تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798585485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزير صنعت معدن و تجارت خبر دادارائه سبد كالايي با كارت الكترونيك/ تدوين الگوي جديد تنظيم بازار در دستور كار


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزير صنعت معدن و تجارت خبر دادارائه سبد كالايي با كارت الكترونيك/ تدوين الگوي جديد تنظيم بازار در دستور كار
معاون توسعه بازرگاني داخلي وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: بي‌گمان جامع‌ترين و قابل پذيرش‌ترين رفتارهاي مديريتي، در بستر كارشناسي تصميم‌سازي مي‌شود و به نقطه تصميم‌گيري مي‌رسد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي بازرگاني داخلي وزرات صنعت، حسن يونس سينكي در مراسم معارفه يزدان سيف به عنوان مديركل دفتر تامين و توزيع كالا و تنظيم بازار با تاكيد بر اين مهم كه استفاده از ظرفيت كارشناسي نبايد به مفهوم پرهيز از نو‌آوري تلقي شود، ادامه داد: در سه ماهه پاياني سال بايد متناسب با انتظاراتي كه از معاونت توسعه بازرگاني داخلي شكل گرفته كارهاي اساسي و جدي را شكل داده و پيگيري كنيم.

سينكي افزود: اقدامات معمول دوره‌هاي گذشته از جمله تنظيم بازار شب عيد نيز بايد به بهترين شكل ممكن صورت گيرد تا موجب آرامش خاطر مردم شود.

به گفته معاون وزير صنعت،معدن و تجارت، وزن امور جاري تنظيم بازار در حوزه اجتماعي بسيار بيشتر از اقتصاد است، چرا كه اين امور بطور مستقيم از وزن بيشتري در معيشت مردم نسبت به وزن‌ آنها در حوزه اقتصاد برخوردار است.

سينكي يكي از امور مهم و در دست اقدام معاونت توسعه بازرگاني داخلي را آماده‌سازي بسترهاي لازم براي عرضه هرچه بهتر سبدكالايي اهدايي دولت به مردم اعلام كرد و گفت: اقدامات لازم براي ارايه اين سبد از طريق كارت الكترونيك نيز كارت‌هاي اعتباري طراحي خواهد شد.

وي در ادامه با اشاره به توانايي‌هاي سيف در حوزه بازرگاني داخلي، خاطرنشان كرد: ادغام وزارت صنايع و معادن و بازرگاني يك اتفاق ساختاري بود كه نيازمند رفتارهاي ساختاري نيز هست و بايد مجموعه جديد به غير از هماهنگي صورت گرفته ، در ظرف ماهيتي خود شكل بگيرد تا همكاري و همسويي اين دو بخش در رفتارهاي عمومي و تكنيكي صنعت و تجارت نمود پيدا كند.

سينكي هويت يابي جديد از بازرگاني كشور را يكي از الزامات توسعه متوازن و پايدار بازرگاني داخلي دانست و افزود: بطور حتم با اجراي قانون انتزاع فرصت‌هاي بيشتري براي تدبير و برنامه ريزي در راستاي ادغام حقيقي خواهيم داشت.

معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت معدن و تجارت با بيان اين مطلب كه دفتر تامين،توزيع و تنظيم بازار بواسطه جامعه هدفي كه دارد در دفاع از مردم در حوزه اقتصاد نبايد در رفتارهاي حمايتي خود از توليد دچار ترديد شود، تصريح كرد: ما در تنظيم بازار بايد به نيابت از همه مردم در اقتصاد ايفاي نقش كنيم. وي افزود: رفتارهاي ما بايد به‌گونه اي باشد كه نه از توليد كننده و نه از مصرف كننده حقي ضايع نشود و دفاع از هر دو باشد.

سينكي شفاف سازي اطلاعاتي و ضرورت آگاهي ارباب رجوع از حقوق خود در بازرگاني داخلي را از ديگر موارد اولويت دار معاونت بازرگاني داخلي اعلام كرد و گفت:در صورتي كه مراجعه كننده‌ها و ارباب رجوع‌هاي حرفه‌اي ما از حقوق خود اطلاع نداشته باشند ما بعضا با فهم خود با آنها رفتار خواهيم كرد كه اين نوع رفتار به هيچ عنوان پسنديده نيست.

وي تقويت تشكل‌هاي غير دولتي را يكي ديگر از برنامه‌هاي آتي معاونت دانست و تاكيد كرد: واگذاري بسياري از امور جاري مي تواند به راحتي صورت گيرد.

سينكي افزود: مديران بازرگاني داخلي بايد تشكل‌هاي بزرگ و تاثيرگذار حوزه‌هاي مختلف را شناسايي كرده و بخشي از وظايف را تا جايي كه قانون اجازه مي‌دهد واگذار كنند.

حرفه‌اي كردن تشكل‌ها نكته ديگري بود كه معاون وزير صنعت معدن و تجارت آن را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسئوليت پذير كردن تشكل ها نيز اقدامي است كه بايد در دستور كار قرار گيرد.

به گفته سينكي ، بايد در كنار پيگيري حل مشكلات تشكل‌ها به آنها مسئوليت نيز داده تا بدانند در قبال رفتارهاي دو طرف ، پاسخگويي هم جزيي از وظايف آنهاست.

وي الگوي فعلي تنظيم بازار را نيز منسوخ و ناكار‌‌آمد دانست و گفت: كاري كه امروز به نام تنظيم بازار صورت مي گيرد اصلا امروزي نيست چراكه ما نمي توانيم بدون توجه به محيط و فضاي امروز بازار، آن را مديريت كنيم.

سينكي با تاكيد بر اين مهم كه تنظيم بازار رفتارهاي ساختاري با تكيه بر محيط بازار مي‌طلبد، ادامه داد: در اين كار ما بازيگردان هستيم در صورتي كه اتفاقات جاري در محيط بازار خارج از اينجا شكل مي گيرد و ما نقشي در انها نداريم.

سينكي الگوي مناسب را ايجاد ثبات پايدار در بازار بواسطه مديريت درست تمام حلقه هاي زنجيره تنظيم بازار در غالب يك فرايند مشخص دانست و ياد‌آور شد: طراحي يك الگو درست و موفق بايد در دستور كار مديريت جديد دفتر تامين،توزيع و تنظيم بازار قرار گيرد.

به گفته وي در اين الگو مي‌توان بسياري از فرآيندهاي اساسي را واگذار كرد.

سينكي دوران جديدي را براي دفتر تامين،توزيع و تنظيم بازار متصور شد و ادامه داد: بهره گيري از تجربه گذشته امتياز است، اما تسليم اين تجربه شدن به هيچ عنوان امتياز نخواهد بود.

وي در پايان گفت: آقاي سيف با تجارب خوبي كه دارند مي‌توانند شكل جديد و پويايي را براي دفتر تامين،توزيع و تنظيم بازار ايجاد و مديريت كنند.

انتهاي پيام/ب

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن