش بيني هاي خاص خود را به كار خواهد بست.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با بيان اينكه اين منابع بالغ بر 35 ميليارد دلار است، خاطرنشان كرد: بخشي از اين منابع با تدبير دولت از همين حالا مورد استفاده قرار گرفته است.

نوبخت با تأكيد بر اينكه مهار تورم و افزايش اشتغال از رويكردهاي اصلي بودجه سال آينده كل كشور براي بهبود معيشت مردم است، گفت: با اينكه تورم از حالت رشد خود خارج شده است اما باز هم تورم فعلي براي ما قابل قبول نيست و بايد با انضباط مالي آن را كنترل و مهار كرد.

وي با تأكيد بر اينكه امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري همواره بر توجه به زندگي اقشار كم در آمد تأكيد داشتند و دارند، افزود: دولت تا پايان سال حداقل دو سبد غذايي تقديم قشرهاي كم درآمدتر خواهد كرد.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور افزود: سال آينده حداقل در هر فصل يك سبد غذايي ديگر در اختيار اين قشر قرار مي گيرد.

نوبخت با بيان اينكه از حالا منابع كافي براي ذخيره ميوه شب عيد در سردخانه ها تخصيص داده شده است، عنوان كرد: البته ميوه ها از باغداران و كشاورزان داخلي خريداري مي شود.

وي اظهارداشت: دولت تدبير و اميد ضمن توجه به كارهاي زيربنايي مثل پارس جنوبي ، راه آهن و بزرگراهها بر خود فرض مي داند كه از معيشت مردم نيز غافل نباشد و آن را تكليف خود مي داند.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور تصريح كرد: البته مي دانيم كه با برنامه يك ساله امكان ندارد تمام عقب ماندگيهاي تاريخي استانهاي مختلف كشور را برطرف كنيم.

نوبخت گفت: اگر مجلس شوراي اسلامي تا بهمن ماه لايحه بودجه را تصويب و به دولت ابلاغ كند ما نيز در بهمن و اسفند آيين نامه هاي بودجه اي را تهيه و از ابتداي سال 93 بودجه را اجرايي خواهيم كرد.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور افزود: ثمره صبر بر مشكلات ، پيروزي مومنان است و ملت ما در 34 سال گذشته در فشارهاي جهاني بوده است و دشمن حتي نمي خواست انقلاب ما شكل بگيرد اما شكل گرفت، دشمن نمي خواست امام راحل بيايند اما آمدند ، نمي خواست صدام در برابر ملت ما شكست بخورد كه شكست خورد.

نوبخت با بيان اينكه خوشبختانه مردم ما با چشم خود بر سر دار شدن اين عنصر خبيث را ديدند، اظهارداشت: ما بيش از ساير امتها به وعده خداوند خوشبينيم و در طول انقلاب اسلامي بارها وعده ها و نصرتهاي الهي را تجربه كرده ايم. چقدر برخي كشورها تلاش كردند ما را از حقوق هسته اي محروم كند كه مقاومت كرديم و بازهم مقاومت خواهيم كرد.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن