تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802517180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهارات سخنگوي دولت در مورد توزيع سبد كالايي در سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: اظهارات سخنگوي دولت در مورد توزيع سبد كالايي در سال آينده
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با تاكيد بر اين كه مخالفت دولت با اصل و محتواي تشكيل سازمان مديريت و برنامه ريزي نيست بلكه با شكل آن مخالف است گفت: احياي اين سازمان جزء اختيارات رئيس‌جمهور است كه در قانون پيش‌بيني شده و نيازي به مصوبه مجلس ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر محمدباقر نوبخت در حاشيه جلسه هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره دلايل مخالفت دولت در ارتباط با شكل احياي سازمان مديريت اظهار كرد: سخن دولت در اين خصوص اين است كه رئيس‌جمهور از اختيار احياء سازمان مديريت برخوردار است و خودش مي‌تواند آن را احيا كند و اين موضوع نياز به مصوبه مجلس ندارد.
وي افزود: البته ما از نمايندگان محترم تشكر و قدرداني مي‌كنيم كه براي احياي اين سازمان اقدامات لازم را انجام دادند لذا مخالفت دولت با اصل و محتوا نيست بلكه با شكل احياي سازمان مديريت است.
وي در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه ديروز هيات دولت گفت: هيات دولت به چگونگي توسعه شبكه ريلي كشور و قطار شهري پرداخت و گزارشاتي در اين خصوص دريافت كرد. بر اين اساس در سال 93 بالغ بر 1500 ميليارد تومان براي توسعه ريلي كشور و 500 ميليارد تومان براي راه‌داري و بهسازي جاده‌هاي كشور اختصاص يافت.
سخنگوي دولت در ادامه به چگونگي توزيع دو سبد كالا در بهمن و اسفندماه پرداخت و توضيح داد: بر اين اساس علاوه بر كارگران، كارمندان رسمي، پيماني و قراردادي كليه شاغلان و بازنشستگان دولت و نيروهاي مسلح شامل دريافت اين سبد كالايي مي‌شوند. همچنين علاوه بر آنچه براي افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي در نظر گرفته شده است به صورت جداگانه سبد كالايي بهمن و اسفندماه به اين افراد نيز اختصاص خواهد يافت.
وي ادامه داد: براي اين كه شمول افرادي دريافت‌كننده اين سبدهاي كالايي افزايش پيدا كند نياز به مصوبه دولت داشتيم كه در جلسه ديروز تصميم گيري شد. دانشجويان متاهل، طلاب، خبرنگاران و هنرمندان نيز به جمع دريافت كنندگان اين سبد كالايي اضافه شدند.
وي از ادامه توزيع سبدهاي كالايي يارانه‌اي در سال 93 خبرداد و يادآور شد: توزيع سبدهاي كالايي در سال 93 حداقل هر فصل يك بار انجام مي‌شود و رئيس‌جمهور به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي ماموريت داد كه موضوع ارائه بيش از يك سبد كالايي در هر فصل را براي سال آينده بررسي كند.
نوبخت درخصوص همخواني بودجه سال 93 با اقتصاد مقاومتي نيز گفت: بودجه ارائه شده نوعي بودجه انقباضي و واقع بينانه در راستاي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است تا اقتصاد ما را در برابر تكان‌هاي مختلف احتمالي حفظ كند ار اين جهت بنياد اقتصاد مقاومتي در لايحه بودجه 93 رعايت شده است.
معاون برنامه ريزي و نظارت رئيس‌جمهور با اشاره به اين كه ميزان اعتبارات عمراني در لايحه بودجه 93 نسبت به سال 92، 33 درصد كاهش يافته است ادامه داد: البته حمايت از طريق فاينانس براي مقاومت بيشتر و توليد بيشتر انجام خواهد شد اما عمده اعتبارات عمراني به 246 طرح بزرگ اختصاص داده شده است كه اين طرح‌ها در سال آينده به بهره‌برداري خواهند رسيد.
وي اضافه كرد: البته ما مي‌توانيم با افزايش ارقام به تمامي طرح‌ها يك بخشي از بودجه عمراني را اختصاص بدهيم كه در اين خصوص اعتراض هيچ نماينده‌اي هم برانگيخته نمي‌شد ولي با اين اقدام هيچ توليدي در سال آينده به نتيجه نمي‌رسيد.
نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره ميزان كسري بودجه سال آينده خاطر نشان كرد: با عنايت به اين كه برخلاف سال جاري به دولت اجازه داده شده است كه از مكانيزم تخصيص استفاده كند امكان تخصيص و انعطاف به ما داده شده است لذا ما هيچ كسري نخواهيم داشت و لايحه بودجه سال 93 هم با اين حساب تقديم مجلس شد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره استعفاي نمايندگان استان خوزستان عنوان كرد: استان خوزستان از استان‌هاي با اهميت براي كشور ماست و خدمات مردم آن در دفاع مقدس و تامين نفت كشور هيچ گاه فراموش نمي‌كنيم.
وي اضافه كرد: طبيعي است نمايندگاني كه طرح‌هاي آن‌ها اعتبار كمتري مي‌گيرند اعتراض كنند اما ما 246 طرح را براي سال آينده مشخص كرده‌ايم و عمده اعتبارات عمراني را با آن‌ها اختصاص داده‌ايم كه حتما به بهره‌برداري خواهند رسيد.
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور در عين حال يادآوري كرد: آنچه ما به عنوان لايحه بودجه 93 به مجلس ارائه كرده‌ايم پيشنهاد است و روي ميز نمايندگان قرار دارد. آن‌ها مي‌توانند آن را اصلاح كنند و يا اگر مخالفتي دارند به كميسيون‌هاي تخصصي و كميسيون تلفيق ارائه كنند لذا نمايندگان محترم به هر شكلي كه فكر مي‌كنند به عدالت و بهره وري نزديك‌تر است درباره بودجه عمل كنند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اين كه قرار بود سيدمحمد خاتمي به عنوان يكي از نمايندگان كشور در مراسم تدفين نلسون ماندلا حاضر شود آيا در اين خصوص بحثي در هيات دولت شده بود گفت: در اين جلسه كه بنده شركت داشتم بحثي در اين خصوص نبود و در حال حاضر هم نماينده اعزامي كشورمان در اين مراسم حضور دارد. در جلسه قبلي دولت هم بنده در مجلس بودم و اطلاعي از اين موضوع ندارم.
نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اين كه يكي از نمايندگان ادعا كرده است در لايحه بودجه 93 توجهي به مناطق محروم نشده است گفت: ما در اينجا ساز و كاري با عنوان دفتر توسعه روستاها داريم كه بيش از 200 ميليارد تومان براي توسعه جاده‌ها و 250 ميليارد تومان براي توسعه آب روستاها به اين دفتر اختصاص داده شده است.
نوبخت در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا گشايش‌هاي اعتباري و ارزي احتمالي در لايحه بودجه 93 در نظر گرفته شده است يا خير گفت: اميدوار به شرايط هستيم كه طي آن با گشايش اعتباري در منابع ارزي بتوانيم با دست باز براي رفع مشكلات اقدام كنيم. ميعانات گازي بر اساس شكل فعلي اعداد و ارقام در بودجه آورده شده است.
وي با تاكيد بر اين كه دولت بسيار محتاطانه بودجه را تنظيم كرده و سقف بودجه عمومي را 7.3 درصد كاهش داده است گفت: متاسفانه اين موضوع باعث شد كه برخي از نمايندگان به دليل كاهش اعتبارات طرح‌ها مكدر شوند اما بايد درك كرد كه دولت رو به روي قدرت‌ها ايستاده و مي‌خواهد حداكثر استفاده را از منابع ببرد.
وي افزود: قانون بودجه 92 بر اساس اعتبارات جاري 210 هزار ميليارد توماني طراحي شد و عملكرد آن در حد 130 هزار ميليارد تومان خواهد بود اما در لايحه بودجه سال 93 اعداد و ارقام بزرگ عنوان نشده است اين در شرايطي است كه ما مي‌توانستيم به اعداد اضافه كنيم اما امكان تخصيص وجود نداشت.
سخنگوي دولت گفت: اجازه بدهند دولت شفاف عمل كند، انجام كارهايي براي اين كه دولت بر اساس شفافيت عمل نكند باعث نمي‌شود كه ما با يك روش كار خود را انجام دهيم و براي اين كه همه را راضي كنيم اعداد و ارقام غيرواقعي ارائه كنيم، آن‌هايي كه بودجه شان كاهش يافته است، سقف بودجه و محدوديت آن را درك كنند چون كشوري كه 4 ميليون بشكه نفت توليد مي‌كند اما بيش از يك ميليون عملكرد نمي‌تواند داشته باشد معلوم است كه با تمام ظرفيت كار نمي‌كند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره تعيين ساز و كارهاي اجرايي سازمان مديريت پس از احيا از سوي دولت ادامه داد: با توجه به اين كه تشكيل اين سازمان به تصويب مجلس رسيده است پس از دستور رئيس‌جمهور براي احياي اين سازمان ما ساز و كارهاي چابك و روزآمدي براي آن در نظر خواهيم گرفت كه عيب‌هاي قبلي سازمان مديريت در آن وجود نداشته باشد.
نوبخت درباره ميزان وام‌هاي خارجي در سال آينده اظهار كرد: ما در سال آينده وام خارجي نخواهيم داشت اما 35 ميليارد دلار براي فاينانس در نظر گرفته‌ايم كه مي‌تواند به اعتبارات عمراني كمك كند هم اكنون امكان استفاده 20 طرح بزرگ از تسهيلات خارجي (فاينانس) فراهم شده است.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره ميزان واگذاري‌ها و انتشار اوراق مشاركت در سال آينده نيز گفت: 7 هزار ميليارد تومان براي فروش سهام كارخانجات، 3 هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت و 3 هزار ميليارد تومان مربوط به خزانه اسلامي براي سال آينده خواهد بود. اعتقاد داريم در واگذاري سهام كارخانجات دولت نبايد به درآمدزايي و تامين مالي فكر كند بلكه بر مبناي سياست‌هاي ابلاغي اصل 44 از سوي رهبر معظم انقلاب اقدام نمايد.
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: متاسفانه در گذشته بخشي از سهام كارخانجات به عنوان رد ديون واگذار شد كه بر اين اساس اكثر واگذاري‌ها به بخش خصوصي واقعي نبود. اعتقاد داريم كم كم بايد از اوراق مشاركت خارج شده و به سمت ماليات برويم.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن