تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819234379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرزند شهيد مفتح در گفت‌وگو با برنا شخصيت شهيد مفتح با دو قشر تحصيلكرده حوزه و دانشگاه عجين بود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: فرزند شهيد مفتح در گفت‌وگو با برنا شخصيت شهيد مفتح با دو قشر تحصيلكرده حوزه و دانشگاه عجين بود
محمدمهدي مفتح، نماينده مردم تويسركان با اشاره به سالروز شهادت شهيد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: شخصيت شهيد مفتح با دو قشر تحصيلكرده حوزه و دانشگاه عجين بود.


محمدمهدي مفتح در گفت‌وگو با برنا با اشاره به نقش شهيد مفتح در ايجاد وحدت ميان حوزويان و دانشگاهيان گفت: شخصيت ايشان عجين شده با اين دو قشر تحصيلكرده كشوربود.

وي افزود: شهيد مفتح در حوزه علميه از طلبگي و رتبه‌هاي پايين تحصيل كرد تا به بالاترين جايگاه‌ها و به درجه اجتهاد رسيد. در دانشگاه هم از پايين‌ترين كلاس شروع كردند و تا بالاترين سطح كه دكتري فلسفه بود ادامه داد و در دانشگاه هم به عنوان مدرس عالي دانشگاه محسوب مي‌شد.

فرزند شهيد مفتح با اشاره به درك تلاش‌هاي رژيم شاهنشاهي براي ايجاد فاصله ميان دانشگاهيان و حوزويان از سوي اين شهيد گفت: ايشان به خوبي درك كرده بود كه شاه تلاش مي‌كند حوزه را از بين ببرد و هرگونه ارتباط ميان حوزه و دانشگاه حذف شود، به همين دليل وحدت حوزه و دانشگاه را از وظايف اصلي خود مي‌دانست.

اين نماينده مجلس نهم شوراي اسلامي با اشاره به ديدگاه شهيد مفتح در اين زمينه گفت: وي معتقد بود كه ما به جاي اينكه به دليل برخي مسائل دانشگاه و دانشگاهيان را طرد كنيم، بايد با ورود به دانشگاه، دانشجويان را به سوي خود جذب نماييم.

وي در خاتمه با تاكيد بر جايگاه علمي شهيد مفتح و ضرورت توجه به ابعاد شخصيت ايشان گفت: شهيد مفتح از ابعاد متفاوتي برخوردار است، بعد علمي، بعد مبارزاتي، نحوه برخوردشان با شاگردانشان در حوزه و دانشگاه و نحوه حضورشان در مجامع ديني همچون مسجد و كانون‌هاي مذهبي از جمله اين ابعاد متنوع است كه مي تواند در بررسي شخصيت ايشان مورد توجه قرار گيرد.

گفتني است شهيد مفتح ضمن تدريس در دانشكده الهيات دانشگاه تهران در كنار استاد شهيد مرتضي مطهري فعاليت فرهنگي و سياسي خوبي را در مسجد "جاويد" آغاز كرد كه منجر به بسته شدن آن از ناحيه ساواك شد و همراه با آيت‌الله خامنه‌اي دستگير و به زندان افتاد؛ پس از آزادي، امام جماعت "مسجد قبا" شد و مجددا فعاليت خويش را تداوم داد و آن مسجد به عنوان پايگاه مهمي در پيروزي انقلاب شد.

در بحبوحه انقلاب، نماز عيد فطر پرعظمت و ظلم بركن را در سال 1357 در كنار آيت‌الله شهيد بهشتي و ديگر علماء در قيطريه تهران برگزار كرد و آن طليعه‌اي نوين براي پيروزي انقلاب شد.

وي پس از پيروزي انقلاب نيز به عضويت شوراي انقلاب درآمد و در نهايت در 27 آذرماه سال 1359 توسط گروهك منافقين در دانشكده الهيات دانشگاه تهران به همراه دو نفر از همراهانش هدف شليك گلوله قرار گرفته و به شهادت رسيد.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن