تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802767231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وعده تشكيل هيئت صدور پروانه حرفه خبرنگاري/ استادان ارتباطات به ياد پدر علم ارتباطات ايستادند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وعده تشكيل هيئت صدور پروانه حرفه خبرنگاري/ استادان ارتباطات به ياد پدر علم ارتباطات ايستادند
تعيين دبير جشنواره مطبوعات، برگزاري مراسمي باشكوه براي پدر علم ارتباطات، تشكيل هيئتي براي صدور پروانه حرفه خبرنگاري و بازگشت روزنامه خبر به دكه‌ها، از مهمترين اتفاقات حوزه رسانه در هفته گذشته بوده است.

خبرگزاري مهر - گروه فرهنگ و ادب: مرور اخبار مهم حوزه رسانه را در هفته‌اي كه گذشت با خبري درباره جشنواره مطبوعات آغاز مي‌كنيم. بر اساس اعلام معاون مطبوعاتي وزير ارشاد، سيدفريد قاسمي پژوهشگر در حوزه رسانه به عنوان دبير بيستمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري‌ها منصوب شد.

قاسمي در كسوت دبير جشنواره مطبوعات

قاسمي داراي مدرك كارشناسي در كتابداري و اطلاع‌رساني است و در سال‌هاي اخير عمده فعاليت‌هاي خود را در حوزه پژوهش‌هاي مطبوعاتي و تاريخ مطبوعات مصروف كرده است. او تاكنون سردبيري بيش از 14 نشريه و در كنار آن تاليف بيش از 80 كتاب و حدود 1000 مقاله در حوزه مطبوعات را در كارنامه خود دارد.

بيستمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري‌ها در سال جاري، تنها به صورت مجازي اقدام به دريافت آثار خواهد كرد و شيوه ارسال پستي آثار از آن حذف شده است. اختتاميه اين جشنواره در سال جاري و همزمان با آخرين روز از نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها برگزار خواهد شد.

بزرگداشتي باشكوه براي پدر علم ارتباطات

در هفته گذشته مراسم يادبود مرحوم پروفسور كاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات در ايران در تالار شهيد مطهري دانشكده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد و پس از سخنراني مدعوين و پخش دو كليپ درباره معتمدنژاد، سه پنل تخصصي در حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاري برگزار شد كه تا ساعاتي از شب ادامه داشت اما دانشجويان و اساتيد اين رشته كماكان در سالن حضور داشتند.

در پنل نخست كه با موضوع علم ارتباطات مهدي محسنيان راد، محمد سلطاني‌فر، حسينعلي افخمي، مسعود كوثري و محمد امين قانعي راد در پنل دوم از اين نشست كه با عنوان مطبوعات برگزار شد، محمدمهدي فرقاني، يونس شكر‌خواه، حسن نمكدوست و سيدفريد قاسمي و در پنل سوم از اين نشست، شهيندخت خوارزمي، سعيدرضا عاملي و علي‌اكبر جمالي و حسين ابراهيم‌آبادي با موضوع جامعه اطلاعاتي، سخنراني كردند.

تشكيل هيئتي 5 نفره براي صدور پروانه حرفه‌اي خبرنگاري

خبر ديگر از معاونت مطبوعاتي، تشكيل هيئتي 5 نفره براي صدور پروانه حرفه‌اي خبرنگاري بود. معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي با اشاره به ايده اوليه «صدور پروانه فعاليت حرفه‌اي» از سوي دكتر معتمدنژاد، بر لزوم پيگيري اين موضوع تأكيد كرد.

حسين انتظامي معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد با اشاره به ايده اوليه «صدور پروانه فعاليت حرفه‌اي» از سوي دكتر معتمدنژاد، گفت: خبرنگاران بايد پروانه حرفه‌اي داشته باشند، اما مرجع تشخيص و صدورش سازماني حرفه‌اي است نه دولت. اصولاً دولت نه صلاحيت دارد و نه مصلحت است كه بخواهد پروانه فعاليت كار حرفه‌اي را صادر و يا ابطال كند.

وي افزود: به همين جهت يكي از رويكردها و برنامه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تقديم لايحه تأسيس «نظام صنفي رسانه‌اي» است تا مثل 9 نظام ديگر (پزشكي، پرستاري، مهندسي ساختمان، كشاورزي، روانشناسي و ... ) متكي به قانون مصوب مجلس باشد، اين مطالبه بحق صنف بايد جامه عمل بپوشد.

معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد اضافه كرد: بديهي است تا پديد آمدن آن ايده آل،‌ مجبور به اصلاح وضع موجود هستيم. به پروانه‌ها و در واقع كارت‌هاي صادره توسط رسانه‌ها و به‌ويژه مؤسسات معتبر مطبوعاتي - رسانه‌اي، ارج و قرب بيشتري داده شود و در عمل، بيش از كارت دولتي به رسميت شناخته شود.

انتظامي همچنين از تشكيل هيئتي براي رسيدگي به اين موضوع خبر داد و گفت: اين هيئت مي‌تواند متشكل از 5 نفره باشد و به جاي آن كه هر 5 نفر از معاونت مطبوعاتي باشند، مي‌تواند به شكل زير باشد:

1. يك استاد ارتباطات (يا روزنامه‌نگاري) به انتخاب شوراي پژوهشي «مركز مطالعات رسانه»
2. نماينده شوراي هماهنگي تشكل‌هاي صنفي روزنامه‌نگاري
3. نماينده شوراي هماهنگي تشكل‌هاي مديريتي مطبوعات
4. نماينده انجمن خبرنگاران حوزه رسانه
5. مديركل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي

وي همچنين يادآور شد: انشاءالله با مشخص شدن نمايندگان رديف هاي 1 و 3 و 4 كه ظرف روزهاي آينده رخ مي‌دهد، اين هيئت كار خود را آغاز و ضمن رسيدگي به درخواست هاي 2، 3 ماه گذشته، در پروانه هاي صادره قبلي نيز تجديدنظر خواهد كرد و به طور جدي ساير حمايت‌هاي مادي و معنوي به‌ويژه احترام و آموزش و ارتقاء كيفي را دنبال مي‌كند.

معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد تصريح كرد: شايد اين روش تا جايگزين شدن قانوني «نظام صنفي رسانه» تا حدي به ايده آن استاد (معتمدنژاد) نزديكتر باشد.

خبر دوباره به دكه‌ها بازگشت

خبر ديگر از حوزه مطبوعات اينكه، روزنامه «خبر» كه انتشار آن از 25 اسفند 1389 متوقف شده بود، روز 24 آذر 92 دوباره به دكه‌ها بازگشت. مديرمسئول روزنامه خبر در اين باره گفت: ما احساس مي‌كرديم در فضاي رسانه‌اي فعلي شايد حضور بيشتر و فعالتر رسانه‌هاي اصولگراي معتدل بتواند به شفافيت در فضاي سياسي و آرامش دادن به آن، كمك كند. روزنامه خبر همانطور كه قبلاً نشريه اصولگرايان معتدل بود، در دوره جديد هم قرار است همان روش ادامه يابد. حيات رسانه به نقد وابسته است و به نظر من در بهترين حالت بايد يك حامي منتقد باشد. ما با كسي عهد اخوت نبسته‌ايم و قطعاً اينطور نخواهد بود كه از هر اتفاقي كه در دولت مي‌افتد، حمايت كنيم.

محمد مهاجري تاكيد كرد: بر خلاف برخي دوستان رسانه‌اي اصولگرا كه حدود 6 تا 7 سال بدون تقريباً هيچگونه انتقادي، از دولت‌هاي نهم و دهم حمايت كردند، خردگرايي و اصولگرايي خردمندانه و معتدل، اجازه حمايت يكجانبه و بي‌دليل و بدون وارد كردن هيچ انتقادي را نمي‌دهد. اصولگرايي معتدل كه ما به آن اعتقاد داريم، پايند به مشي رهبر معظم انقلاب است؛ ايشان همواره بر نقش خرد، ميانه‌روي، انصاف، دوري از ناسزاگويي و افراط و تفريط، تاكيد داشته‌اند و قطعاً كسي كه بخواهد در اين مشي قدم بردارد، نه مي‌تواند حامي مطيع كسي باشد و نه مي‌تواند همواره ساز دشمني با او كوك كند.

وي گفت: ما به عنوان گردانندگان روزنامه خبر اميدواريم بتوانيم هر جايي كار درستي ديديم، آن را به منظور تداومش، تكريم كنيم و هر جا روش نادرستي ديديم، آن را تا زماني كه اصلاح شود، نقد كنيم. همه ما نظام را از آن خودمان مي‌دانيم و هر دولتي كه با آن ساز و كار تعريف شده نظام روي كار بيايد، دولتي است محترم و تا زماني كه در مسير رهبري و انقلاب و نظام، قدم برمي‌دارند، قابل عنايت هستند.

به گفته مديرمسئول خبر، توليد محتواي اين روزنامه كه از 25 اسفند 1389 انتشار آن متوقف شده بود و روز 24 آذر در 12 صفحه به دكه‌ها بازگشته است، با بهره‌گيري از پتانسيل نيروهاي شاغل در خبرگزاري خبرآنلاين ميسر مي‌شود.

چندي پيش ميزان يارانه دريافتي روزنامه خبر از معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد جنجال هايي در فضاي مجازي ايجاد كرده بود.

كد خبر: 2198409

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۸ - ۱۰:۲۳

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن