تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805087355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امتياز كلان مالي مسكو براي اتحاد استراتژيك با اوكراين


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: امتياز كلان مالي مسكو براي اتحاد استراتژيك با اوكراين
عليرضا رضاخواه-ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه، در گامي كه از آن به عنوان تلاش براي جلوگيري از نزديكي اوكراين به اتحاديه اروپا ياد شده است، پيشنهاد سرمايه گذاري كلان و فروش گاز روسيه به يك سوم بها به آن كشور را داده است. مسكو مي خواهد با ورود به اقتصاد بحران زده اوكراين و سرمايه گذاري ۱۵ ميليارد دلاري، از جمله سهام دولتي آن كشور را بخرد. روسيه در ضمن حاضر است گاز خود را به بهاي نزديك به ۲۷۰ دلار در هر متر مكعب بفروشد كه تقريبا يك سوم بهاي اصلي آن است. ناظران، بسته پيشنهادي مسكو را يكي از كلان ترين ها در تاريخ روسيه عنوان كرده اند. آنچه به گفته رئيس جمهوري روسيه «شرط و شروطي ندارد». جزئيات اين بسته پيشنهادي كلان ۲۶ آذر ماه پس از ديدار ويكتور يانوكوويچ، رئيس جمهوري اوكراين و ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه، در مسكو بيان شد. مقام هاي روسي مي گويند سه ميليارد دلار اول از اين بسته مي تواند در تنها چند روز به حساب كي يف واريز شود. يانوكوويچ پس از ديدار با پوتين به خبرنگاران گفت: «تجارت با روسيه، ما را از رفتن به هر راه ديگري باز مي دارد». پوتين نيز گفته است: «بدون ترديد اوكراين هم پيمان استراتژيك ماست».

"خروج از مدار"

به گزارش بي بي سي قرار است هر دو اقدام مشكلات مالي اوكراين را كاهش بدهد. كي يف به سختي تلاش مي كند كه از پرداخت بدهي هايش عقب نماند. اگرچه دو رهبر درباره پيوستن اوكراين به اتحاديه گمركي حرفي نزدند اما از شراكت استراتژيك صحبت كرده اند و مجموعه توافق هايي را براي همكاري هاي اقتصادي امضا كردند. استيون روزنبرگ تحليلگر بي بي سي مي گويد ترديدي نيست كه اين اقدامات اوكراين را به روسيه نزديك مي كند و به كرملين كمك مي كند به هدف ژئوپلتيك خود در ممانعت از خروج اوكراين از مدار روسيه برسد.

ادامه اعتراضات در كي يف

همزمان اعتراضات در كي يف بر سر قويتر شدن رابطه اوكراين و روسيه ادامه دارد. ماه گذشته تغيير عقيده ويكتور يانوكوويچ درباره امضاي توافق تجاري با اتحاديه اروپا به اعتراضات گسترده منجر شد. يانوكوويچ اذعان كرده فشار شديد روسيه در اين تصميم گيري تاثير داشته است. اعتراضات فعلي در اوكراين، بزرگترين اعتراضات كشور از زمان انقلاب نارنجي ۹ سال پيش است. مخالفان خواستار استعفاي يانوكوويچ و دولتش و برگزاري فوري انتخاباتند. به نوشته يورونيوز بسياري از اوكرايني ها نگران اين هستند كه رييس جمهوري شان در مقابل پيشنهادهاي چرب روسيه به چه امتيازاتي تن داده است. ويتالي كليتچيكو، از رهبران مخالفان كه قهرمان مشت زني نيز هست همكاري هاي اقتصادي تازه را در يك راهپيمايي در كي يف محكوم كرد. كليتچيكو گفت: رييس جمهوري اوكراين منافع ملي را در مقابل اين همكاري ها وانهاده است و افزود :خواهان برگزاري زودرس انتخابات و ديدن يانوكوويچ در "رينگ مشت زني" است.

قبض گاز

به گزارش بي بي سي قرارداد گاز امضا شده بين شركت گازپروم روسيه و شركت نفت و گاز اوكراين، توافق تجاري جنجال برانگيز سال ۲۰۰۹ را كه به دست يوليا تيموشنكو امضا شده بود تغيير مي دهد. تيموشنكو به خاطر اين قرار داد دو سال زنداني شد. اوكراين به واردات گاز از روسيه وابسته است و صنايع وابسته به گاز در شرق اوكراين بيش از هر كس مشتاق پايين نگاه داشتن قيمت گاز وارداتي اند. حدود ۷۵ درصد از صادرات مهندسي اوكراين به روسيه مي رود. پوتين گفته است: قرن ها دوستي و "زندگي در يك كشور" روسيه و اوكراين را با هم متحد كرده است. به گفته او تجارت ميان دو كشور در دو سال گذشته كاهش داشته و وقت آن رسيده كه براي بازگشت به ميزان تجارت سابق اقدامات جدي انجام شود و شرايط براي پيشرفت فراهم شود.يانوكوويچ نيز گفته است اوكراين در كنار روسيه و ساير كشورهايي كه سابقا عضو اتحاد جماهير شوروي بودند همكاري خواهد كرد تا يك قرارداد تجارت آزاد كه دو سال پيش به امضاي آنها رسيده عملي شود. در حالي كه مذاكرات براي از سرگيري اعتبار براي اوكراين از سوي صندوق بين المللي پول متوقف شده است، كي يف براي گرداندن چرخ اقتصادش در ماه هاي پيش رو به كمك مالي جدي نيازمند است. اوكراين در عين حال بايد براي پرداخت بدهي هاي معوق خود به روسيه بابت واردات گاز، ۱۷ ميليارد دلار تا سال آينده فراهم كند.

پيوستن به اروپا شايد وقتي ديگر

در همين حال روز دوشنبه وزراي خارجه اتحاديه اروپا در ملاقاتي به مقام هاي ارشد به روسيه اطمينان دادند كه توافق تجاري با اوكراين منافع مسكو را به خطر نمي اندازد. حاميان مي گويند رابطه نزديكتر با اتحاديه اروپا اقتصاد اوكراين را بازتر، شفاف تر و پررونق تر و براي سرمايه گذاران فرصت رقابت و حمايت از سرمايه بيشتري فراهم مي كند. اما مشاركت با اتحاديه اروپا نيازمند اصلاحاتي فراگير است كه دولت مي گويد بسياري از صنايع اوكراين را كه به تجارت با روسيه وابسته اند به مخاطره مي افكند. روسيه نگران است كه چنين توافقي اقتصاد مسكو را با ورود بي رويه كالاهاي اروپايي از طريق اوكراين متضرر كند. مسكو مي خواهد كي يف به جاي پيوستن به اتحاديه اروپا به اتحاديه گمركي ملحق شود كه كرملين رهبري آن را بر عهده دارد. بلاروس و قزاقستان نيز عضو اين اتحاديه اند اما معترضان اوكرايني كه هوادار رابطه با اروپا هستند مي گويند اين اتحاديه تجسم مدرن اتحاد جماهير شوروي است. يانوكوويچ گفته است نهايتا توافق تجاري با اتحاديه اروپا را امضا خواهد كرد اما مي خواهد ابتدا دست كم سالانه ۲۰ ميليارد يورو براي پرداخت هزينه هاي ضروري اصلاحات اقتصاد اوكراين فراهم شود.

اوكراين ايستگاه جديد سياست خارجي روسيه

واشنگتن نيز به توافق هاي تازه مسكو و كي يف واكنش نشان داد. جي كارني، سخنگوي كاخ سفيد، گفته است دولت اوكراين بايد به خواست هاي مردمش توجه كند و راهي براي پيوستن به اروپايي مسالمت آميز، عادلانه، دموكراتيك با آينده اي شكوفا بيابد. اوكراين يكي از كشورهايي است كه اختلافاتي عميق ميان غرب و روسيه را سبب شده است. نيويورك تايمز در مقاله اي مي نويسد «براي پوتين اوكراين تازه ترين ايستگاه سياست خارجي است كه روسيه را به وزنه اي در تقابل با غرب تبديل كرده است».

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن