تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819633078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفن شهيد مفتح در محل تدريس او از افتخارات حوزه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دفن شهيد مفتح در محل تدريس او از افتخارات حوزه است
توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت:دفن شدن شهيد آيت الله دكتر مفتح در محل تدريس او از افتخارات حوزه‌هاي علميه است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي امروز 27 آذر ماه در آئين افتتاحيه مقبره شهيد آيت‌الله مفتح در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، ضمن تبريك به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، به تبيين خدمات ارزشمند شهيد مفتح براي نظام و انقلاب پرداخت.

وي با اشاره به پيام حضرت امام خميني(ره) درباره شهادت شهيد مفتح،‌مبني بر اين كه اميد مي‌رود كه از شهادت ايشان، اسلام و نظام بهره‌ها ببرد، افزود: از زماني كه خون پاك اين شهيد بزرگ انقلاب در دانشگاه به پاي نهال انقلاب ريخته شد،‌ تا امروز از تفكر ايشان بهره‌ها گرفته شده است.

توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با تأكيد بر اين كه براي بهره‌بردن بيشتر، نيازمند تلاشي مضاعف هستيم،‌ ادامه داد: افتتاح مقبره شهيد مفتح و حضور راوياني در اين مقبره براي توضيح شخصيت اين شهيد بزرگوار، اقدام ارزشمندي دراين عرصه ااست.

وي تجهيز بيشتر اين مقبره را براي مخاطبان مختلف ضروري دانست و عنوان داشت: در جوار مضجع نوراني حضرت معصومه‌ (س) بزرگان زيادي مدفون هستند كه مانند ستارگاني راهنماي نسل امروز هستند.

سعيدي درباره دفن شدن پيكر شهيد مفتح در اين مقبره گفت: زماني كه شهيد مفتح در قم و در حوزه مشغول تدريس بودند، در همين مقبره براي طلاب درس مي‌گفتند؛ از اين رو تصميم گرفته شد پيكر اين شهيد نيز در محل تدريسش به خاك سپرده شود.

وي افزود:اين كه عالمي در جايي كه در آن تدريس مي‌كرده است دفن شود از افتخارات حوزه است ،اين شهيد بزرگوار در زماني كه در اين محل زنده بود، پيام توحيد، نبوت و انقلاب مي‌داد و زماني هم كه به شهادت رسيد، پيكر پاكش درس شهادت و ولايت‌مداري را به همگان نشان داد.

وي در پايان اتحاد ميان حوزه و دانشگاه را امري ضروري براي پيشرفت انقلاب و ارزش‌هاي ديني دانست كه در اين راستا، دفن پيكر شهداي گمنام در دانشگاه‌ها را گامي ارزشمندي در اين عرصه دانست./س

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن