تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819186454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتش مصر از كشتن 184 افراط گرا در صحراي سينا خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ارتش مصر از كشتن 184 افراط گرا در صحراي سينا خبر داد
تهران / واحد مركزي خبر/ سياسي 1392/10/03
ارتش مصر روز دوشنبه اعلام كرد از اوت گذشته تا كنون يكصد و هشتاد و چهار « تروريست» را در شمال صحراي سينا كشته است.
از زمان سرنگوني محمد مرسي، رئيس جمهور پيشين مصر كه اوايل تابستان توسط ارتش اين كشور از قدرت خلع شد، حمله به نيروهاي امنيتي و نظامي مصر در شمال صحراي سينا به يك مسئله رايج روزمره تبديل شده است.
سرهنگ احمد علي، سخنگوي ارتش مصر، روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاري رسمي اين كشور، منا، اعلام كرد از اوت گذشته تا كنون نظاميان ارتش مصر يكصد و هشتاد و چهار تروريست و افراط گرا را در شمال صحراي سينا كشته، دويست و سه نفر را زخمي كرده و هشتصد و سي و چهار نفر ديگر را بازداشت كرده اند.
بررسي صحت و سقم آمار و ارقامي كه سخنگوي ارتش مصر ارائه كرد، در حال حاضر غيرممكن است چرا كه نيروهاي ارتش مصر مناطقي را كه اين عمليات در آنجا صورت گرفته است، مسدود كرده اند. ارتش مصر ژوييه گذشته عمليات گسترده اي را با شمار زيادي از نيروهاي زميني و هوايي خود در شمال صحراي سينا برضد گروههاي افراط گراي مسلح آغاز كرد.
از زمان بركناري محمد مرسي از رياست جمهوري مصر در سوم ژوييه توسط ژنرال هاي ارتش، بيش از يكصد تن از نيروهاي امنيتي و پليس مصر در حملات افراد مسلح در مناطق مختلف اين كشور به ويژه در شمال صحراي سينا كشته شده اند. بيشتر ساكنان اين منطقه باديه نشين هايي هستند كه از ديرباز با دولت مصر روابط متشنجي دارند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از قاهره، مسئولان دستگاه قضايي و پليس مصر جنبش اخوان المسلمين را كه محمد مرسي نيز برخاسته از آن است، به داشتن رابطه با شورشيان و افراط گرايان شبه جزيره سينا متهم مي كنند اما مقامات اخوان المسلمين اين اتهام را رد مي كنند. از زمان انقلاب مردمي مصر در سال دو هزار و يازده برضد رژيم حسني مبارك رئيس جمهور پيشين اين كشور، در تمام انتخاباتي كه در مصر برگزار شده، جنبش اخوان المسلمين پيروز شده است.
163/145

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن