تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819217017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه خبر دادتأسيس پژوهشگاه پيشگيري از وقوع جرم در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه خبر دادتأسيس پژوهشگاه پيشگيري از وقوع جرم در كشور
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه از تأسيس پژوهشگاه پيشگيري از وقوع جرم در كشور خبر داد.


به گزارش خبرنگار قضايي خبرگزاري فارس، حجت‌الاسلام سيدعليرضا صدرحسيني در نشست تخصصي معاونين اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم در دادگستري‌ها اظهار كرد: در سال 93 به برخي از جرائم از جمله جرائم مربوط به مواد مخدر، خشونت و طلاق توجه بيشتري داريم.

وي افزود: معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم نقش مديريتي و هدايتي را بر عهده دارد و كار ما در اين معاونت اين است كه راه‌هاي وقوع جرائم را شناسايي كنيم.

صدرحسيني در ادامه تصريح كرد: از آنجا كه رياست قوه قضاييه بحث پيشگيري از وقوع جرم را به عنوان بحث جدي مطرح كرده است و در حد معاونت آن را ارتقا دادند، مي‌توان گفت كه اين معاونت نقش مؤثري در كاهش جرايم و آسيب در كشور دارد، البته بايد ديد كه تا چند سال آينده تا چه حد مي‌توانيم در كاهش جرايم مؤثر باشيم.

معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه ابراز گلايه كرد كه دستگاه قضايي معاونت پيشگيري از وقوع جرم را ايجاد كرده ولي هنوز 3 نيروي كيفي به ما نداده است كه بتوانيم از اين نيروها در معاونت استفاده كنيم.

وي تأكيد كرد: كار پيشگيري از وقوع جرم كار فكري است و پرونده‌خواني نيست و بايد در تمام عرصه‌هاي اجتماعي، فرهنگي مطالعه داشته باشيم و ببينيم چه جرايمي در جامعه اتفاق مي‌افتد تا بتوانيم زمينه‌هاي وقوع اين جرايم را شناسايي كنيم.

صدرحسيني درباره لايحه پيشگيري از وقوع جرم كه به دليل اختلاف بين مجلس و شوراي نگهبان در مجمع تشخيص مصلحت نظام است گفت: براي تغيير لايحه يا بايد در مجلس و شوراي نگهبان لايحه مذكور تغيير مي‌كرد و يا مجمع تشخيص مصلحت آن را تغيير مي‌داد كه در مهر ماه امسال رئيس مجمع تشخيص براي تغيير لايحه پيشگيري از وقوع جرم به مقام معظم رهبري نامه ارسال كردند و مقام معظم رهبري نيز دستور تغيير اين لايحه را به رئيس مجمع داده است.

وي از تأسيس پژوهشگاه پيشگيري از وقوع جرم خبر داد و گفت: البته براي اين امر بايد پژوهشكده آن را تأسيس و در گام بعدي آن را به پژوهشگاه تبديل كنيم.

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن