تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803120388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتباط اخوان‌المسلمين با عمليات تروريستي صحراي سينا/ ارتش مصر به دنبال تشكيل حكوت در سايه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ارتباط اخوان‌المسلمين با عمليات تروريستي صحراي سينا/ ارتش مصر به دنبال تشكيل "حكوت در سايه" است
يك كارشناس سياست خارجي گفت: تبيين قانون اساسي پايان يافته و اشكالاتي به قانون اساسي گرفته شده، از جمله اينكه دست نيروهاي مسلح تا حد زيادي باز است و كسي حق تحقيق و تفحص در مورد نيروهاي مسلح را ندارد.
"سيد هادي سيدافقهي"، در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات اخير مصر گفت: پس از سرنگوني حكومت "اخوان‌المسلمين"، مرسي به همراه اكثر رهبران درجه يك اخوان از جمله دكتر "محمد بديع"، مرشد عام اخوان، به زندان افكنده شده‌ و براي هر كدام از اين اشخاص پرونده اتهامات كيفري، حقوقي، سياسي و امنيتي ايجاد شده است.

وي ادامه داد: تاكنون چندين بار دادگاه اين رهبران تشكيل شده اما پس از احضار متهمان، عمليات بازپرسي و بازجويي انجام نشده است.

اين كارشناس سياست خارجي افزود: بنابراين تاكنون محاكمه جدي براي هيچ يك از اين رهبران تشكيل نشده و هنوز بحث اتهامات مطرح مي‌شود.

سيدافقهي اظهار داشت: متاسفانه درگيري ميان طرفداران اخوان و طرفداران دولت و نيروي انتظامي و حتي بعضي وقت‌ها ارتش رخ مي‌دهد.

وي تاكيد كرد: عمده اين درگيري‌ها در "صحراي سينا" بوده و همچنين گاه گاهي عملياتي در داخل شهرهايي مثل "اسكندريه" و "قاهره" به شكل عمليات تروريستي انجام مي‌شود.

اين كارشناس سياست خارجي تصريح كرد: البته اخوان‌المسلمين اين تهمت‌ها را از خود دور كرده و مي‌گويند ما هيچ ربطي به اين گروه‌هاي مسلح و عمليات تروريستي نداريم اما از همان روزهاي آغازين بعد از حكومت مرسي و سرنگوني اخوان شاهد بوديم كه يكي از رهبران سياسي اخوان به نام "محمد بلتاجي" رسما و صريحا اعلام كرد "اگر مرسي آزاد شود عمليات نظامي در صحراي سينا متوقف خواهد شد!"، بنابراين روابطي ميان اخوان و گروه‌هاي مسلح وجود دارد.

وي اظهار داشت: از سوي ديگر دولت كنوني و موقت يك نقشه راه‌ را مشخص كرده در چندين مرحله نيز اين نقشه راه را به مردم اعلام كرده‌ است.

اين كارشناس سياست خارجي با بيان برنامه‌هاي دولت كنوني مصر افزود: تبيين قانون اساسي پايان يافته و اشكالاتي به قانون اساسي گرفته شده، از جمله اينكه دست نيروهاي مسلح تا حد زيادي باز است و كسي حق تحقيق و تفحص در مورد نيروهاي مسلح را ندارد.

سيدافقهي تاكيد كرد: حتي رئيس‌جمهور حق عزل يا نفي وزير دفاع را ندارد و اين امر بسيار خطرناكي است چرا كه به معناي تشكيل يك حكومت در سايه حكومت منتخب مردم است.

وي با اشاره به آينده تحولات مصر تصريح كرد: در مرحله بعد، انتخاب رياست جمهوري و پس از آن نيز پارلماني اجرا شده و حكومت موقت به حكومت منتخب مردم واگذار مي‌شود.

اين كارشناس سياست خارجي با اشاره به احتمال كانديداتوري "عبدالفتاح السيسي" افزود: وي تاكنون اعلام آمادگي نكرده و نزديكان او نيز خبر داده‌اند كه مايل به كانديداتوري نيست اما بعضي احزاب و طرفداران حكومت فعلي كه مخالف اخوان به شمار مي‌روند تاكيد مي‌كنند "تنها ناجي مصر براي برون‌رفت از درگيري داخلي عبدالفتاح است".

سيدافقهي با اشاره به آينده سياسي اخواند در مصر اظهار داشت: آينده اين گروه بستگي به استراتژي آن براي حل مشكل فعلي مصر دارد.

وي افزود: اگر اخوان بخواهند برنامه‌هاي خود را با خشونت انجام دهند، توان مقابله با نيروهاي مسلح را نخواند داشت بنابراين ناچار به سازماندهي محدود براي فعاليت‌هاي خود مي‌شوند كه اين امر به ضرر اخوان است و فرصت بهره‌مندي در اين فضا از بين مي‌برد.

اين كارشناس سياست خارجي تاكيد كرد: اما اگر اخوان مصالحه كند، يك راه‌حل ميانه ايجاد مي‌شود كه هم حقوق پايمال شده اخوان حفظ شود و همچنين هيچ‌يك از طرفين از خواسته‌هاي خود عقب‌نشيني نمي‌كنند.

سيدافقهي تصريح كرد: در اين صورت حكومتي با وحدت ملي و با وساطتت افراد قابل قبول عام كه وابسته به حزب و گروهي نباشند تشكيل مي‌شود و اميد است كه مصر بتواند از بحران تونل تاريك خود خارج شود.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اما اگر دو طرف بر مواضع خود پافشاري كنند بحران مصر ادامه خواهد داشت.

گفتني است؛ محمد مرسي اولين رئيس‌جمهور كشور مصر پس از سرنگوني دولت مبارك(ديكتاتور سابق اين كشور) به شمار مي‌رود.

وي به دليل مخلفت با سياست‌هاي ارتش اين كشور، به همراه ساير رهبران اخوان‌المسلمين زنداني شده و از آن زمان خيابان‌هاي مصر شاهد درگيري‌هاي ميان طرفدارن مرسي و ارتش است.

انتهاي پيام/

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن