تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801775110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات سبد كالايي پايان سال/ تعيين مزد 93 كارگران با فرمول جديد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جزئيات سبد كالايي پايان سال/ تعيين مزد 93 كارگران با فرمول جديد
خبرگزاري مهر- گروه اقتصادي: عبور شاخص كل بورس از مرز 88 هزار واحد، انجام مقدمات عضويت ايران در فدراسيون بورس‌هاي اوراق بهادار، تعيين مزد 93 كارگران با فرمول جديد، اتمام تعطيلات دوركاري، اعلام جزئيات سبد كالايي پايان سال، پرداخت 50 درصد قيمت مسكن به صورت وام توسط بانكها و انتقاد ارمنستان از ايران نسبت به گران فروشي گاز از مهمترن عناوين اخبار اقتصادي در هفته جاري است.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته جاري شاخص كل بورس از مرز 88 هزار واحد گذشت و ركورد ديگري را به ثبت رساند، بر اين اساس ارزش بازار سرمايه به 426 هزار ميليارد تومان رسيد. بر اين اساس پنجاهمين ركورد هزاري بورس در سال جاري به ثبت رسيد.

مقدمات عضويت ايران در فدراسيون بورس‌هاي اوراق بهادار

همچنين علي صالح آبادي در گفتگو با مهر با تشرح عملكرد 100 روزه بورس از انجام مذاكرات و مقدمات عضويت ايران در فدراسيون بورس‌هاي اوراق بهادار خبرداد و گفت: مشكلاتي كه قبل از اين براي عضويت ايران در اين بورس وجود داشت برداشته شده است و با اين كار ايران به حلقه بزرگترين بورس هاي دنيا خواهد پيوست.

تعيين مزد 93 كارگران با فرمول جديد

با دستور علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه به‌زودي نشست‌هاي مقدماتي و مطالعاتي كارگران، كارفرمايان و دولت براي مذاكره بر سر تعيين حداقل مزد 93 كارگران آغاز مي شود، با اين حال كارگران مي گويند بسته پيشنهادي خود را بر اساس مدل جديد تعيين مزد وزارت كار تا اوايل بهمن ماه به شوراي عالي كار خواهند برد.

شوراي عالي كار از دي ماه سال جاري ميزبان نشست ها و مذاكرات براي تعيين دستمزد 93 حدود 12 ميليون كارگر و مشمول قانون كار خواهد بود.

تعطيلات دوركاري تمام شد

در عين حال هزاران كارمند دوركار به ادارات فراخوان شدند. طرح دوركاري كه در يك اقدام ضربتي توسط دولت سابق در هفتم تيرماه سال 89 به تصويب رسيد و فورا نيز اجرايي شد، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را مكلف به دوركاري حداقل 10 تا 80 درصد كل نيروهاي خود كرده بود.

حال اين روزها، معاون برنامه‌ريزي رئيس‌جمهور به 10 دليل از معاون اول رئيس جمهور خواسته است تا دولت به تعطيلات كاركنان وزارتخانه‌ها پايان دهد و افراد به همان سرعتي كه به دوركاري رفتند به ادارات خود بازگردند.

چهارم آبان ماه امسال محمدباقر نوبخت معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور در نامه اي به معاون اول رئيس جمهور اعلام كرد: طرح دوركاري كه از 7 تيرماه سال 89 از سوي دولت سابق تصويب و براي اجرا به دستگاه ها و وزارتخانه هاي مختلف ابلاغ شده بود بنا به 10 دليل بايد لغو شود.

بانكها 50 درصد قيمت مسكن را وام خواهند داد

در هفته جاري وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه اعتبار برخي از پروژه هاي عمراني از طريق تهاتر پول نفت تامين مي شود، گفت: قرار است طبقه متوسط 50 درصد قيمت مسكن را با پس انداز در بانكها، تسهيلات دريافت كنند.

عباس آخوندي با اشاره به اينكه خريد و فروش مسكن مهر در عيان آزاد شده است نه در عرصه، گفت: طرح جامع مسكن در حال بررسي است و براساس آن، مسكن اجتماعي اجرايي شود. فعال شدن حوزه مسكن راهي براي خروج از ركود تورمي است و ما در حال تهيه برنامه اي با بانك مركزي هستيم و اميدواريم كه در سال 93 به طور رسمي اعلام شود.

جزئيات سبد كالايي پايان سال اعلام شد

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه بزودي 15 تا 20 ميليون نفر از مردم سبد كالايي دريافت خواهند كرد، گفت: برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ و پنير از جمله اقلام اين سبد كالايي است.

عباس قبادي در نشست خبري خود با خبرنگاران افزود: اين سبد كالايي در دو مرحله و در قالب دو سبد جداگانه به مردم داده مي شود تا بتوان بخشي از نيازهاي آنان را به اقلام مذكور تامين كرد. وي تصريح كرد: اين دو سبد كالايي تا قبل از اتمام سال جاري به دست مردم خواهد رسيد.

انتقاد رئيس كميسيون اقتصادي مجلس از تداوم انتشار ايران چك

سي‌امين جلسه هيأت نمايندگان اتاق ايران با حضور رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس در روز يك‌شنبه 24 آذرماه برگزار شدو لايحه بودجه 93 مورد بررسي قرار گرفت. در اين جلسه غلامرضا مصباحي مقدم رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از ادامه انتشار ايران چك توسط بانك مركزي، گفت: انتشار پول درشت كارآيي بسيار بيشتري نسبت به ايران چك‌ها دارد، ضمن اينكه باوجود مشكلات اقتصادي موجود شاهد ارائه بودجه انبساطي از سوي دولت هستيم.

پرداخت 3 ماه يارانه نقدي 76 ميليون ايراني با وصول بدهي زنجاني

بابك زنجاني سرانجام پس از كشمكش‌هاي فراوان بدهي بيش از 2 ميليارد يورويي خود به وزارت نفت را در روز شنبه هفته جاري پرداخت كرد كه اين پول معادل 3 ماه اعتبار يارانه نقدي حدود 76 ميليون ايراني را شامل مي‌شود.

رئيس كميسيون اصل 90 مجلس در گفتگو با مهر گفت: بابك زنجاني اصل بدهي خود به وزارت نفت را به يكي از شعبه هاي خارجي بانك‌هاي داخلي پرداخت كرد و اين موضوع مورد تائيد رئيس اين بانك قرار گرفت.

از محمدعلي پورمختار سئوال شد چرا اين پول به يكي از شعب خارجي واريز شده است كه وي پاسخ داد: زنجاني با توجه به تحريم‌ها از طريق خاصي اين پول را به حساب يكي از شعبه هاي خارجي بانك‌هاي داخلي پرداخت كرد.

پيش از اين، بدهي بابك زنجاني به وزارت نفت حدود دو ميليارد و 600 ميليون يورو اعلام شده بود. 2 ميليارد و 600 ميليون يورو با نرخ يورو 4060 تومان در بازار آزاد بيش از 10 هزار و 550 ميليارد تومان مي‌شود. در واقع، دولت در حال حاضر بابت يارانه نقدي 76 ميليون ايراني، ماهانه چيزي حدود 3 هزار و 500 ميليارد تومان پرداخت مي‌كند. برهمين اساس، وصول بدهي زنجاني به وزارت نفت، اعتبار يارانه نقدي 76 ميليون ايراني براي مدت 3 ماه را شامل مي‌شود.

ارمنستان؛ ايران گران فروشي گاز مي‌كند

پس از تركيه و پاكستان، ارمنستان هم به جمع منتقدان گازي ايران پيوست و دولت ايروان اعلام مي‌كند: هم اكنون بهاي گاز ايران 4 برابر روسيه است، با اين وجود اعضاي كميسيون انرژي مجلس، اين ادعاي گازي ارمنستان را به بازار گرمي تشبيه كرده اند.

ارمنستان نسبت به گران بودن بهاي گاز وارداتي از ايران انتقاد كرد و خواستار بازنگري در قيمت فروش گاز صادراتي ايران شد. از اينرو پس از شكايت تركيه از گاز ايران به داوري بين‌المللي و درخواست پاكستان به منظور بازنگري در بهاي گاز وارداتي از ايران، وزير انرژي ارمنستان هم رسما خواستار مذاكراتي با وزير نفت ايران به منظور كاهش بهاي گاز را اراده كرده است.

كد خبر: 2198867

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۸ - ۱۱:۴۷

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن