تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820869363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهش به سمت تقاضامحوري پيش برود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پژوهش به سمت تقاضامحوري پيش برود
آمل - خبرگزاري مهر: مشاور رئيس جمهور و دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه كشور با گراميداشت هفته پژوهش گفت: پژوهش در كشور بايد به سمت تقاضا محوري پيش رود.

به گزارش خبرنگار مهر، اكبر تركان چهارشنبه شب در مراسم چهاردهمين گراميداشت پژوهش و فناوري در دانشگاه شمال آمل افزود: علم پاسخ چرايي ها است، يعني اينكه اگر بخواهيم چرايي يك مسله را بدانيم، علم پاسخ گوي اين چرايي است و فناوري پاسخ چگونگي است و علم و فناوري از بس با يكديگر تكرار شده اند، مرزهاي بين اين ها مخلوط شده است.

دبير شوراي مناطق آزاد كشور با بيان اينكه فناوري كاربردي كردن علم است گفت: اگر علمي كاربردي نشد، يعني به مرز فناوري نرسيده است، لذا همه چيز در كاربردي كردن علم است و كاربردي كردن علم همان نفعي است كه درونش نهفته است كه اگر اين نفع را نداشت ما از اين علم به خدا پناه مي بريم.

وي اظهار داشت: همه كوشش هاي علمي براي كاربردي كردن علم است و كاربردي كردن علم به جهت اين است كه نفعي در آن جستجو كنيم و ببينيم سودش در كجاست و چگونه زندگي بشري را ارتقا مي بخشد.

وي با بيان اينكه در كشور علم به صنعت نمي رسد تصريح كرد: خيلي از اين علم هايي كه در دنياي امروز ما وجود دارد به صنعت نمي رسد و توسط ديگران كاربردي مي شود.

تركان افزود: ما بايد توليد مقالات را تشويق كنيم ولي بدانيم كه يافته هاي خود را در معرض استفاده ديگران قرار مي دهيم درحاليكه پژوهش ها براي كاربردي كردن علم است.

مشاور رئيس جمهور گفت: اگر بخواهيم يك محصولي را در بازار گسترش دهيم ايك راهي بنام كشش و تقاضا وجود دارد كه مي تواند پژوهش را توسعه دهد.

وي عنوان كرد: به طور مثال اگر ما به يك دانشگاه 50 ميليارد تومان پول بدهيم و بگويم با اين بودجه، پژوهش انجام بدهد، اين روش عرضه است و با اين روش پژوهش را نمي توان ارتقا داد ولي اگر به سمت روش تقاضا برويم و به طور مثال بگويم هر زمان پژوهش انجام شد و مدارك فناوري آن به بازار ارائه شد نصف مبلغ داده شود، در اين زمان به سوي تحريك تقاضا رفته ايم.

كد خبر: 2198795

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۸ - ۱۰:۰۱

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن